• Svar på tråden BF september 2015!
  • smurfan8402

Vilken sötis :)

Haha ja de är som med Ellen och Jonathan. Ellen gick vid 10 månader och sprang vid 1 år :) Jonathan blir 11 månader imorgon och är helt ointresserad av att gå. Men man vet aldrig kan gå fort den sista månaden.

Oj vilken liten plutt hehe.
    Jonathan följer sin kurva rätt så bra han oxå förutom att vikten har börjat sjunka men tror att de är dör att han rör sig mer och mer (hade lite och ta av :P) så vid 10 månaders kontrollen vägde han 11,5o var 79,6 lång. Så han hade växt nästan 5 cm men bara gått upp ca 200 gram.

Men tycker tiden går mycket fortare nu med andra jämförelse med förra gången.

• lördagsgodis

Hej igen:) Alva fyller 1 år nu den 19 och hon har fått 5 tänder och går obehindrat kring möbler och med gåvagnen och hon står stadigt och tar ett steg ibland men det har inte lossnat helt. Hon säger mamma tack och titta, vinkar och gillar att leka ge och ta<3 det händer så otroligt mycket nu. Sommaren har varit jätte fin och vi var ute och reste med tåg och båt som gick över förväntan men hon var så glad att vara hemma igen efter 10 dagar borta. Jag blir hemma tills sista april nästa år så hon hinner bli 20 månader innan dagis och då börjar jag på 80% så dagarna blir kortate.

• lizanilander

Så fin!!! <3 låter som ni haft en riktigt bra sommar mio pratar en del till skillnad från vad elliott gjorde vid denna tiden :-P han säger också mamma och titta, andra ord han säger är pappa, lampa, se, där, och de två senaste är hej då och natt natt. Ja nu händer mycket!!!

• smurfan8402

Jonathan pratar nästan inget han kan säga mamma och pappa men de kommer bara ibland, men han pratar på sitt lilla vis så han är inte tyst.

Förrgår kväll började Jonathan att gå med sin gåvagn o nu släpper han den inte.

Nu i sommar har vi vart iväg med husbil i 3 omgångar :)
    Vart på kryssning med barnens faster. Och sovit på hotell så har hunnit med en del.

• lizanilander

åh herregud, ni har verkligen haft fullt upp :O ! vi har varit på djurpark och camping, har inte hunnit mer, denna sommaren har ju gått så jäkla fort! Nu väntas snart 1 och 3-års kalas här i slutet på augusti :) Vi kör ihop deras födelsedagar, iaf nu när de är så små, det skiljer 6 dagar på dom :P När fyller Jonathan?

• lördagsgodis

Dom är ju så gräsligt söta nu:) Alva hejar på allt och alla och skriker HEJ! om den hon hejar på inte svarar. Det är ju så kul med kalas för de små oxå jag har tänkt göra en babblarna tårta och en liten som hon får helt själv att kladda med:) när vi var iväg så pass länge och bodde hos släkt på båt och hotell så tror jag hon inte trodde det fanns något hemma längre utan det var vagnen som var det enda kända platsens, vi ska iväg nu i helgen och sova borta två nätter är det tänkt så hoppas det går bra.

• smurfan8402

Jonathan fyller 1 den första sep :)

Vi ska oxå slå ihop barnens födelsedagar då Ellen fyller den 17 sep.

• smurfan8402

vilka sötisar det är i denna tråd :) har lite svårt och förstå att dom börjar bli så stora

• Sopp

Sven kan inte säga någonting, han stönar mest som en grottmänniska, haha ... Men han kommunicerar definitivt, genom att peka och vråla om han inte får det/vi kommer dit och så hämtar han böcker o kryper upp i vårat knä. Han går efter möbler och tar några steg utan att hålla i sig men sen faller han framåt. Han är så mycket kaxigare än Harry, men känns så liten ändå. Förra gången hade man ju inget o jämföra med! Deras far ska va hemma nu till slutet på Maj, sen ska jag va hemma lite till så får han börja på dagis när han är 2. Hade ju säkert gått fint innan men känns bra nu när vi har möjligheten. Tycker det är först kring 1 år de börjar bli roliga ????

• lördagsgodis

Här hemma hämtas det böcker helatiden nu:) så sött och man får läsa samma bok minst 3 gånger innan hon vill byta! Så skönt att vara hemma så länge. Alva blrjar i april då hon är 19 månader men då jobbar jag 80% och går skift (inom vården) så blit inte så många eller långa dagar på dagis i början. Vet inte vad jag tycker om att jobba igen jag trivs väldigt bra på mitt jobb men det blir ju en stor omställning. Men man vänjer sig fort. Idag har vi varit på badhuset och hon älskar vatten så hon var ett litet russin tillslut. Storesyrran håller på att lära sig simma och har simmat flera meter idag:) nu är ju skolan igång igen efter ett långt sommarlov så lössen kom som ett brev på posten, tog och behandlade Alvas små testat oxå för att vara på den säkra sidan.

Svar på tråden BF september 2015!