• Svar på tråden BF september 2015!
  • NattaLind

Min cykel är 30 dagar, så stämmer inte helt på mig heller....

Men man räknar alltså embryots dagar från första dagen i sista mensen med?

• Lissing
    NattaLind skrev 2015-01-06 20:01:12 följande:

Min cykel är 30 dagar, så stämmer inte helt på mig heller....

Men man räknar alltså embryots dagar från första dagen i sista mensen med?

Här på FL´s gravidkalender har dom "Kroppen" och "Embryot" har jag för mig... och då står det i början att "ännu är du egentligen inte gravid än"... Nåt sånt. Så dom skiljer nog på det ändå.
    081118, 100703, BF 150912
  • NattaLind
    Lissing skrev 2015-01-06 20:02:39 följande:
    Här på FL´s gravidkalender har dom "Kroppen" och "Embryot" har jag för mig... och då står det i början att "ännu är du egentligen inte gravid än"... Nåt sånt. Så dom skiljer nog på det ändå.
    När jag fyllde i sista mensen här på FL så fick jag ändå att embryot ska vara ca så många dagar och det tror jag inte på :P

Haha, vårdcentralen får berätta för mig när det blir dags :P
  • Lissing

På riktigt är det väl lika gammalt som sedan den dagen man hade ÄL.
    I så fall är mitt embryo 16 dagar gammalt Glad fasen vad lite det låter...

• MissJP
    rosali84 skrev 2015-01-06 15:41:40 följande:

Går oxå in i v 7 idag. Illamåendet är helt ok vissa dagar och jättejobbigt andra dagar. Men tröttheten!!!! OMG!!! Minns inte alls att jag var så här trött förra gången. Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.

Kul :)

Visst är det helt galet! Först sover man några timmar på natten och om man har tur några timmar på dagen och sen kan man ändå somna innan 21 på kvällen. Om man får dvs. Jag somnade sittandes på mattan imorse när jag skulle klä på dottern.

Samma här.. minns varken tröttheten eller illamåendet.
  • NattaLind
    Lissing skrev 2015-01-06 20:17:32 följande:

På riktigt är det väl lika gammalt som sedan den dagen man hade ÄL.
    I så fall är mitt embryo 16 dagar gammalt Glad fasen vad lite det låter...

Haha, ja och mitt är 19!

Vore kul mest för utvecklingen och veta hur man räknar embryots dagar :) Så man vet om appen och FL stämmer eller inte.
  • eriwag

Kollade här på fl när jag borde va beräknad och de stämde inte överens med appen jag har. Skiljer två dagar men ändå :)

• PaLo
    NattaLind skrev 2015-01-06 20:26:09 följande:

Haha, ja och mitt är 19!

Vore kul mest för utvecklingen och veta hur man räknar embryots dagar :) Så man vet om appen och FL stämmer eller inte.

Embryots dagar räknas från ÄL. Graviditetsvecka räknas från senaste mensens första dag. Så när du går in i vecka 5 så är embryot precis 14 dagar gammalt om du har ÄL 14 dagar efter mensens första dag och en cykel på 28 dagar.
  • NattaLind
    eriwag skrev 2015-01-06 20:46:38 följande:

Kollade här på fl när jag borde va beräknad och de stämde inte överens med appen jag har. Skiljer två dagar men ändå :)

Nej man får lite olika! Men vecka 5 ska jag i alla fall vara i, stämmer med beskrivningen av försenad mens osv :)
  • melodie

Kommer ni titta kön på bebis senare? När jag väntade sonen så tittade vi, men jag var redan säker på att det var en pojke. Trodde det hela tiden, enda från början och minns att jag gjorde flera sådana där olika test som också visade pojke. Typ bikarbonat testet etc. Så när vi fick veta att det var en pojke på ultraljudet så blev jag inte ens förvånad :)

Denna gång kommer vi också titta, jag är för nyfiken för att låta bli ;) Men magkänslan säger att det är en tjej denna gång, sedan vet jag inte om jag litar på min magkänsla :P

Svar på tråden BF september 2015!