• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp
    Lovven skrev 2015-01-07 23:16:51 följande:
    Jag hoppas verkligen att det blir bättre. Just nu känner jag nästan ingen glädje och jag hoppas inte detta ska fortsätta sju månader till då vet jag inte hur det kommer gå. Hur är det med sexlusten för er? Min har dött vilket suger :(
    Be om att få prata med en kurator när du träffar din barnmorska! Hormoner är inte att leka med, jag mådde inte dåligt under min förra graviditet men jag var inte glad heller. Jag brydde mig typ inte när jag inte oroade mig förstås?? Det var som orolig eller likgiltig. Sen när han kom så grät jag konstant i 2 veckor och var övertygad om att mitt liv var över - nu är ju mitt liv toppen med världens bästa lilla kille, men känslorna kan dra iväg. Då kan det kanske vara skönt om du har hunnit prata med någon redan och ha fått lite verktyg kring hur du ska förhålla dig kring de här känslorna och hur man tar sig upp ur dom
  • tjoppan

Vilken vecka är de smartast att göra tidigt ultraljud?

Tänkte boka privat då ja inte får komma till kvinnokliniken pga småblödningarna ja haft under ca 2 veckors tid.

• NattaLind

Jag är också fortfarande i wow-bubblan. Lite svårt att förstå vad som är på gång. Svårt att greppa :) Tror knappt att jag är gravid fast jag vet att jag är det.

Ringde Kvinnokliniken idag och dom ska ringa tillbaka vid halv 9. Tror att det är bra att man ringer så snart som möjligt så dom har koll på hur många som är gravida :)

• Madicken01
    tjoppan skrev 2015-01-08 07:58:05 följande:

Vilken vecka är de smartast att göra tidigt ultraljud?

Tänkte boka privat då ja inte får komma till kvinnokliniken pga småblödningarna ja haft under ca 2 veckors tid.

I v.7 skall du kunna se ett hjärta!
  • I Walk The Line

Ring mvc på en gång, så talar de om hur ni ska göra :)
    Jag ringde dan efter plusset och ska få komma på tidigt ul den 19:e.
    Alla känslor under graviditeten är normala, att vara lycklig, men även att känna oro och ångest. Man bör ta upp det med sin barnmorska, om man känner sig deppig, det finns hjälp att få.

• BabyJia

Godmorgon alla gravida!

Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.

Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/

• snusmumriken
    melodie skrev 2015-01-07 21:33:33 följande:
    Kan jag absolut tänka mig ;) så därför jag inte var helt allvarlig när jag skrev det ;) men men... trotsåldern tillhör och det får man ju acceptera även om man många gånger kan ogilla det ;)
    Jag förstod det, härligt med trots! :)
  • snusmumriken
    Lovven skrev 2015-01-07 22:59:04 följande:
    Ja det är fruktansvärt jobbigt. Jag har längtat efter barn sen jag gjorde abort när jag var 20 (är nu 24) och när jag träffade min sambo var jag säker på att han var mannen jag ville ha barn med. Numera tvivlar jag på allt, till och med honom och om jag ens vill bli mamma!? Känns otroligt jobbigt det har dock blivit något bättre för stunden i alla fall att prata med andra gravida.
    Med första barnet kom det där som ett slag i magen - var fan är de där rosa fluffiga molnen?! Jag var inte glad, mest helt tom i början. För mig blev det bättre och bättre under graviditeten, speciellt när magen kom och man började känna av bebisen, just nu mår man ju mest dåligt.

Prata med din bm, de är vana och jättebra att prata med!
  • Eveelina89

Har provat få tag på mvc nu i veckor, har inte pratat med någon om min graviditet , å nu när jag ringer så är dom upptagna tills på måndag igen har lämnat 10meddelande känns de som?! Va fan! Kan man ringa hc el vad ska jag göra? Kvinnokliniken verkar bara ha öppet för sjukdomar å aborter..

Svar på tråden BF september 2015!