• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Vi har nr3 på blöjorna och 62-68 på kläderna, har inte vägt och mätt på en månad men ska dit på onsdag för vaccination så får se då. Vår tjej har just hittat händerna men ibland är de svårstyrda:)

• smurfan8402
    lördagsgodis skrev 2015-11-22 14:02:25 följande:

Vi har nr3 på blöjorna och 62-68 på kläderna, har inte vägt och mätt på en månad men ska dit på onsdag för vaccination så får se då. Vår tjej har just hittat händerna men ibland är de svårstyrda:)

Grabben har oxå hittat sina händer o dom är väldigt goda tydligen :)
    Dreglar era små oxå massor? Min dreglar hela tiden med o utan händer i munnen.

Man märker att de händer saker nu, vaken mycket mera, vänder från mage till rygg o är jätte stark i rygg o nacke. Vill era oxå stå i era knän? Så fort man håller i honom när man sitter så ställer han sig upp. (Kommer inte ihåg att dottern gjorde de så tidigt)
    Grabben blir 3mån den 1 dec

Hur känner ni inför vaccinationen?
    Jag känner mig lite kluven vet att smärtan går över fort men ändå jobbigt att dom ska göra illa honom :/
    Ni med barn sen innan fick era feber efter sprutorna?
  • lördagsgodis

Hon dreglar en del och vill helst stå eller sitta i knät men vänder sig inte än. Hon kan lyfta upp huvudet och stå på armarna när hon ligger på mage för att kolla vad syskonen eller katterna gör en stund innan hon ledsnar.

Min äldsta blev riktigt dålig av första vaccineringen men det är enda gången som jag märkt något, inget de andra gångerna eller med andra barnet, får se nu men tror det går bra! Vi ska även vaccinera mot hepatitB och vattkoppor har även tänkt ta upp tbc vaccination på alla barn på onsdag.

• smurfan8402

Okej, min dotter reagera inget på vaccinationen förrän den vid 1år där fick hon skyhög feber.

Lillen reser inte upp på armarna ännu, vill helst inte ligga på mage så han vänder sig nästan direkt.

Nu är de bara en månad kvar innan man kan börja ge lite smakportioner :) ska bli kul o se hur han reagerar. Min dotter rynka på näsan o spottade ut de mesta till en början :)
    Majs o potatispuré var ingen höjdare (tror de var den) .

• Sopp

Sven var 61 cm och 5,8 kg vid 8-veckorskontrollen, får se vad vågen visar nästa torsdag på 12-veckorskontrollen :)

• lördagsgodis

Alva är 3månader väger 6960 och är 64 cm! Hon fick även vaccinering idag och det gick helt ok, ledsen men överkomligt.

Igår kom det första bubblande skrattet från henne:D så underbart att höra man blir genomlycklig??? något inte lika kul är att jag fick min mens igår så nu är man fertil och kan försöka sig på en till;)

• smurfan8402

Skönt att de gick okej med vaccinationen

Härligt med bubblande skratt :)
    Här hemma ler vi bara, fast med världens största leende :)

Vi har nu fått börja med 74 på tröjorna, 68 var lite tighta o sen lite korta vid. Har en liten knubbis här. Fast har 62-68 på byxor
    Han reste överkroppen helt själv idag när han låg på mage. Känns som de kommer gå fort i utveckligen nu.

Ammar ni fortfarande? Eller är de någon som har gått över på ersättning?

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-11-25 11:26:41 följande:

Alva är 3månader väger 6960 och är 64 cm! Hon fick även vaccinering idag och det gick helt ok, ledsen men överkomligt.

Igår kom det första bubblande skrattet från henne:D så underbart att höra man blir genomlycklig??? något inte lika kul är att jag fick min mens igår så nu är man fertil och kan försöka sig på en till;)

Jag ska till bvc med Mio den andre för spruta och vikt. Tror han kanske börjar närma sig 60 cm nu ;) Kort och tjock :) Åh vad härligt, Jag minns första gången på äldsta pojken, han var bara drygt 2 månader då :O Mio höll på att nästan brista ut i riktigt skratt förut, så det kommer nog snart :) Det är så underbart att man blir tårögd :P
    Jag fick min mens för en månad sen, inväntar andra omgången nu. Ammar iofs. inte. Haha, blir det en till snart då eller? Jag känner mig inte alls färdig nu helt plötsligt och tänker varje dag på en 3:e, herregud vad knäpp man är :P
  • lördagsgodis

Jag hobbyammar på morgonen och vid varannat mattillfälle på dagen men resten är det ersättning. Har tänkt hålla på tills hon eller jag ledsnar:)

Nä vi ska inte ha en till så tätt är inte ens säker på att det blir någon 4a då jag känner att vi ska ha rum, tid och inte minst råd med alla barn som har aktiviteter, kalas, semestrar osv.... men jag har ju ca 8-10 fertila år kvar så man ska aldrig säga aldrig;)

Vi har nog tänkt att ge första smakprovet på gröt till helgen och se hur det mottas!

Svar på tråden BF september 2015!