Inlägg från: Mockingjay |Visa alla inlägg
  • Mockingjay

BF september 2015!

Mockingjay här!
    Bf 4/9, plussade den 27e december.
    Tar examen på fredag och börjar nytt jobb på måndag. Detta plus hemligheten i magen gör att min hjärna går på högvarv just nu. Mår dessutom gravid-illa. Är trött, borde plugga, tycker synd om mig själv och har panik för att jag inte får knappt något vettigt gjort idag!

• Mockingjay

Är nu i vecka 15. I måndags morse gjorde vi KUB, allt såg bra ut. Vi kunde se bebisen dricka, hjärtat slog och ultraljuds-sköterskan gick igenom hela kroppen och visade oss hjärna, mage, armar, ben,hjärtats kammare osv. Vi fick lägsta sannolikhet på kub. Det var också skönt att se att det var en bebis och inte två, är så himla mycket större denna graviditet än med första barnet så var lite misstänksam på tvillingar. Det hade iof varit häftigt det med men tror det räcker med en bebis åt gången för mitt psykes skull.

• Mockingjay

Är idag i vecka 17 och har en skaplig kula. Tror det är för att det är barn nr 2.

Vi ska på RUL den 8e april och tänker inte ta reda på kön - vill ha den överraskningen kvar

• Mockingjay
    I Walk The Line skrev 2015-03-23 12:33:02 följande:

Jag har sån fruktansvärd ångest. Får panikångestattacker. Är så rädd att det ska skada barnet.
    Jag har ångest problematik från början, har mått bra, men nu inträffade det en sak i fredags och jag kraschade.
    Äter lergigan comp 2st 3 ggr om dan, men det hjälper inte.
    Mina vanliga meds vågar jag absolut inte ta under grav.
    Nån som vet om det finns annan hjälp?
    Jag orkar inte!

Hoppas du fick hjälp av BM!
    Man kan även äta Sertralin under graviditeten (varje-dag-medicin), annars är det nog samtal som behövs! Samtal har hjälpt mig när jag haft ångest. Och mindfulnes-övningar.
    Läste nyligen en bok som handlar om depression i samband med graviditet och förlossning som visar på att allt inte bara är glädje med grav. Moderslycka -vart tog glädjen vägen, heter den.

www.adlibris.com/se/bok/moderslycka-vart-tog-gladjen-vagen-en-mammas-berattelse-om-depression-efter-forlossningen-9789173452700
  • Mockingjay
    I Walk The Line skrev 2015-03-23 17:11:52 följande:

Jag är på väg in till psykakuten nu.

Måste bara ha något som stoppar den här ångesten. Innan jag faller in i en depression.

Jag brukar må bra under graviditet, men denna händelse utlöste en grym ångest.

Bra! Hoppas du får hjälp, om det är möjligt så hoppas du kan få vara kvar över natt.
    Skickar lite styrka!! Det går över!
  • Mockingjay
    sagofröken skrev 2015-03-26 11:57:30 följande:

Fått höra flera dagar i rad att jag har så himla stor mage, och inte på skämt utan: "När ska du ha? Oj! Augusti?!? Jag trodde det var dags snart... Men... Är det tvillingar?" SUCK. Ännu tröttare på mig själv som håller på och ursäktar mig hela tiden, som att de har rätt och min mage är "fel".... Vad fan liksom. Trodde jag skulle vara mer härdad denna gång. Så fruktansvärt ovanligt tjock är jag väl inte?

Så ser min mage också ut (v.17)! Den är rund och fin och folk kommenterar den hela tiden. Jag tycker din mage (och min) är alldeles lagom stora
  • Mockingjay

Idag är det livat i magen . Vecka 18, mitt andra barn så vet vad jag känner denna graviditet. Mysigt med sprattel ochans buff

Svar på tråden BF september 2015!