• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken
    Majrovan86 skrev 2015-01-06 10:29:49 följande:

Hej tjejer! Är lite orolig... har samma liknande mensvärkskänsla som jag brukar ha när jag ska ha mens.. :/ Är livrädd att mensen kommer. Tänk om det var falska plus :( Får köpa test sen ... vågar knappt!! Så här såg testen ut innan 5 minuter hade gått... tog två med ca 10-15 minuters mellanrum..

Det är vanligt med mensvärk :)
  • Hemlighetenshemlis

Majrovan86 är det RFSU :s test? Har också fått jättesvaga plus på dem. Blev också orolig så jag testade med annat märke och fick tydligare svar. Gillar inte alls RFSU :s tester.

• NattaLind

Hoppar in här! :)

Fick mitt plus igår och ska vara i vecka 2-3. BF i slutet av sep antar jag? Noll koll! Känner mig så himla ogravid att jag nästan tror att plusset var fel. Dock testade jag med två olika så det är på riktigt :P

Men hittills har jag bara något ömma bröst och lite, lite illamående ibland.

• PaLo
    NattaLind skrev 2015-01-06 11:37:38 följande:

Fick mitt plus igår och ska vara i vecka 2-3. BF i slutet av sep antar jag? Noll koll! Känner mig så himla ogravid att jag nästan tror att plusset var fel. Dock testade jag med två olika så det är på riktigt :P

Har du fått v 2-3 på ett digitalt test? I så fall är du i vecka 4-5. Testen mäter från befruktning, medan barnmorskor osv räknar från senaste mensens första dag. Alltså ca två veckor före befruktningen!

Stort grattis till graviditeten!

• eriwag

Plussade igår med digitalt test. 1-2 v fick jag. Men är i vecka 5 pga sista mensens första dag :) 11/9 är jag beräknad. Så du är nog runt där oxå :)

NattaLind skrev 2015-01-06 11:37:38 följande:

• Mamma2014
    Sopp skrev 2015-01-06 09:51:58 följande:
    Åå är du inte orolig för hur ni ska orka? Jag har lite smått panik!

nja alltså man får ju räkna med att det blir riktigt jobbigt ett tag men sen blir det väl helt okej efter ett par år =) vi har ju valt själva att vi vill ha det såhär och jag tycker det känns bättre än att man ska börja om från början efter några år =)

• MissJP

Går in i vecka 7 idag (6+0) känns lite magiskt med vecka 7.. vet inte varför.

Är däremot jävligt trött på illamående, mardrömmarna och trötthet. Minns inte att det var så här från någon av mina tidigare graviditeter.

• lördagsgodis

Vi har två barn med två års mellanrum och dom är så bra vänner och leker fantastiskt tillsammans! Idag är dom 7 och 5 år och vi kände helt enkelt att vi inte var klara med småbarnsåren trots att det nu är så mycket lättare, även om vi ville det här och fördelarna överväger nackdelarna så undrar vi nog båda ibland vad vi gett oss in i;)

• Pyrola

Hej där - plussade i söndags och tänkte haka på här. BF 11/9 men med mitt första barn (född 2012) hade jag liknande datum för både ÄL och BF (fast andra månader) och han kom sen v 38+1 så vi får se om Pluppen gör något liknande om hen ens känner för att vara kvar förstås. 

Pendlar mellan glädje och "herregud två-barnschock" men försöker tänka att har folk klarat sånt här förut så ska väl vi göra det också. Syskon är en himla kul grej (oftast). 

Anade redan veckan efter ÄL att något fastnat, har samma typ av molvärk i livmodern och i ljumskarna som förra gången, men det är lite mer smärtsamt den här gången. Dessutom har smaksinnet förändrats och luktsinnet är känsligt. Mitt älskade kaffe smakar diskvatten - precis som förra gången. Enda skillnanden såhär tidigt är att jag då var sugen på sura/syrliga saker (svenska äpplen) medan den här gången kommer extrema sötsaksbegär mellan varven. Får se om illamåendet dyker upp också - det var såpass kraftigt förra gången att jag fick ett VUL i v 8 för att kolla så det inte var tvillingar samt Lergigan och sjukskrivning på deltid. 

Nåja - det var min något omfattande introduktion i det här sammanhanget.

Svar på tråden BF september 2015!