Oj wow, grattis? :) när jag blev gravid med andra fick jag världens chock och grät i flera dagar, haha. Det är 17 månader mellan mina, och det är klart att det är stundtals JÄTTEjobbigt med två små med så stora och samtidigt olika behov! Särskilt innan talet lossnat. Det finns ju så mycket positivt också, du "gör bort" småbarnsåren fortare, jag upplever att min stora underhåller den lilla när båda är hemma och de kommer ju snabbare få utbyte av varandra. Har du tre så tätt så blir de säkert jättetighta sen :) en dag i taget, det är klart att ni klarar det om ni vill!!! Min stora har fått va hemma ett år extra nu, har svårt att se att han skulle fått mer tid av oss om han vart ensam och på dagis. Sedan skulle jag absolut också förstå om det kändes övermäktigt också. Följ magkänslan.
lizanilander skrev 2016-05-08 16:07:37 följande:
Alltså jag är lite chockad här, jag vet att jag har nämnt att jag inte känner mig färdig och jag gärna skulle vilja ha ett 3:e barn men kanske när de två andra var runt 3 och 5. Igår tog jag ett gravtest för min mens är sen och det visade utslag DIREKT. Detta borde vara i princip omöjligt men på nåt sätt så har jag varit extremt fertil. Vi har kört oskyddat vid ett fåtal tillfällen för typ 2-3 månader sen,inte i samband med ägglossning och då har han inte kommit i mig. (ursäkta infon) och sist vi hade oskyddat var 2 dagar efter mensen.....hur är det möjligt? Känns väldigt overkligt och lite väl tätt inpå. Vi har pratat mkt hemma och det jag känner lite ångest för är att jag missar så mkt tid med den minsta speciellt. Hur har ni upplevt det som har barnen tätt? Fick en blödning förut som det inte blev nåt mer av,men om det går vägen nu så har vi väl nästan bestämt oss för att behålla barnet. Jag ska ringa mvc imorrn och fråga om tidigt UL eftersom vi vill göra kub-test och jag vet egentligen inte vilken vecka jag är i. Förra mensen var ganska märklig. Ja jag har nog inte fattat det än och känner mig rätt ogravid, haha!!