• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Vilken sötnos eija! Och toppen med ny vagn smurfan och va go han ser ut i den:) vi har inte använt vagnen mycket då jag bröt tån i slutet på oktober så har det blivit mycket bil men nu är den myket bättre så ska försöka koma ut mer med vagnen.

Alva vill helst stå och sitta, även hon vill sitta med i knät vid köksbordet och inte sitta i vaggan eller ligga på en filt på bordet lägre. Syskonen är favoriter som man vill hålla uppsikt på allt vad hon kan<3 håler med om att de blir "stora" fort. Har suttit uppe och fixat inför morgonens kalas men ska försöka sova nu.

• Sopp

Söta småungar ni har :) Sven blir tre månader idag, firade med ett långt pass i sitt gym. Var väldigt skönt för mig och storebror då han annars vill spendera all vakentid i någons knä (inte så viktigt vems, så länge han slipper vara själv) - babysittern funkar tyvärr inte heller för denna krambjörn. Igår mätte han 64 cm och vägde 6,4 kg, klarade vaccinationen finfint.

• smurfan8402

Har någon av era bebisar haft över 39 graders feber eller närmare 40 grader?
    Har pratat med 1177 flera gånger under dagen o har fått olika bud av dom, den ena säger åt oss att åka till barnakuten om han feber är över 39 nästa gång vi tog tempen. Och när jag ringde o frågade om jag skulle ge honom alvedon innan vi åkte in så sa hon att vi inte skulle åka in utan att avvakta lite till. O ge alvedonen en chans att verka.

Hur hade ni gjort?
    Han är ganska pigg när feber går ner men den går bara ner för typ 2 timmar sen ligger den på 39,5-39,9 igen

• lördagsgodis

Sonen hade mycket feber som bebis och flera daga i streck. Vi fick av läkaren utskrivet alvedon, rätt höga doser som jag kommer ihåg och detta sklle ges tre dagr i rad. Tror inte jag hade gett honom det idag då hans allmäntillstånd var ok men han var första barnet och jag var oroligare men så länge de äter sköter magen och inte är allt för medtagna så är det oftast ingen fara.

• smurfan8402

Okej tack de lugnar mig lite :)
    Min dotter var aldrig sjuk som bebis utan de kom när hon börja förskolan.
    Hela familjen utom jag ligger i feber. Dottern hade 39,7 igår idag nästan feberfri, mannen min vakna imorse o var brännhet o så lillen som oxå fick feber igår.

• lördagsgodis

Skönt, hoppas det får fortsätta så. Jag har gjort piroger idag, försökte få till det när hon sov men hon vaknade efter hälften och uppskattade inte att ligga på filten undertiden... jobbigt när man får låta de skrika ett tag men samtidigt vet jag ju att hon inte mår dåligt och att degen måste bli gräddad

• smurfan8402

Vad gott med piroger :) längesen man åt de.
    Ja dom är inte alltid så nöjda med att ligga själva.

Jo jag hoppas de håller i sig. Han sover typ hela tiden idag men han sov inte mycket igår. Men när han väl är vaken så ligger han bara o skrattar o pratar hela tiden så han mår mycket bättre idag :)

• myraaan

Leon är 2.5 månad nu :) för 2v sedan vara han 59.9 lång och vägde 4790 :) och om 2v är det dax för vaccination! Det har krånglat med maten och vikten för honom och han är mjölkproteinallergiker. Men vi ammar och ger flaska så nu går han upp i vikt som han ska :)

• lizanilander
    myraaan skrev 2015-12-13 00:02:42 följande:

Leon är 2.5 månad nu :) för 2v sedan vara han 59.9 lång och vägde 4790 :) och om 2v är det dax för vaccination! Det har krånglat med maten och vikten för honom och han är mjölkproteinallergiker. Men vi ammar och ger flaska så nu går han upp i vikt som han ska :)

Vad jobbigt, minns hur det var för oss (första var mjölkproteinallergiker), han vägrade även ta bröstet vid 3 månader (bvc var inte så mkt för flaska så jag fick dåligt samvete över tanken på att ge han flaska) och för han har vikten och maten krånglat sedan dess tyvärr. Hoppas det växer bort på Leon och att det löser sig med maten! :) Vilken sötis han är :D 
    Mio fick feber av vaccinationen men annars inget :) Elliott, den stora, gjorde glutenprov förra veckan så nu får vi vänta några veckor på det.
    Har ni nåt bra julklappstips till de minsta? Kläder har vi säkert till trillingar så det är inget vi behöver köpa. Funderade på tugg/bitleksaker och små scarfar/halsdukar.
Svar på tråden BF september 2015!