• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Jag tror nästan alla gravida känner någon stans att va tusan håller jag på med! Var det verkligen det här jag ville? Vi hade ju sagt att vi skulle vänta tills i maj men blev gravida nu och så blöder jag lite på det och jag har haft hemskt dåligt samvete för att jag ibland tänkt att va tusan kan jag inte bara börja blöda ordentligt så har jag det överstökat. Men samtidigt vet jag att jag ju helst av allt vill att allt är bra där inne och det här är en slags skyddsmekanism man kör med.

• Lovven
    Cessely skrev 2015-01-07 22:54:28 följande:
    Haha..ja jag kissar med i massor :)

Ja än är jag lycklig (v.4) men vet med mig att deppighet kan komma. Kom över mig ibland lite då och då någon dag så där i mina två tidigare grav. Men då va jag kanske lite längre gången. Men är hormoner så helt normalt även om det är jobbigt för stunden jue :(
    Ja det är fruktansvärt jobbigt. Jag har längtat efter barn sen jag gjorde abort när jag var 20 (är nu 24) och när jag träffade min sambo var jag säker på att han var mannen jag ville ha barn med. Numera tvivlar jag på allt, till och med honom och om jag ens vill bli mamma!? Känns otroligt jobbigt det har dock blivit något bättre för stunden i alla fall att prata med andra gravida.
  • BabyJia
    Lovven skrev 2015-01-07 22:42:13 följande:
    Vid min förra grav (då gjorde jag dock abort) hade jag en blödning och ganska påtaglig smärta under ett par dagar men jag var fortsatt gravid. Lycka till i morgon.
    Det jag inte kan förstå är att denna onda smärta kände jag av en kort stund förra veckan, men den avtog med hjälp av alvedon. Nu ikväll så gjorde det jätteont precis före blödningen starta, kunde inte gå normalt liksom. Men smärtan avtog efter nån timme och samma med blödningen. Snodde binda på jobbet, men nu är det lugnt. Har dock vanlig molvärk som sitter i.

Tack så mycket för lyckönskningarna!
  • Lovven
    lördagsgodis skrev 2015-01-07 22:56:52 följande:

Jag tror nästan alla gravida känner någon stans att va tusan håller jag på med! Var det verkligen det här jag ville? Vi hade ju sagt att vi skulle vänta tills i maj men blev gravida nu och så blöder jag lite på det och jag har haft hemskt dåligt samvete för att jag ibland tänkt att va tusan kan jag inte bara börja blöda ordentligt så har jag det överstökat. Men samtidigt vet jag att jag ju helst av allt vill att allt är bra där inne och det här är en slags skyddsmekanism man kör med.

Det är ju så frustrerande att det inte är någon som pratar om den psykiska hälsan som gravid. Jag var inte beredd på att jag skulle må så otroligt dåligt psykiskt. Ibland har jag tom önskat missfall vilket känns fruktansvärt.
  • Cessely
    Lovven skrev 2015-01-07 22:59:04 följande:

Ja det är fruktansvärt jobbigt. Jag har längtat efter barn sen jag gjorde abort när jag var 20 (är nu 24) och när jag träffade min sambo var jag säker på att han var mannen jag ville ha barn med. Numera tvivlar jag på allt, till och med honom och om jag ens vill bli mamma!? Känns otroligt jobbigt det har dock blivit något bättre för stunden i alla fall att prata med andra gravida.

Ja det är ju en stor omställning och tycker det är sunt att man oroar sig lite över som gör vi rätt osv. Det är ju ett stort steg, ett livslångt ansvar. Man måste få tillåta sig att va lite nere då och då. Bara de inte går överstyr. Ja du förstår vad jag menar. Kommer bli lättare att känna sig lyckligare när man väl känner bebisen i magen ..då får man mer ett mammaband till det.. Kram
  • Lovven
    Cessely skrev 2015-01-07 23:12:24 följande:
    Ja det är ju en stor omställning och tycker det är sunt att man oroar sig lite över som gör vi rätt osv. Det är ju ett stort steg, ett livslångt ansvar. Man måste få tillåta sig att va lite nere då och då. Bara de inte går överstyr. Ja du förstår vad jag menar. Kommer bli lättare att känna sig lyckligare när man väl känner bebisen i magen ..då får man mer ett mammaband till det.. Kram
    Jag hoppas verkligen att det blir bättre. Just nu känner jag nästan ingen glädje och jag hoppas inte detta ska fortsätta sju månader till då vet jag inte hur det kommer gå. Hur är det med sexlusten för er? Min har dött vilket suger :(
  • Bubbelgumma

Hejsan! Nu hänger jag på här!! Går in i vecka 5 idag och det känns att det händer grejor i kroppen. Inga symptom än som hindrar vardagen såsom illamående eller trötthet. Jag är fortfarande i wow vad häftigt bubblan när ringer ni mvc?

• Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-07 22:26:02 följande:

Usch det är hemskt med blödningar! Hoppas verkligen allt ser bra ut. Många blöder ju genom hela sina graviditeter och får friska barn ändå 

Jag har inte haft nåt symtom mer än molvärk och uppsvälld mage hittills. Men igår pang bom fick jag illamående, halsbränna och jätteömma bröst. Allt på en kväll. Det har hållt i sig idag med. Kommer och går hela tiden... Har trott att jag ska kräka flera gånger idag, men har sluppit  

Lyckos dig ;)

Jag känner av brösten, inte att de ömmar men de liksom "hettar" i dem....

Hoppas mitt oxå kommer pang bom :).

Ja jag blödde, stört blödningar, då jag väntade min dotter långt in i graviditeten och det gick ju bra. Varje graviditet är dock en ny och oron kommer ändå, man hade velat ha en garanti att allt går bra så man bara kan slappna av.

Jag hoppas du slipper kräkas men skulle förmodligen avundas dig ;)
  • Madicken01
    lördagsgodis skrev 2015-01-07 22:22:54 följande:

Vi är några som blöder i tråden... Jag har läst att 30% blöder någon gång under de tre första månaderna och att det är vanligare att blöda för omföderskor. Känns lite tröstande för min del iaf.

Med min dotter blödde jag ända fram till ca v.21. Störtblödningar! Men det gick ju bra. Med sonen hade jag mindre blödningar från v.25 ungefär. Det gick ju oxå bra.

Ändå är det ingen tröst nu, även om det gick bra då då vet jag ju inte av vilken anledning jag får blödningar nu. Dessutom slutade ju min senaste graviditet i mf och då blödde jag ju oxå....

Men vi utgår ifrån att det går bra för alla och att samtliga har "normala" blödningar!

Det du skriver om omföderskor känns ju ändå skönt att läsa :)
  • Minlillaninja

Fundrar också på när man ringer mvc?

Svar på tråden BF september 2015!