• BabyJia

BF september 2015!

Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.

Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.

Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(

• BabyJia
    lördagsgodis skrev 2015-01-09 07:49:32 följande:

Hoppas du får svar idag jia.

Själv vill jag att helgen går fort och att det blir tisdag så vi får se hur det står till i min mage.

Det hoppas jag verkligen.
  • BabyJia
    Nydahl skrev 2015-01-09 07:41:53 följande:
    Hoppas de går bra idag, håller tummarna :)
    Tack så mycket.
  • BabyJia
    Madicken01 skrev 2015-01-09 08:26:40 följande:
    Håller tummarna för dig!! Lycka till!
    Tack snälla!
  • BabyJia
    MissJP skrev 2015-01-09 09:57:30 följande:
    S - Hcg brukar ta en timme att få provsvaren på.. så du borde få idag om det inte ska skickas till ett annat ställe dvs!
    Det lät lovande. Nä, provet ska ej skickas. Bara lämnas från lab till gynläkaren jag träffade igår. Så det är på samma sjukhus.

Hon sa först att provet skulle tas efter två dygn, men sen ändra hon eftersom lördagar är krångligare. Så hon tyckte jag kunde gå direkt till labbet idag efter 24 h från det att dem tog blodprov igår och ta nytt blodprov. Sen skulle hon räkna ut hcg och jämföra värderna.

Jag hoppas verkligen att det ökar som det borde. Jag tror ärligt talat att jag inte är längre än i v5 ca, hon fick det till v6+2 typ när hon räkna efter min senaste och vanliga mens i nov. Men digitaltestet visa 2-3, så att det bara gick igår att se en hinnsäck i livmodern vill jag hoppas kan bero på att det är såpass tidigt ännu.

Har mycket känningar i hela området av livmodern, mycket molvärk. Tom lite bak i ryggen. Sen något ömma bröst sen 3 dagar. Vill verkligen att detta ska gå vägen, men kan ändå inte slappna av innan jag vet svaret på dessa prov.
  • BabyJia
    Madicken01 skrev 2015-01-09 11:17:17 följande:
    Då får du svar idag eller? Fortsätter hålla tummarna!!
    Hoppas verkligen det! Sitter på lab och väntar på min tur nu:)
  • BabyJia

Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.

Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/

Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.

Önskar alla lycka till i era graviditeter!

• BabyJia
    Madicken01 skrev 2015-01-09 16:12:20 följande:
    Lycka till, till dig! Hoppas du återvänder snart med positiva besked. Förstår om du vill ta en paus från tråden men gör det inte för vår skull. Vi är alla hör för att peppa och stötta!

Ta hand om dig!
    Jag är glad att jag inte hade känt till graviditeten längre än ett dygn innan jag fick ont och blödningen. Hade nog varit tuffare om jag hade vetat det tidigare. Så jag får vara tacksam för det iallafall.
  • BabyJia
    eriwag skrev 2015-01-10 00:54:25 följande:

Missfall. Är så ledsen. Inte börjat blöda. Men läkaren kollade mig med vul. Och han konstaterade att mensen kommer komma.

Nej vad tråkigt. Usch:(
  • BabyJia
    tjoppan skrev 2015-01-09 20:31:56 följande:
    Tråkigt att de inte såg nån ökning :(
    Kan tänka mig att de är galet jobbigt med den oron man får av dessa besked.
    Hoppas verkligen att allt går bra för dig.
    Tänker på dig och håller tummarna att allt går bra.
    Håll oss gärna uppdaterade, och du får mer än gärna hänga kvar här och ventilera allt! Vi är väl alla här för att stötta å prata om de vi går igenom.
    Styrkekram!
    Tack så mycket:)

Just nu är jag bara frustrerad. Vill ha detta överstökat och att denna mycket troliga felaktiga graviditet är överstökad så vi kan kan börja om.

Kan inte jobba heller, för jag är så rädd att jag ska få så ont igen när jag anstränger mig:-/
Svar på tråden BF september 2015!