• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken
    eriwag skrev 2015-01-07 07:41:43 följande:

Jag ringde idag. Dom ringer upp klockan tio. Dom flesta brukar vilja att man ringer så snart man plussat :)

Varför vill dom det? Jag hade tänkt vänta någon månad till, är i v. 7 nu.. Är iofs RH negativ, men har för mig att de börjar kolla upp det runt halva graviditeten(?).
  • Pyrola

Här där jag bor vill de gärna veta så snart det går eftersom alla oavsett ålder erbjuds KUB i v 11-13 och för att de ska hinna med alla behöver de veta hur många som faktiskt är på gång. Sen får en RUL också i v 18-20.

• snusmumriken
    Pyrola skrev 2015-01-07 09:03:17 följande:

Här där jag bor vill de gärna veta så snart det går eftersom alla oavsett ålder erbjuds KUB i v 11-13 och för att de ska hinna med alla behöver de veta hur många som faktiskt är på gång. Sen får en RUL också i v 18-20.

Aha, vilken del av landet bor du? Hade gärna gjort kub-test om jag fick möjligheten, men tror inte jag får det här (västra Götaland). Är 33 år kan tilläggas, har inte fått göra något extra test de andra två graviditeterna. Kanske ska ringa snart ändå, har fått ett par missfall och det var riktigt tungt att ringa för att säga att jag inte behövde inskrivning längre så därför tänkte jag vänta..
  • snusmumriken
    BabyJia skrev 2015-01-07 08:41:55 följande:
    Det har jag också funderat över. Om det finns någon hemlig fb grupp:)
    Den måste verkligen vara superhemlig om jag ska våga mig in där redan nu :)
  • Madicken01
    snusmumriken skrev 2015-01-07 09:14:50 följande:

Aha, vilken del av landet bor du? Hade gärna gjort kub-test om jag fick möjligheten, men tror inte jag får det här (västra Götaland). Är 33 år kan tilläggas, har inte fått göra något extra test de andra två graviditeterna. Kanske ska ringa snart ändå, har fått ett par missfall och det var riktigt tungt att ringa för att säga att jag inte behövde inskrivning längre så därför tänkte jag vänta..

I Göteborg får alla som fyllt 35 göra KUB gratis. Vill man göra det när man är yngre får man betala, 1500kr var det 2013.
  • eriwag

Varför vänta? Man brukar få komma runt v åtta för hälsosamtal och runt v 10 för inskrivning, provtagningar mm.

Om man har ett hum om vem man vill ha som bm (som jag har) så vill jag försöka få henne och ringa i tid :)

snusmumriken skrev 2015-01-07 08:54:02 följande:

Varför vill dom det? Jag hade tänkt vänta någon månad till, är i v. 7 nu.. Är iofs RH negativ, men har för mig att de börjar kolla upp det runt halva graviditeten(?).

• Sopp
    I Walk The Line skrev 2015-01-07 09:22:21 följande:

Jag pratade med dem nu, den 19:e januari fick jag tid för ultraljud.
    Känns fortfarande overkligt!

Jag hoppas att jag också får göra ett tidigt ultraljud! Vet inte hur långt gången jag är då det var oplanerat så förhoppningsvis får jag det. Jag vet ju att det här är ett ologiskt resonemang, men det känns som att jag kommer att få missfall den här gången bara för att det gick så bra förra gången så känner mig så himla orolig
  • melodie

Jag har också ringt och väntar på att dom ska ringa upp nu, spännande :) Här erbjuds alla ultraljud i vecka 12-13 så det känns jätteskönt. :) och innan dess inskrivning och hälsosamtal.

Svar på tråden BF september 2015!