Vad skönt att det gick bättre! Tror verkligen inte yngsta mår dåligt av att få vänta lite på maten om han annars bara äter i fem minuter? Hoppas det funkar lika smärtfritt framöver med :)
Lite panikkänsla över att hälla något i näsan på bebis, men fick instruktioner vid BVC idag och det var ju inte så farligt som jag hade tänkt mig :D
Sopp skrev 2015-10-15 12:13:23 följande:
Uppdatering från kaoshemmet - Började känna mig riktigt sänkt igår kväll, har nu feber och förstår varför äldsta sonen har varit så himla gnällig och vägrat äta senaste dagarna för min hals är helt uppsvullen. Yngsta sonen vägrade sova i natt, förmiddagen blev en riktig skrik-fest och det hela kulminerade vid lunch då jag tappar ut en burk full med knappnålar över hela golvet där båda mina barn befinner sig.
Nattningen gick faktiskt bra (!), på eran inrådan gav jag amningen en till chans. Jag såg till att yngsta sonen var extra hungrig (årets mamma ..) och sedan ammade han ett bra tag medan äldsta somnade. Det hela var över på 15 minuter! Förhoppningsvis kan jag försöka tima amningen fler gånger vid nattning
Sopp skrev 2015-10-15 02:33:38 följande:
Frågade läkaren på BVC och enligt honom fungerar ej bröstmjölk i näsan, utan antingen kör man nässug eller pipetter med saltvattenlösning som man kan köpa på apoteket. Har testat båda och bäst effekt tyckte jag pipetterna gav, men det är lite obehagligt också eftersom man sprutar in så mycket också hör man när de gurglar o kämpar för att svälja rent. Helt ofarligt dock och sen är gångarna fria från snor :)