• Svar på tråden BF september 2015!
  • BabyJia
    PaLo skrev 2015-01-07 21:11:44 följande:

Fy vad jobbigt! Men varför vänta till imorgon? Finns det ingen gynakut du kan åka till? Har man smärtor är det alltid bra att åka in..

Håller tummarna för dig iaf.. <3

Så jobbigt och frustrerande. Hade jag vetat säkert att detta är missfall, så hade jag inte reagerat så. Men detta är inte typiskt för missfall anser jag. I fredags när jag blödde första gången, så visste jag inte om att jag är gravid. Blödde kort på em som sen stanna av.

Väljer att vänta till imorrn, då jag vill ha mannen med mig å imorgon är sonen på skola å dottern på dagis. Vill inte ta med dem till sjukhuset, då dem inte känner till nåt av detta.

Sen har smärtan avtagit nu och blödningen har nästan stannat av nu också. Blödde alltså i knappt en timme.
  • MillisVanillis
    BabyJia skrev 2015-01-07 20:47:11 följande:

Jaha...blev att lämna jobbet nu på kvällen då jag fick jobbiga smärtor i magen + andra blödningen inom en vecka. Imorgon är det jag som SKA till gyn, för nu är jag orolig. I fredags fick jag en mindre blödning som sluta efter ett par timmar. Nu på kvällen så hade jag skitont och sen kom det såpass att det blödde genom trosor och arbetsbyxor:( Nu drygt timme senare så har blödningen avtagit igen å smärtan är mindre. Men jag vart så ledsen, så jag åkte faktiskt hem.

Men usch då :( alltid läskigt med blödning och smärta ihop :/
  • snusmumriken
    melodie skrev 2015-01-07 17:27:54 följande:

Oj oj.. ibland undrar man hur man tänkte med syskon när sonen på 3 år är så trotsig så man själv nästan vill lägga sig på golvet i ren protest och skrika samtidigt som han gör det! Haha..men det hinner väl lugna ner sig något tills bebis är född............ (intalar mig det iallafall ;))

Hehe, här hemma är 2,5- åringens trots en piss i havet i jämförelse med 4,5- åringens ;)
  • BabyJia
    I Walk The Line skrev 2015-01-07 21:17:16 följande:

Fy vad jobbigt för dig BabyJia! Jag tycker oxå du ska åka in akut å kolla. Stor kram till dig!

Tack så mycket. Jag väljer att ringa gyn imorgon å be att få komma dit. Eftersom smärtan har ändrats till vanlig molvärk å blödningen är typ borta, så känner jag mig ok med att vänta till imorrn. Vill bara få veta om nåt är där el inte:-/
  • BabyJia
    MillisVanillis skrev 2015-01-07 21:21:06 följande:
    Men usch då :( alltid läskigt med blödning och smärta ihop :/
    Det är det...jag bara skaka på jobbet och jag blev tvungen att berätta läget för en kollega. Så hon vet läget, kommer även behöva berätta för chefen imorrn när jag ringer. Lite jobbigt:-/
  • MillisVanillis
    BabyJia skrev 2015-01-07 21:26:20 följande:
    Det är det...jag bara skaka på jobbet och jag blev tvungen att berätta läget för en kollega. Så hon vet läget, kommer även behöva berätta för chefen imorrn när jag ringer. Lite jobbigt:-/
    Mina närmsta kollegor vet, förra grav kräktes jag helt plötsligt så är bra för dom att veta. Chefen kommer få veta snart då jag blev sjukskriven tidigt förra gången så kan va bra och vara förberedd.
  • Pyrola
    snusmumriken skrev 2015-01-07 09:14:50 följande:
    Aha, vilken del av landet bor du? Hade gärna gjort kub-test om jag fick möjligheten, men tror inte jag får det här (västra Götaland). Är 33 år kan tilläggas, har inte fått göra något extra test de andra två graviditeterna. Kanske ska ringa snart ändå, har fått ett par missfall och det var riktigt tungt att ringa för att säga att jag inte behövde inskrivning längre så därför tänkte jag vänta..
    Jag bor i Östergötland. De erbjuder alla som vill. Annars är det RUL som gäller.
  • melodie
    snusmumriken skrev 2015-01-07 21:23:53 följande:

Hehe, här hemma är 2,5- åringens trots en piss i havet i jämförelse med 4,5- åringens ;)

Kan jag absolut tänka mig ;) så därför jag inte var helt allvarlig när jag skrev det ;) men men... trotsåldern tillhör och det får man ju acceptera även om man många gånger kan ogilla det ;)
  • melodie
    BabyJia skrev 2015-01-07 21:21:02 följande:

Så jobbigt och frustrerande. Hade jag vetat säkert att detta är missfall, så hade jag inte reagerat så. Men detta är inte typiskt för missfall anser jag. I fredags när jag blödde första gången, så visste jag inte om att jag är gravid. Blödde kort på em som sen stanna av.

Väljer att vänta till imorrn, då jag vill ha mannen med mig å imorgon är sonen på skola å dottern på dagis. Vill inte ta med dem till sjukhuset, då dem inte känner till nåt av detta.

Sen har smärtan avtagit nu och blödningen har nästan stannat av nu också. Blödde alltså i knappt en timme.

Stackare :( vad jobbigt.. håller tummarna för att det "bara" är din kropp som spökar lite och att det inte är något allvarligt på något vis ?
Svar på tråden BF september 2015!