-
Jo, det ska jag göra:)snusmumriken skrev 2015-01-08 08:42:10 följande:Håller tummarna för dig idag, uppdatera gärna efteråt!
-
Hon jag prata med sa att det är en självklarhet att jag ska få bli undersökt. Jag vill ju veta vad som pågår och sen vill jag inte få sån smärta igen. Vill få detta fixat i tidigt skede...det är bättre än att få veta senare att graviditeten inte kan fortsätta liksom.I Walk The Line skrev 2015-01-08 08:42:19 följande:
BabyJia - skönt att det blir kollat!
Jag tänker på dig
-
Tack så mycket:) Mannen och jag åker nu runt halv 10, när han kommer och ska köra mig dit på sin rast.tjoppan skrev 2015-01-08 08:47:26 följande:Håller tummarna för dig idag. <3
-
En uppdatering. Färdig på gyn nu.
Jag har fått en remiss och ska få ta ett hormonprov på lördag på akuten. Inget foster syndes, men det var en liten "säck" i livmodern. Antingen så är det tidigt begynnande graviditet eller en som avslutas, det kunde hon inte svara på. Sen såg hon att min högra äggstock var något förstorad och det ska dem kolla närmare på förmodligen när dem har fått svar på hormonprovet.
Sen kan jag tydligen ha urinvägsinfektion också, för urinet är skickat på odling.
Så ser läget ut nu. Känner mig lugnare iallafall, men har liksom redan inställt mig på att det blev nog ingen graviditetslycka för mig denna gång. Återkommer till tråden om läget ändrar sig och det kommer gå bra, annars är det bara att göra ett nytt försök senare. -
Det dem gjorde idag var att ta blodsocker, blodtryck, urinprov och blodprov. Sen undersöktes jag av en läkare, hon gjorde både gynundersökning och ultraljud.sagofröken skrev 2015-01-08 12:37:28 följande:Trist att du inte fick ett positivt besked, men håller tummarna fortfarande. Positivt att det inte var utomkveds iaf. Tog du ett hcg idag också? Har du fått svar på det? Lycka till, om inte denna gång så nästa!
Läkaren ändra sig, så jag ska komma imorgon istället för lördag och lämna ett nytt blodprov. Krångligare på lördagar. Så ska hon räkna ut hormonvärdet och se om det stiger som det bör göra vid en normal graviditet. -
Nej...vad jobbigt:-/ Åhhhh...dessa blödningar. Dumma dem!!Babydreamer skrev 2015-01-08 15:32:40 följande:
Började nyss blöda rätt mycket missfall är nog ett faktum...
-
Grattis:)collansM skrev 2015-01-08 15:37:05 följande:
Hej! Jag plussar för 5 minuter sen :D bf 16 september. Andra barnet :)
-
Jag gjorde vul idag då jag hade smärta och blödning igår. Testade positivt i tisdags, så graviditeten är ny.jenwal skrev 2015-01-08 19:15:47 följande:
Hej! Bf i slutet av aug. Har någon av er gjort tidigt VUL och hur stort var ert fostret då?
Det gick bara att se fostersäcken idag och jag vet inte än om det är för att det är för tidigt i graviditeten el pga missfall. Har symtom som molvärk och ömma bröst. Brösten började ömma igår.
Ska göra blodprov imorgon igen för att dem ska kolla hormonnivån. Jag hoppas jag får svar imorgon om det blir någon graviditet utav detta eller ej. -
Man ska berätta det när det känns rätt för en själv:)MillisVanillis skrev 2015-01-08 21:42:17 följande:Kände att om jag får missfall så får dom veta ändå så varför inte berätta nu. Förra grav blev jag deltidssjukskriven v 15 så bra för dom att veta. Har mer arbetsuppgifter där jag behöver finnas på plats nu :) så dom behöver ta in nån istället för mig ganska fort om det händer denna gången oxå.
OM jag har mycket tur och att jag får fortsätta denna graviditet, så kommer inte jag klara att vänta till v 12. Inte en chans. En kollega vet redan, för jag vart tvungen att berätta när jag börja störtgrina när jag sa till henne på jobbet igår kväll att jag inte klara av att jobba längre pga magsmärtan och blödningen:-/ Men hon har inte sagt nåt vidare, men jag kommer berätta för mina närmaste kollegor om detta slutar bra. -
Tyckte hon sa att den va 13 mm stor, men jag är inte helt säker faktiskt.MissJP skrev 2015-01-08 23:48:57 följande:
BabyJia
Sa de något om formen och storleken på hinnsäcken?