BF september 2015!
Hej! Får jag va med? Har en dotter född -13 och bf 16/9.
Hej! Får jag va med? Har en dotter född -13 och bf 16/9.
Vi tänkte kolla vad det är för kön, är alldeles för nyfiken av mig.
Hos oss har man bara inskrivning v 10 så tänkte väl ringa nästa v å hoppas att jag får en tid som passar bra med jobbet :)
Jag ringde idag och fick tid 10/2 :) känns jättelångt dit just nu men vet att det går fort.
Någon mer som helt plötsligt går och fryser hela tiden?
Jaha...blev att lämna jobbet nu på kvällen då jag fick jobbiga smärtor i magen + andra blödningen inom en vecka. Imorgon är det jag som SKA till gyn, för nu är jag orolig. I fredags fick jag en mindre blödning som sluta efter ett par timmar. Nu på kvällen så hade jag skitont och sen kom det såpass att det blödde genom trosor och arbetsbyxor:( Nu drygt timme senare så har blödningen avtagit igen å smärtan är mindre. Men jag vart så ledsen, så jag åkte faktiskt hem.
Godmorgon alla gravida!
Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.
Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/
Ska ni ta reda på kön?
Jag vill men min man vill inte :p
Hej! Jag plussar för 5 minuter sen :D bf 16 september. Andra barnet :)
Jag känner ingen större oro, är mest så glad :)
Eller ja, minga funderingar är mest NÄR Och HURman ska berätta på jobbet :)
Tänker att det finns inget man kan göra så här tidigt ändå :)
Oj, vad tidigt!
Jag har tänkt att man "vanligtvis" väntar till efter den "magiska" vecka 12?
Sist bekräftade jag bara min chefs misstankar i vecka 18 på vår julfest på dåvarande jobbet.
Hade valt att inte berätta tidigare så jag skulle hinna skriva på min fastanställning
(annars var risken stor att man inte fick vara kvar...)
Nu vet jag inte, har ingen egentlig anledning att inte berätta.
Är på nytt jobb, med fast anställning osv osv.
Jobbar i livsmedelsbutik och sitter mestaldels i kassan.
Men får kanske berätta efter KUB annars :)
Har ni några symptom? Jag har ömma svullna bröst, ökade flygningar, lite mensvärk som kommer och går och sover gärna hela tiden, vilket är svårt med en 7 månaders. Juste jag grinar hela tiden också, precis dom förra grav
Jag har haft metallsmak i munnen till och från, mår ganska illa stundvis men det värsta är tröttheten. Det är som ett slag i bakhuvudet. Hua!
Men med dottern var det värre kräkte från v4-23 och hade foglossning som hette duga från vecka 22. Kunde knappt gå eller röra mig alls på slutet.
Så denna gången så har jag bestämt att jag ska må bra ;)
Symptomen har minskat under ett par dagar nu. Knappt något illamående, tröttheten är överkomlig, känner mig ganska ogravid. Kände hugg inatt när jag jobbade, men mest efter ansträngning. Jaja.. det får gå som det går! Vul nummer tre på tisdag.
Jag har gått ner 1,5 kg för med mitt illamående får jag inte äta annat än nån macka å lite lakritsgodisar. Å har fått craving på iskallt vatten :)
Och där kom illamåendet. Känner inte alls för att jobba idag ! :( men men illamåendet är ju ett bra tecken även om det är jobbigt.
Jag är i V5+0 och kan inte äta mycket alls. Har döremot fått min första craving, isvatten, så sjukt gott :)
Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.
Nu har jag oxå ansökt om att gå med :)