• Svar på tråden BF september 2015!
  • Zmarchie
    Pyrola skrev 2015-01-06 14:37:27 följande:

Hej där - plussade i söndags och tänkte haka på här. BF 11/9 men med mitt första barn (född 2012) hade jag liknande datum för både ÄL och BF (fast andra månader) och han kom sen v 38+1 så vi får se om Pluppen gör något liknande om hen ens känner för att vara kvar förstås. 

Pendlar mellan glädje och "herregud två-barnschock" men försöker tänka att har folk klarat sånt här förut så ska väl vi göra det också. Syskon är en himla kul grej (oftast). 

Anade redan veckan efter ÄL att något fastnat, har samma typ av molvärk i livmodern och i ljumskarna som förra gången, men det är lite mer smärtsamt den här gången. Dessutom har smaksinnet förändrats och luktsinnet är känsligt. Mitt älskade kaffe smakar diskvatten - precis som förra gången. Enda skillnanden såhär tidigt är att jag då var sugen på sura/syrliga saker (svenska äpplen) medan den här gången kommer extrema sötsaksbegär mellan varven. Får se om illamåendet dyker upp också - det var såpass kraftigt förra gången att jag fick ett VUL i v 8 för att kolla så det inte var tvillingar samt Lergigan och sjukskrivning på deltid. 

Nåja - det var min något omfattande introduktion i det här sammanhanget.

Välkommen hit :)
  • mami0912

Tack för grattishälsningarna :)

Hur mår ni?

Jag har rätt mycket molvärk, vet inte om det känns mer nu för att det är mitt tredje barn?! Svagt illamående till och från, inte så överdrivit trött än. Sen ömma bröst :)

Vill bara att dessa första veckorna ska gå snabbt är i v 4+2 :)

• rosali84
    MissJP skrev 2015-01-06 13:53:32 följande:

Går in i vecka 7 idag (6+0) känns lite magiskt med vecka 7.. vet inte varför.

Är däremot jävligt trött på illamående, mardrömmarna och trötthet. Minns inte att det var så här från någon av mina tidigare graviditeter.

Går oxå in i v 7 idag. Illamåendet är helt ok vissa dagar och jättejobbigt andra dagar. Men tröttheten!!!! OMG!!! Minns inte alls att jag var så här trött förra gången. Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.
  • Cessely

Hej :)

Hoppas in här!

Plussade i dag BIM-2 Skrattande Trodde verkligen inte det då vi hade sex 5 - 6 dagar INNAN äl. GALET! Men glad så klart! BF blir alltså 19/9 enligt FL:s uträknare.

• Cessely
    mami0912 skrev 2015-01-06 14:54:30 följande:

Tack för grattishälsningarna :)

Hur mår ni?

Jag har rätt mycket molvärk, vet inte om det känns mer nu för att det är mitt tredje barn?! Svagt illamående till och från, inte så överdrivit trött än. Sen ömma bröst :)

Vill bara att dessa första veckorna ska gå snabbt är i v 4+2 :)

Samma här, 3:e barnet och jag har med kraftig mensvärk, eller känns ändå inte som mensvärk men typ :) Ömma bröst och trött plus att jag fått massa finnar, blä :(
  • Majrovan86
    eriwag skrev 2015-01-06 10:32:33 följande:

De där är plus. Hade sån känsla igår. Ta de bara lugnt :)

Ok :) Tack för hoppet :D Jag tog två test i lördagseftermiddag, helt blankt. Drack vin på kvällen ( min man skulle gå en fightingmatch och jag var så jävla nervös). Annars brukar jag inte dricka. Sedan tog jag dessa två test på eftermiddag/tidig kväll på söndagen. Väldigt koncentrerat urin. Är livrädd att det är rödvinsfärgen som fastnat.. men det går väl inte?!
  • Sopp
    Cessely skrev 2015-01-06 15:51:55 följande:

Hej :)

Hoppas in här!

Plussade i dag BIM-2 Skrattande Trodde verkligen inte det då vi hade sex 5 - 6 dagar INNAN äl. GALET! Men glad så klart! BF blir alltså 19/9 enligt FL:s uträknare.

Blir spännande att se om det är en tjej då! Det sägs ju att enbart tjej-spermier kan överleva mer än 2 dygn i livmodern ;)
  • PaLo
    Majrovan86 skrev 2015-01-06 16:01:01 följande:
    Ok :) Tack för hoppet :D Jag tog två test i lördagseftermiddag, helt blankt. Drack vin på kvällen ( min man skulle gå en fightingmatch och jag var så jävla nervös). Annars brukar jag inte dricka. Sedan tog jag dessa två test på eftermiddag/tidig kväll på söndagen. Väldigt koncentrerat urin. Är livrädd att det är rödvinsfärgen som fastnat.. men det går väl inte?!

Nej då.. Det är inte rödvinsfärgen som fastnat. Det är garanterat plus.

Grattis igen!

• Majrovan86

Ok, ok.. sitter här uppblåst och ler! :) Ska lugna mig nu och sen när BIM är över så kan jag pusta ut på riktigt :) Tack för ditt svar Sopp <3

• BabyJia

Hej hej!

Jag kan äntligen ansluta mig till denna tråd.

Nu på eftermiddagen så fick jag ett överraskande besked. Har nu sen i fredags testat med äl stickor och varav 4 dagar så har det nu visat starkt positivt. Googlade på detta då jag tyckte det var lite konstigt med så tydliga streck i flera dagar, efter att ha läst att det kan innebära graviditet så tog jag mig modet att testa. 

Resultatet blev först ett tydligt positivt streck på en graviditetssticka som jag hade och sen Gravid 2-3 på Clearblue.
    Är så glad över detta. Detta innebär att vi kommer få vårt tredje barn i September:)

Svar på tråden BF september 2015!