Inlägg från: smurfan8402 |Visa alla inlägg
  • smurfan8402

BF september 2015!

Hej jag blir ny i denna tråd :)
    Jag är beräknad till den 7/9 o längtar så himla mycket. Har redan en dotter som fyller 4 år den 17/9.

Nu senaste veckan har magen börjat sjunka o slemproppen har gått, sammandragningar om vart annat men dom gör inte jätte ont utan spänner mer.
    Tycker de är jätte svårt o hitta sköna sovställningar. Får jätte mycket halsbränna o svårt o andas när jag lägger mig ner.

Hur mår bi andra?

Mvh Sara

• smurfan8402

Har inte heller packat väskan ännu men min sambo tjatar o tjatar. Han är nojig att de ska komma tidigare. Har nästan allt klart till bebisen fattas någon body o sen kudde till vagn o säng. Men resten är klart.

Har era bebisar fixerat sig ännu? Min har lagt sig neråt med huvudet o ligger jätte långt ner men huvudet är fortfarande rörligt. Så inte helt fixerad ännu :)

• smurfan8402

Hade rejäla förvärkar igår som kom med 5-3 minuters mellanrum men höll bara i sig i några sekunder fast har haft ont både inatt o idag. Känns dock inte som om de är dags ännu. Fast nu längtar man massor :)
    Min dotter som fyller 4 snart kom på sin bf dag :) så hoppas lillebror oxå tänker komma då eller tidigare :)
    Nu är man jätte nyfiken på hur han ser ut :)
    Min dotter hon pratar med lillebror i magen varje dag o tjatar på honom att komma ut nu :) o sen ger hon magen en puss o kram. Hoppas hon är lika söt mot lillebror när han är född oxå :)

• smurfan8402

Här gick de undan :) våran "lilla" kille är nu född. Första värken kom kl 19,30 åkte till förlossningen kl 21 o 22,35 är han född :) allt gick super bra. Vattnet gick precis innan han föddes så bm blev lite blöt då de tydligen blev en "explosion" när hinnan gick sönder av trycket.

Frågan är bara hur länge man ska ligga kvar :/ just nu delar jag rum med en annan tjej. Men får se hur vi mår imorgon

Är så lycklig nu o äntligen får man se han, kramas o pussas :D

• smurfan8402

Tack allihopa :) har nu kommit hem :) allt går super han äter bra har nästan inge ont. Så kunde lika gärna åka hem :)
    Dottern är en stolt storasyster o vill krama o pussa lillebror hela tiden, men blir sur när han inte vill leka :P

Lille killen har fått namnet Jonathan. Han var 54 lång o vägde 4186 gram så inte så liten fast han kom 6 dagar tidigare än beräknat :)

• smurfan8402
    Inorr02 skrev 2015-09-03 19:44:05 följande:

Ni som fött gick eran slempropp ?

om den gick hur länge tog de till ni fick vekar eller börja komma igång  ?

Min slempropp gick i omgångar men sista delen var blodig o kom någon timme innan förlossningen startade.
  • smurfan8402
    MrsHeinerborg skrev 2015-09-05 09:40:05 följande:
    Stort Grattis!!! Blir lite avis måste jag ju erkänna. Härligt att förlossningen gick bra! Gosa på nu o njut av att få sova på mage!
    Grattis till killen :)
  • smurfan8402

Här hemma går allt som på en räls just nu. Fast lillen har fått torsk i munnen o tror även att jag fått lite svamp på brösten. Har hemska minnen av jobbig svamp med dottern så hoppas att detta ger sig fort.
    Lillkillen sover bra om natten o är vaken några stunder om dagen. Har haft lite gulsot men nu har den vänt o han behövde inte sola. Går upp fint i vikt.

Storasyster vill bara mysa o gosa med lillebror hela tiden så ibland får man säga ifrån att nu vill han sova lite ifred.

Hur går de för er andra?

• smurfan8402
    Sopp skrev 2015-09-13 15:41:50 följande:

Sover på natten? Vilken dröm! :) den här killen sover gärna på dagen men på natten vill han amma amma amma och komma upp i famnen o titta runt. Om jag inte har honom bredvid mig i sängen får jag inte en blund

Ja han äter kanske 2 eller 3 gånger somnar sen om lika fort o sover ungefär 3 timmar i sträck o sen ammar en kvart o somnar om igen så de känns inte så jobbigt :)
    Men de kan ändras fort.

Min lillakille äter massor under kvällen börjar runt 18 sen ligger han nästan konstant vid bröstet till 22-23 tiden för sen somna.

Ni som har äldre barn har dom blivit mer trotsiga o mer uppmärksamhetskrävande när syskon kom?
  • smurfan8402

När brukar bebisar få kolik?
    Min lilla plutt blir 5 veckor på tisdag o är hur lugn som helst. Men jag är jätte orolig att han ska få kolik. Min dotter hade inga problem med magen. Men min sambos söner hade kolik båda två.
    Allt jag har hittat om kolik är att den slutar oftast mellan 3-4 månader. Men inget om när den brukar börja.

Svar på tråden BF september 2015!