• Svar på tråden BF september 2015!
  • Inorr02

Hur sover era små ?
    J sover bra är glad att fått en till som sover bra på natten han vaknar äter och somnar om han äter 1-2 gånger på natten hoppas de håller i sig. 

Byter ni n¨ån blöja på natten  min lilla pinkar så mycket på natten så måste byta en gång. 

Han sover ofta till 730-8 på morgon får ofta vänta på att han ska vakna. 
    Vilken tid gör ni morgon?

• 26number1

Jag tycker Lovis sover bra också, vi gör natt vid 19-20 och så sover hon till 7-8 men två-tre pauser för mat. Oftast sover hon en längre period först, typ 19:30-01 och då byter jag alltid blöja. Resten av natten byter jag bara om hon bajsar och så lite grundligare tvättning och ny blöja direkt när hon vaknat på morgonen :)

Nu hat hon det besvärligt däremot, sover dåligt pga täppt näsa så på dagarna vet hon inte om hon vill sova eller vara vaken. Tror dessutom inte jag får ut tillräckligt med mat så från och med ikväll börjar vi med ersättning. Håll gärna tummarna, är lite nervös :P Tänkte blanda ersättning med bröstmjölk så kanske det är skonsammare för magen, vad tror ni?

Inorr02 skrev 2015-11-05 16:03:29 följande:

Hur sover era små ?

J sover bra är glad att fått en till som sover bra på natten han vaknar äter och somnar om han äter 1-2 gånger på natten hoppas de håller i sig. 

Byter ni n¨ån blöja på natten  min lilla pinkar så mycket på natten så måste byta en gång. 

Han sover ofta till 730-8 på morgon får ofta vänta på att han ska vakna. 

Vilken tid gör ni morgon?

• 26number1

Herregud, ibland slår det mig verkligen; jag är MAMMA. Jag ansvarar för en liten person, hur galet är inte det!?

Saknar er aktiva här på familjeliv, kändes som en liten trygghet att läsa och följa andra i samma situation genom graviditet, förlossning och första veckorna som mamma. Nu är det däremot dags för mig att börja stå på egna ben så i och med detta är mitt sista inlägg skrivet. Tack för sällskapet på denna otroliga resa och lycka till allihop!!

• Sopp

Min 19månaders har massvis med separationsångest just nu vid insomnande. Vi får hålla fast honom och "krama" honom till sömns och sjunga för att han ska somna. Vilket oftast blir gråtandes. Är det någon av er som har erfarenhet av detta och hur lång tid pågick det isf för er? Han var likadan vud åtta månader

• lördagsgodis

Vi har alltid legat bredvid i vår säng, läst och sen sjungit och legat bredvid tills de somnat så våra läggningar har aldrig varit snabba men sen har de oxå sovit väldigt bra och har aldrig kommit över till oss på natten efter att vi burit dom till deras sängar. Nu är dom 8 och snart 6 år och vi kör samma läggning än men nu kan man gå upp även om de inte somnat helt. Låt honom tanka all den trygghet han behöver av er så lungnar det sig nog

• Sopp

Vi har också alltid gjort så, men ändå verkar han ha det så jobbigt nu :(

• Inorr02

vad har era för kläd storlek vilken storlek på blöjorna ?

vad väger era små ca nu ?

• smurfan8402
    Inorr02 skrev 2015-11-21 15:21:17 följande:

vad har era för kläd storlek vilken storlek på blöjorna ?

vad väger era små ca nu ?

Här har vi en lång o tung kille
    Sist vi var på BVC så vägde han 6620kg o var 64cm. Han har nr 4 på blöjor dom andra kissar han igenom direkt. O har 68 på kläderna :)
  • Inorr02
    smurfan8402 skrev 2015-11-21 15:58:34 följande:
    Här har vi en lång o tung kille
    Sist vi var på BVC så vägde han 6620kg o var 64cm. Han har nr 4 på blöjor dom andra kissar han igenom direkt. O har 68 på kläderna :)
    min son är lång med han var på 2 mader kollen 61 cm och 6405 gr nu när jag vägt han hemma så väger han 7,5 nu han har också 68 på kläder köpte nr 4 på blöjor i går
Svar på tråden BF september 2015!