• Svar på tråden BF september 2015!
  • Madicken01

Hej! Och gott nytt år!

Får man lov att vara med?

Fick positivt igår, ett fantastiskt avslut på året.

Bf runt 12 september om allt går som vi vill!

Tredje barnet. Är 34 år.

• rosali84

Tidigt UL, någon som gjort i tidigare graviditet? När kan/brukar man göra det? Gjorde inget sånt när jag var gravid med dottern, men den här gången känner jag att jag skulle vilja det. Känner mig mycket mer orolig den här gången och det tar på krafterna. Vill bara kunna glädjas åt att vara gravid igen.

• Lissing
    rosali84 skrev 2015-01-01 14:50:58 följande:

Tidigt UL, någon som gjort i tidigare graviditet? När kan/brukar man göra det? Gjorde inget sånt när jag var gravid med dottern, men den här gången känner jag att jag skulle vilja det. Känner mig mycket mer orolig den här gången och det tar på krafterna. Vill bara kunna glädjas åt att vara gravid igen.

Har gjort båda gångerna, ca v 9-10. Glad
    Bokade tid på en privat gynmottagning och fick betala ca 300 för det.
    Tänker göra det denna gången också Glad
    081118, 100703, BF 150912
  • Zmarchie
    rosali84 skrev 2015-01-01 14:50:58 följande:

Jag har gjort vul med mina tidigare 3 graviditeter, och tänkte göra det den här gången också.

Kommer inte ihåg exakt när man kan se hjärtslag, men har för mig att jag gjort vul tidigare i v.7-8. Någon gång var jag tidigare än det och fick komma tillbaka 1-2 veckor senare eftersom man inte kunde se något.
  • rosali84

Tack för era svar! Ska ringa BM i nästa vecka och boka tid för inskrivning och får väl fråga om VUL då oxå. Om jag inte får det, så är jag oxå beredd att betala och göra det privat. Mitt psyke behöver det denna gången.

Har ni andra bokat tid för inskrivning redan, eller väntar ni ett tag till? Förra gången ringde jag direkt efter att jag plussat, men den här gången känner jag mig så mycket osäkrare och väntar så länge jag kan, dvs typ till nästa vecka (går in i v 7 då).

• lördagsgodis

Jag ska göra vul den 13/1 och ska då vara i v.6+5 så hoppas jag får se hjärtat då. Jag tänker inte kontakta mvc förens efter vulet och jag vet om den lever. Jag var och åkte skidor idag och fick en liten blödning efteråt... Verkar som om blödningarna är kopplade till ansträngning. Den 13de kan inte komma snabbt nog!

• Agnesmaria

Jag har haft spänningar och det har "dragit " i ena ljumsken idag, är i v. 6. Någon mer som haft så? Är inte så det gör ont.

Svar på tråden BF september 2015!