• Svar på tråden BF september 2015!
  • MissJP

Citrusfrukter är kung mot illamående :)

Men jag känner ju en viss stress över att inte äta. Antar att det är lättare att pilla i sig lite då och då än de sedvanliga megamåltiderna.

Blodsockerfall är lite läskigt..

• Madicken01
    MissJP skrev 2015-01-03 13:51:11 följande:

Symptom kommer och går. Skönt att inte må illa, det kan börja när som helst igen. Jag tror att man känner på sig om något är fel. Med mitt senaste missfall så vaknade jag på morgonen och precis alla symptom var borta och jag hade helt plötsligt massor av energi. Då fattade jag. Men vid mina tidigare graviditeter så mådde jag illa ibland, hade bröstspänningar ibland, hade växtvärk ibland. Inget var konstant liksom. Så jag tror knappast att du behöver oroa dig. Sen kan man inte hindra ett missfall.. så lika bra att tro på en frisk graviditet tills det faktiskt är kört. Man får tänka att missfall i de flesta fall är något bra eftersom det är fel på embryot/fostret. Även om det självklart är tufft..

Kloka ord! Precis så har jag med uttryckt mig men jag är lite dålig på att praktisera dessa råd själv.

Fick mf i månadsskiftet okt/nov och när jag nu plussade var jag naturligtvis jätte glad och tänkte inte någon oro förta lyckan....

Men, lite rött på pappret vid toabesöket var vad som räckte.... Oron åt upp glädjen och nu vill jag bara att veckorna skall rulla på och att allt skall gå bra.

Har inte blött mycket, endast på pappret då jag torkat mig. Ingen smärta. Så ja, jag jobbar på att jaga bort oron. Det som händer det händer. Vid mitt senaste missfall kände jag liksom också på mig att jag inte längre var gravid.... Hoppas jag slipper den känslan den närmsta 36 veckorna ;)
  • MissJP
    Madicken01 skrev 2015-01-03 14:54:20 följande:

Kloka ord! Precis så har jag med uttryckt mig men jag är lite dålig på att praktisera dessa råd själv.

Fick mf i månadsskiftet okt/nov och när jag nu plussade var jag naturligtvis jätte glad och tänkte inte någon oro förta lyckan....

Men, lite rött på pappret vid toabesöket var vad som räckte.... Oron åt upp glädjen och nu vill jag bara att veckorna skall rulla på och att allt skall gå bra.

Har inte blött mycket, endast på pappret då jag torkat mig. Ingen smärta. Så ja, jag jobbar på att jaga bort oron. Det som händer det händer. Vid mitt senaste missfall kände jag liksom också på mig att jag inte längre var gravid.... Hoppas jag slipper den känslan den närmsta 36 veckorna ;)

Tanken slår en ofta, det är normalt. Och blödningar är ju vanligt och behöver inte betyda något negativt. Jag blödde med dottern och ja.. det gick ju bra :)

Ja, nu ska vi vara gravida tills ungen är färdigbakad!
  • Madicken01
    MissJP skrev 2015-01-03 15:25:51 följande:

Tanken slår en ofta, det är normalt. Och blödningar är ju vanligt och behöver inte betyda något negativt. Jag blödde med dottern och ja.. det gick ju bra :)

Ja, nu ska vi vara gravida tills ungen är färdigbakad!

Bra beslut :) det kör vi på!
  • lördagsgodis

Jag har blödigt från och till så att det kommer på papperet bara när jag torkar mig sen jag plussade men kroppen känner sig väldigt gravid ändå och jag har en tid för vul den 13/1 för att se hur det gått och förhoppningsvis stilla min oro något om vi får se ett hjärta.

• snusmumriken

Jag har haft sån ruskig värk i svanken idag, fick ta Alvedon och lägga mig och vila. Eller ja, 10 minuter iaf innan barnen kom och tjatade. Trodde faktiskt det skulle blöda, men det gick över och jag kunde båda moffla pulled chicken samt köra ner 2,5 kubik ved i skottkärra upp och nerför vår megabacke :)

Har ni andra ont så?

• PaLo

Åh jag är så sjukt orolig idag. Inte känt av några symptom på två dagar. Vid mitt MA dröjde det ju ca 6 veckor innan kroppen sa ifrån att fostret dött. Fast när jag tänker tillbaka så hade ju de få symptom jag haft försvunnit några veckor innan jag började blöda.

Gjorde ett digitalt test idag och det visade 2-3 veckor, vilket stämmer! Hade ÄL 14/12.

Men inte fan slutade jag oroa mig för det!!!

• MissJP
    snusmumriken skrev 2015-01-03 18:09:53 följande:

Jag har haft sån ruskig värk i svanken idag, fick ta Alvedon och lägga mig och vila. Eller ja, 10 minuter iaf innan barnen kom och tjatade. Trodde faktiskt det skulle blöda, men det gick över och jag kunde båda moffla pulled chicken samt köra ner 2,5 kubik ved i skottkärra upp och nerför vår megabacke :)

Har ni andra ont så?

Hade du problem med foglossning innan? Det kan börja tidigt hos vissa. Jag får en enorm trötthetskänsla i ryggslutet när jag grejat eller ansträngt mig mycket.
  • snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-03 19:43:07 följande:

Hade du problem med foglossning innan? Det kan börja tidigt hos vissa. Jag får en enorm trötthetskänsla i ryggslutet när jag grejat eller ansträngt mig mycket.

Jag har haft väldig foglossning med båda, 1: an var värst. Men detta var mer mensvärkaktigt.. Nu är det borta iaf så antar att det var något tillfälligt. Känner inte av fogarna idag trots rejält jobb, hoppas innerligt att den blir mild om jag får det även denna gången.
  • tjoppan
    lördagsgodis skrev 2015-01-03 16:45:36 följande:

Jag har blödigt från och till så att det kommer på papperet bara när jag torkar mig sen jag plussade men kroppen känner sig väldigt gravid ändå och jag har en tid för vul den 13/1 för att se hur det gått och förhoppningsvis stilla min oro något om vi får se ett hjärta.

Ja har oxå haft så vid tre tillfällen, en dag var de så under en hel dag typ. Har funderat på att ringa kvinnokliniken å berätta de å fråga om man får komma på vul för att se att allt är bra med de där inne. Har fått för mig att de är svårt att få komma på koll, men de kanske inte är de?
Svar på tråden BF september 2015!