Inlägg från: sagofröken |Visa alla inlägg
  • sagofröken

BF september 2015!

Någon annan som är i v.10 nu? Jag har inte kräkts på två dagar. Känns lite ovant...

• sagofröken
    Grus grus skrev 2015-02-01 12:15:56 följande:

När man gått in i v.10 börjar man ju ändå tänka mer framåt. Då trodde jag i alla fall att den värsta faran var över. Speciellt när man fått kort på den lilla.

Beklagar verkligen, så otroligt ledsamt. Jag önskar så att du/ni läker snabbt från detta och snart är gravida igen, om det är vad ni vill. 

Vi måste blivit gravida samma dag du och jag. Har själv en osäker graviditet med skakig start (blödningar, cysta, myom, för litet embryo och ojämn hinnsäck) men det spelar ingen roll, varje dag som går hoppas man ändå mer och mer. 
  • sagofröken
    Stargi skrev 2015-02-02 15:55:06 följande:

8+3 här och detta är så spännande Skrattande men är så nojig och orolig eftersom vaknade imorse och känner inte mina vanliga symtom Rynkar på näsan brukar ha ömma bröst och vara jätte hungrig. så rädd att något är fel.

Det kan gå upp och ner från dag till dag, graviditeter är märkliga på det sättet. De flesta upplever någon slags "spökveckor" när symptomen verkar försvinna. Du ska se att de kommer tillbaka :)
  • sagofröken
    detfannsingetanvändarnamnkvar skrev 2015-02-03 18:01:06 följande:

Hej! Grattis till alla blivande föräldrar ? Jag är i v 8 och vi väntar första barnet. Försökte skapa användarna här men efter 20 misslyckade försök gav jag upp. Allt var upptaget. Får fantisera ihop något till senare.

Under de senaste dagarna har jag mått illa som bara den o på nätterna också. Börjar bli svårt att inte berätta för de närmsta nu. Har skyllt på migrän på jobbet. Läste något om b vitamin?

När ska ni göra UL? Här gör de inte förrän v 18 o det gick inte med att övertala heller för att göra tidigare. Enda möjligheten var sthlm (22 mil enkel resa). 10 v väntande innan man får reda på hur det står till..

Välkommen! Googla på "vitamin b6 gravid illamående", det hjälper många men inte alla! För mig hjälper det massor, eller åtminstone tror jag det är b6 som hjälper, vågar inte sluta :) 

Jag kommer ha gjort tre tidiga ultraljud plus KUB innan RUL, men det har "medicinska orsaker". Är väl vanligast att göra först i v 18 om man inte gör KUB. 

Så otroligt jobbigt/oroligt för er med blödningar, vet hur det känns... Hoppas det går bra för er - blödningar MÅSTE ju inte vara dåligt, som ni vet. Men innan man vet... asjobbigt.
  • sagofröken

PaLo, beklagar verkligen. Önskar att det går så smärtfritt som möjligt och att ni snart får som ni vill. Tufft med två MA i rad...

Till er som sett hjärtan - grattis! Ett litet extragrattis till TVÅ hjärtan :)

Är det nån här som kan känna livmodern redan? Jag är bara i v 10+2 men på morgonen (sprängfull urinblåsa...) sedan tre dagar tillbaka har jag känt en hård oval boll strax under naveln, och lite på sniskan precis som förra grav så naveln ser sned ut :) men då tror jag inte jag kände den förrän minst en månad senare! Kan det verkligen vara livmodern redan? Efter toabesöket sjunker "bollen" ner i fettet och känns knappt alls.

• sagofröken

Nej förresten, 10+1 är jag i enligt min och bms beräkning. 9+5 enligt tidigt vul, men BM säger att vi går på vår beräkning till nästa ultraljud eftersom tidiga vul ger en osäker mätning.

• sagofröken

Blir lite nyfiken på er nyplussade, var det oväntat eller finns det annan anledning till att ni testat så pass sent? Ni kan självklart låta bli att svara, blir bara nyfiken eftersom jag själv inte kunde hålla mig till sju dagar efter ägglossning och testade positivt då :)

• sagofröken

Min fyraåring har vecka efter vecka accepterat att mamma kräks varje dag och somnar innan läggning... Så i morse: "Mamma, du kanske redan har en bebis i magen."

Jag: "Eh...öh...jag vet inte. Vi får nog fråga en doktor."

Fyraåringen: "Idag?"

Jag: "Eh...nä...på måndag."

Fyraåringen: "Hoppas doktorn säger ja. Det måste vara TVÅ barn i det här huset. Jag vill ha en våningssäng." :)

• sagofröken
    Marian03 skrev 2015-02-06 11:25:17 följande:
    Haha vad sött ;)
    Jättegulligt, men nu kommer hon att komma ihåg detta på måndag... Jag är så jäkla dålig på att ljuga! 
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-02-06 12:22:06 följande:

Nu har jag varit på inskrivning och allt såg bra ut jag tog även ett vävnadsprov så nästa besök hos bm är inte förens i maj i v.24 men det känns rätt ok. Hon kände även på livmodern och sa att den kändes tydligt förstorad så det låter ju possessivt.

Bra att allt såg bra ut!

Vad för vävnadsprov? Och varför?

Kommer ni inte göra rutinultraljud i v.18-20?
Svar på tråden BF september 2015!