• BabyJia

BF september 2015!

Hej hej!

Jag kan äntligen ansluta mig till denna tråd.

Nu på eftermiddagen så fick jag ett överraskande besked. Har nu sen i fredags testat med äl stickor och varav 4 dagar så har det nu visat starkt positivt. Googlade på detta då jag tyckte det var lite konstigt med så tydliga streck i flera dagar, efter att ha läst att det kan innebära graviditet så tog jag mig modet att testa. 

Resultatet blev först ett tydligt positivt streck på en graviditetssticka som jag hade och sen Gravid 2-3 på Clearblue.
    Är så glad över detta. Detta innebär att vi kommer få vårt tredje barn i September:)

• BabyJia

Glömde tillägga att varför jag testat med äl test är för att jag har trott att jag haft äl nu, så få detta svaret hade jag inte räknat med ännu:)

• BabyJia
    I Walk The Line skrev 2015-01-06 23:46:10 följande:

Hej hej! Jag testade ikväll, och vi är gravida!! Helt obeskrivligt lyckliga. Första hormonbehandlingen :) Det blir vår fjärde gemensamma, de andra är 12, 10 och 1 år.
    Jag är lite nojjig än, vill inte berätta för någon pga missfallsrisken, men var tvungen att berätta för någon, och hittade denna tråd!
    Grattis allihop!! â¤ï¸

Hej och grattis till plusset. Härligt att inte va ensam att få ha plussat idag:)
  • BabyJia
    I Walk The Line skrev 2015-01-07 00:03:57 följande:

Tack BabyJia, och detsamma! <3 ! Känns dock väldigt overkligt, trots att jag haft det på känn :)

Håller med. Detta var ändå planerat, men ändå blev jag sjukt skakig efter resultatet:) Känns konstigt att ringa mvc imorgon och berätta om plusset.
  • BabyJia
    Cessely skrev 2015-01-07 01:53:31 följande:

När ringer man MVC??? Jag plussade igår. Vad säger man? Haha! Trots två barn innan minns jag inte :)

Jag ska ringa nu på morgonen och jag plussade igår. Kommer behöva få hjälp att klura ut i vilken jag kan vara i, därför vill jag ringa nu ganska omgående efter plusset:)
  • BabyJia
    I Walk The Line skrev 2015-01-07 08:13:58 följande:

Är det någon som startat en grupp på fejsbok, eller är det för tidigt? :)

Ska nog försöka ringa idag, om jag hinner innan de stora vaknar...

Det har jag också funderat över. Om det finns någon hemlig fb grupp:)
  • BabyJia

Så där, har nu fått pratat med MVC och jag ska få komma dit den 16/1. Jag ska dock ta ett nytt test i helgen. 

Eftersom det är för tidigt att plussa om man räknar efter senaste blödningen som började 20/12. Så bör man räkna efter mensen i nov. Men då kan man ju undra vad den sista blödningen kan ha varit för nåt, för hon tänkte ju på missfall. Hon sa att man ska vänta med att testa 14 dagar efter en blödning och jag berätta att jag testade med två olika och det var tydligt positivt. 

Så den 16:e får jag komma på samtal och vi ska se om vi kan få fastställt hur långt gången jag är. 

Jag tar nog ett nytt test på lördag. Men jag tror inte det kan ha varit ett missfall, hoppas ju verkligen inte det:-/ Men jag känner ju hur det händer grejer i magen och jag har mycket växtvärk. Det återstår och se vad nästa test visar.

• BabyJia
    I Walk The Line skrev 2015-01-07 09:22:21 följande:

Jag pratade med dem nu, den 19:e januari fick jag tid för ultraljud.
    Känns fortfarande overkligt!

När jag ska dit på samtal så ska vi försöka fastställa vilken vecka jag är. Kan garantera att jag lär inte få göra ett tidigt ul, för det får man inte i första taget i min kommun verkar det som. Lär få väntaa till rul:-/
  • BabyJia
    NattaLind skrev 2015-01-07 14:58:06 följande:

Någon mer som helt plötsligt går och fryser hela tiden?

O ja...jag har frusit hela dagen. Fast det är inte helt ovanligt gällande mig...fryser mycket utan och va gravid också:)

Men idag har brösten börjat ömma något.
  • BabyJia
    NattaLind skrev 2015-01-07 17:25:58 följande:
    Här har brösten ömmat sedan några dagar innan BIM. Fast det blir värre och värre för varje dag :P Och så fryser jag helt plötsligt rätt ofta. Annars känner jag mig lite "öm" kring livmodern men mer än så är det inte än :) Lite, lite illamående ibland.
    Jag har mycket växtvärk i magen och ibland får jag en liten pressande känsla där nere.

Känns att mycket händer:)
Svar på tråden BF september 2015!