• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis
    tjoppan skrev 2015-01-03 22:11:42 följande:
    Ja har oxå haft så vid tre tillfällen, en dag var de så under en hel dag typ. Har funderat på att ringa kvinnokliniken å berätta de å fråga om man får komma på vul för att se att allt är bra med de där inne. Har fått för mig att de är svårt att få komma på koll, men de kanske inte är de?
    Jag ringde gyn och bad att få en tid eftersom jag var orolig pga mina blödningar och då fick jag en tid två veckor senare eftersom jag bara var i vecka 4 då. Jag tycker det verkar som om jag får mina blödningar när jag anstränger mig, vi åker mycket skidor men har märkt att jag får blodblandade flytningar efteråt. Blir inte mycket skidåkning den här säsongen vilket är trist då jag redan löst liftkort.
  • tjoppan
    lördagsgodis skrev 2015-01-03 22:22:32 följande:

Jag ringde gyn och bad att få en tid eftersom jag var orolig pga mina blödningar och då fick jag en tid två veckor senare eftersom jag bara var i vecka 4 då. Jag tycker det verkar som om jag får mina blödningar när jag anstränger mig, vi åker mycket skidor men har märkt att jag får blodblandade flytningar efteråt. Blir inte mycket skidåkning den här säsongen vilket är trist då jag redan löst liftkort.

Ja, ja joggade/sprang igår, å imorse blödde ja lite.

Ska banne mig prova ringa kvinnokliniken på måndag å höra om man kan få en tid. Speciellt då de hänt så många gånger. Man blir ju orolig, å de är jobbigt att gå å grubbla över de.
  • lördagsgodis

Gör det! Här har dom alltid varit tillmötesgående vad gäller vul om man är orolig jag har fått det med båda mina andra barn och det är landstinget jag går till (kostar 300) då det inte finns något privat i våran stad.

• MissJP

Nästa vecka är det dags för inskrivning! Då blir det verkligt. Ser faktiskt fram emot det mycket även fast det är mitt andra barn :)

• mami0912

Hej hej.

Idag plussade jag och vi väntar vårt tredje mirakel.

Får man vara med här? Är i vecka 5 (4+0) :)

• Madicken01
    mami0912 skrev 2015-01-04 14:46:02 följande:

Hej hej.

Idag plussade jag och vi väntar vårt tredje mirakel.

Får man vara med här? Är i vecka 5 (4+0) :)

Stort grattis och välkommen hit :)
  • sagofröken

Hej, jag har läst alla kommentarer i den här tråden men inte vågat skriva något tidigare, men tänkte jag skulle våga nu - hoppas jag får hänga på :) Jag plussade 17/12 och har troligtvis BF 1/9. Det finns misstanke om att detta kan vara mitt andra utomkveds, men hittills tyder vul och hcg på att det KAN vara normal graviditet, så jag tänker passa på att vara glad fram till nästa vul om 10 dagar :) Har en 4-åring som längtar sååå mycket efter ett litet syskon!
    Håller tummarna för er allihop här i tråden!

• Madicken01
    sagofröken skrev 2015-01-04 15:53:39 följande:

Hej, jag har läst alla kommentarer i den här tråden men inte vågat skriva något tidigare, men tänkte jag skulle våga nu - hoppas jag får hänga på :) Jag plussade 17/12 och har troligtvis BF 1/9. Det finns misstanke om att detta kan vara mitt andra utomkveds, men hittills tyder vul och hcg på att det KAN vara normal graviditet, så jag tänker passa på att vara glad fram till nästa vul om 10 dagar :) Har en 4-åring som längtar sååå mycket efter ett litet syskon!

Välkommen! Förstår oron och nervositeten. Håller tummarna för dig. Själv har jag haft lättare blödningar vid toabesök vilket naturligtvis väcker oron. Man vill bara njuta och vara glad men det är verkligen en bergodalbana. För min del är det ju super tidigt i graviditeten, vill att tiden skall gå fort!

Känns som att alla har sitt.

Hoppas tiden springer fort dessa tio dagar för dig :)
  • sagofröken
    Madicken01 skrev 2015-01-04 16:21:49 följande:
    Välkommen! Förstår oron och nervositeten. Håller tummarna för dig. Själv har jag haft lättare blödningar vid toabesök vilket naturligtvis väcker oron. Man vill bara njuta och vara glad men det är verkligen en bergodalbana. För min del är det ju super tidigt i graviditeten, vill att tiden skall gå fort!

Känns som att alla har sitt.

Hoppas tiden springer fort dessa tio dagar för dig :)
    Tack! Jag är otroligt mycket lugnare nu än innan hcg-prov/vul, även om läkarna är försiktiga med att säga bu eller bä så här tidigt.

Ja, alla har sitt. Det är ju en väldigt knepig tid så här i tidigt i graviditeter, många tummar behövs - bra om vi kan hålla dem för varandra :) Vad gäller blödningar så finns det så många olika anledningar, det behöver ju inte alls vara något farligt. 
  • MissJP
    sagofröken skrev 2015-01-04 15:53:39 följande:

Lite likt min situation. Välkommen, hoppas att det ordnar sig och ni får en bebis om några månader :)

Jag ska in och kolla, troligtvis för sista gången av den här anledningen, nästa vecka. Första vul var hon säker på X men några dagar senare så verkar det som att det är en vanlig graviditet, hur den än slutar. Har bara en äggledare kvar.
Svar på tråden BF september 2015!