• Svar på tråden BF september 2015!
  • Elk

Tack för era svar, skönt att se att vi är inne på samma spår. Jag vill vänta så länge som möjligt med att berätta, i alla fall till efter KUB, men det beror ju på hur man kommer må också och när magen blir synlig :) I teorin vet jag ju att graviditet inte är skäl till att provanställning inte ska gå över till fast, men det känns som att man ändå inte kan vara helt säker.

Ser hursomhelst fram emot denna resan och jag vet att det är oerhört efterlängtat hos mor/far föräldrar också :)

• Ninni1990
    MissJP skrev 2015-01-02 13:27:29 följande:

Herregud!! Jag var inne idag för att opereras. Men de måste kolla med vul först! Det där i äggledaren har inte växt! Inte nog med det!! Nu såg hon en hinnsäck i livmodern! Det var helt tomt förra gången! Hinnsäcken såg fin ut och blodet i buken var borta! Hcg hade mer än dubblerats sen i tisdags! Seriös! Jag ska tillbaka om en vecka och se om det finns något embryo i Hinnsäcken, för nu syntes inget alls. Men allt tyder på en normal graviditet! När jag låg med staven så sa hon att det finns en antydan till hinnsäck men att jag måste gå och kissa först! Jag sprang till toaletten och kissade i rekordfart.. sen såg hon den klart och tydligt!

Många utropstecken här! Men jag är så helt i upplösningstillstånd! Hur kan det här ha hänt! Jag skulle ju opereras för utomkved idag!

Men oj! Vilken chock, positiv chock såklart! Hoppas verkligen allt ser bra ut om en vecka :)
  • Zmarchie

Herregud!! Jag var inne idag för att opereras. Men de måste kolla med vul först! Det där i äggledaren har inte växt! Inte nog med det!! Nu såg hon en hinnsäck i livmodern! Det var helt tomt förra gången! Hinnsäcken såg fin ut och blodet i buken var borta! Hcg hade mer än dubblerats sen i tisdags! Seriös! Jag ska tillbaka om en vecka och se om det finns något embryo i Hinnsäcken, för nu syntes inget alls. Men allt tyder på en normal graviditet! När jag låg med staven så sa hon att det finns en antydan till hinnsäck men att jag måste gå och kissa först! Jag sprang till toaletten och kissade i rekordfart.. sen såg hon den klart och tydligt!

Många utropstecken här! Men jag är så helt i upplösningstillstånd! Hur kan det här ha hänt! Jag skulle ju opereras för utomkved idag!

Håller tummarna att allt ser bra ut om en vecka :)
  • MissJP

Tack för all omtanke och lyckönskningarna! Lite skumt bara att inget embryo syntes med hcg över 20000. Hon försökte flytta veckan men det skulle innebära att jag plussade två dagar efter ägglossning så hon släppte nog den tanken :)

Kommer ha svårt att fokusera närmsta veckan haha.

Ser här att det kommer bli en del septemberbarn :D kul att det fylls på!

• snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-02 20:21:09 följande:

Tack för all omtanke och lyckönskningarna! Lite skumt bara att inget embryo syntes med hcg över 20000. Hon försökte flytta veckan men det skulle innebära att jag plussade två dagar efter ägglossning så hon släppte nog den tanken :)

Kommer ha svårt att fokusera närmsta veckan haha.

Ser här att det kommer bli en del septemberbarn :D kul att det fylls på!

Enligt kvinnan som gjorde mitt vul hade jag äl dagen EFTER jag plussade :) Hon vägrade lyssna på mig, sa typ att jag sett fel på mina test (pucko). Efter en vecka var det överläkaren som tittade och han såg efter många om och men ett embryo och efter ett tag såg vi det samtidigt - ett pickade hjärta. Han sa att man inte ska gå så mycket efter boken, många graviditeter avviker från normen. Hoppas nu att veckan går fort!
  • MissJP
    snusmumriken skrev 2015-01-02 20:55:13 följande:

Enligt kvinnan som gjorde mitt vul hade jag äl dagen EFTER jag plussade :) Hon vägrade lyssna på mig, sa typ att jag sett fel på mina test (pucko). Efter en vecka var det överläkaren som tittade och han såg efter många om och men ett embryo och efter ett tag såg vi det samtidigt - ett pickade hjärta. Han sa att man inte ska gå så mycket efter boken, många graviditeter avviker från normen. Hoppas nu att veckan går fort!

Haha det måste ju innebära att du var ett medicinskt underverk :)

De är dåliga på att lyssna ibland.. litar inte på att vissa vet saker om den egna kroppen.

Skönt att embryot syntes till slut!
  • PaLo

Håller alla tummar jag har för att det finns en liten där inne som orkar växa sig stark! <3
  • Lissing
    Madicken01 skrev 2015-01-01 17:15:27 följande:
    Så möts vi igen :)
    Ja, vad kul Skrattande
    081118, 100703, BF 150912
  • Lissing
    Agnesmaria skrev 2015-01-01 16:47:12 följande:

Jag har haft spänningar och det har "dragit " i ena ljumsken idag, är i v. 6. Någon mer som haft så? Är inte så det gör ont.

Ja det drar och gör ont hos mig...
    runtom hela livmodern... 
    men det är normalt Glad
    081118, 100703, BF 150912
  • lördagsgodis

Har oxå som mensvärk som kommer och går som jag tror är växtvärk. Mitt illamående har även kommit krypande men jag är nästan glad över det för det tyder på att allt är väl:)

Svar på tråden BF september 2015!