26number1 skrev 2015-10-16 02:29:36 följande:
Oj sover hon så länge? Jag bäddade ner Lovis i sin säng vid 18:30 och har ammat kl 20:30 och 02:00, hon kommer antagligen vakna vid 06-07 och efter det är det väldigt olika om hon somnar om igen. Önskar verkligen att jag fick sova mer än fem timmar som längst, men antar att det kommer :D
Så mätte de på 48-timmars kontrollen, då var hon precis på gränsen men behövde inte sola. Vid fyra veckor kontrollerar de tydligen igen och det kan vara något som min BVC-sköterska kallade amningsgulsot, som skulle gå över om jag slutade amma. Aldrig hört talas om, får besked på onsdag men hon sa i alla fall att jag skulle fortsätta amma så antar att det finns någon annan behandling.
Ja det var länge! Men 5 timmar i streck är verkligen inte fy skam heller, då skulle jag nog vara utsövd :P Vår lägger sig oftast med oss vid 21-21:30, vaknar mellan 00-01 och äter, ligger sen och stökar och bökar fram till 05 eller 06 i bästa fall (med 1-2 matomgångar) och då går vi upp med äldsta sonen som nästan alltid vaknar 06. Så här har det blivit max 3 timmar i sträck, sen är det en halvtimme här och en timme där. Det ändrar sig hela tiden och jag är inte orolig. Har det ändå betydligt bättre än med första som vaknade mellan 20-25 gånger per natt i c:a 1 år. Då var man lite mör i både kropp och själ.
Vår var också gul(snarare rödbrun) på BB men de mätte aldrig och här på BVC tyckte de inte han var så farlig. Såg ut som han vart på utlandsresa, men nu är det borta :) Vi var även på BVC igår hela familjen, liten går upp bra nu och den stora går upp dåligt som han alltid gjort. Nån mer här med "äldre" barn än spädbarn som väger lite? (Han är även ganska lång till vikten, 92 cm och 11,3 kg, men har varit sån sen födsel och följer sin kurva så jag är inte orolig men vi hade ny sköterska och hon ville ta en extra vikt om 3 mån. fattar inte varför, de la ner detta med vikten för över ett år sen och han lär ju inte gå upp mkt på dessa 3 månader)