Inlägg från: MillisVanillis |Visa alla inlägg
  • MillisVanillis

Vi tänkte kolla vad det är för kön, är alldeles för nyfiken av mig.

Hos oss har man bara inskrivning v 10 så tänkte väl ringa nästa v å hoppas att jag får en tid som passar bra med jobbet :)

• MillisVanillis
    BabyJia skrev 2015-01-07 20:47:11 följande:

Jaha...blev att lämna jobbet nu på kvällen då jag fick jobbiga smärtor i magen + andra blödningen inom en vecka. Imorgon är det jag som SKA till gyn, för nu är jag orolig. I fredags fick jag en mindre blödning som sluta efter ett par timmar. Nu på kvällen så hade jag skitont och sen kom det såpass att det blödde genom trosor och arbetsbyxor:( Nu drygt timme senare så har blödningen avtagit igen å smärtan är mindre. Men jag vart så ledsen, så jag åkte faktiskt hem.

Men usch då :( alltid läskigt med blödning och smärta ihop :/
  • MillisVanillis
    BabyJia skrev 2015-01-07 21:26:20 följande:
    Det är det...jag bara skaka på jobbet och jag blev tvungen att berätta läget för en kollega. Så hon vet läget, kommer även behöva berätta för chefen imorrn när jag ringer. Lite jobbigt:-/
    Mina närmsta kollegor vet, förra grav kräktes jag helt plötsligt så är bra för dom att veta. Chefen kommer få veta snart då jag blev sjukskriven tidigt förra gången så kan va bra och vara förberedd.
  • MillisVanillis
    BabyJia skrev 2015-01-08 08:33:04 följande:

Godmorgon alla gravida!

Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.

Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/

Håller tummarna för dig :)
  • MillisVanillis
    eriwag skrev 2015-01-08 12:26:32 följande:

Ska ni ta reda på kön?

Jag vill men min man vill inte :p

Ja jag är för nyfiken av mig :) maken bryr sig inte så jag bestämmer :)
  • MillisVanillis
    collansM skrev 2015-01-08 15:37:05 följande:

Hej! Jag plussar för 5 minuter sen :D bf 16 september. Andra barnet :)

Grattis vad kul :) vi har bf samma dag :)
  • MillisVanillis
    Minlillaninja skrev 2015-01-08 20:31:44 följande:

Jag känner ingen större oro, är mest så glad :)

Eller ja, minga funderingar är mest NÄR Och HURman ska berätta på jobbet :)

Tänker att det finns inget man kan göra så här tidigt ändå :)

Jag berättade för dom jag jobbar närmast inkl min chef idag, mår inte så bra så dom kan behöva en förklaring om jag somnar vid mitt skrivbord eller kräks i en soptunna ;)
  • MillisVanillis
    Minlillaninja skrev 2015-01-08 21:19:35 följande:

Oj, vad tidigt!

Jag har tänkt att man "vanligtvis" väntar till efter den "magiska" vecka 12?

Sist bekräftade jag bara min chefs misstankar i vecka 18 på vår julfest på dåvarande jobbet.
    Hade valt att inte berätta tidigare så jag skulle hinna skriva på min fastanställning 

(annars var risken stor att man inte fick vara kvar...)

Nu vet jag inte, har ingen egentlig anledning att inte berätta.
    Är på nytt jobb, med fast anställning osv osv.
    Jobbar i livsmedelsbutik och sitter mestaldels i kassan.
    Men får kanske berätta efter KUB annars :)

collansM skrev 2015-01-08 20:33:07 följande:

Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav

Jag har haft metallsmak i munnen till och från, mår ganska illa stundvis men det värsta är tröttheten. Det är som ett slag i bakhuvudet. Hua!

Men med dottern var det värre kräkte från v4-23 och hade foglossning som hette duga från vecka 22. Kunde knappt gå eller röra mig alls på slutet.
    Så denna gången så har jag bestämt att jag ska må bra ;)

Kände att om jag får missfall så får dom veta ändå så varför inte berätta nu. Förra grav blev jag deltidssjukskriven v 15 så bra för dom att veta. Har mer arbetsuppgifter där jag behöver finnas på plats nu :) så dom behöver ta in nån istället för mig ganska fort om det händer denna gången oxå.
  • MillisVanillis
    MissJP skrev 2015-01-11 14:21:07 följande:

Symptomen har minskat under ett par dagar nu. Knappt något illamående, tröttheten är överkomlig, känner mig ganska ogravid. Kände hugg inatt när jag jobbade, men mest efter ansträngning. Jaja.. det får gå som det går! Vul nummer tre på tisdag.

Jag har haft mindre symtom sedan igår, mår inte som en kasse skridskor längre. Illamående till och från å fogarna känns men inget annat just nu.
  • MillisVanillis
    MissJP skrev 2015-01-11 15:12:55 följande:
    Man kanske ska vara typ glad över detta :p

Men det bildas ändå en oro. Dessa jäkla fogar.. Antar att du har barn sedan tidigare?
    Ja man borde va glad men ändå nånstans vaknar oron.

Har en dotter på 19 mån :) blev deltidssjukskriven i v13 pga fogarna med henne. Känner av smärtan redan nu i V5 :(
  • MillisVanillis

Jag har gått ner 1,5 kg för med mitt illamående får jag inte äta annat än nån macka å lite lakritsgodisar. Å har fått craving på iskallt vatten :)

• MillisVanillis
    Jeulina skrev 2015-01-14 06:01:53 följande:

Och där kom illamåendet. Känner inte alls för att jobba idag ! :( men men illamåendet är ju ett bra tecken även om det är jobbigt.

Usch för illamående. Hoppas du mår bättre under dagen iaf :)
  • MillisVanillis

Jag är i V5+0 och kan inte äta mycket alls. Har döremot fått min första craving, isvatten, så sjukt gott :)

• MillisVanillis
    Marian03 skrev 2015-01-15 13:00:36 följande:
    Hehe ska bli skoj att se vad man själv får. Jag skulle gissa på nåt med citrusfrukter men man har säkert helt fel :)
    Jag hade apelsiner förra graviditeten men nu när jag inte kan äta utan illamående så blev det isvatten :) behöver antagligen vätska :)
  • MillisVanillis
    lördagsgodis skrev 2015-01-16 09:20:07 följande:

Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.

Jag som i vanliga fall är väldig lös i magen har blivit normal men väldigt bubblig och gasig på em/kvällar.
Svar på tråden BF september 2015!