• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-08 21:00:21 följande:

Kingston: du är Inte med på listan? Hur gammal är du? :)

Nä jag sitter aldrig vid en dator så jag kan inte skriva i mig hehe.

Jag är strax 28 år.

Äggplocket är nu gjort och jag överlevde trots allt. Det var uthärdligt och jag skulle kunna göra om det (men jag hoppas innerligt att jag slipper).

12 äggblåsor och 8 ägg och nu väntar vi igen...
  • Bebro001
    MadArp skrev 2015-02-09 08:48:29 följande:

Ruvdad 8, haft molande mensvärk sedan ruvdag 3-4, i natt på hö sida kände jag hugg, och nu under morgonen mer molande mensvärk på bägge sidor... Blir galen på alla dessa symtom, vet ju ej om de är bra eller dåliga.......  

Känner igen mig.. Ruvdag 6 av blastocyst.

Sen dag 4 molande värk i magen från och till. Mina bröst har blivit större och mer ömma senaste 2 dagarna. Man blir tokig. Idag är det 13 dagar sen jag tog ovitrelle och tog ett tjuv-gravtest (digitalt) idag. Dumt, vet. Men orkar inte med väntan...

Den visade positiv 1-2 v... Nu är frågan om det är ovitrellen lr ej... Gah! :(
  • Längta

Hej alla.

En undran. E de från återföeingsdagen man räknar ruvardag 1 eller dagen efter? Osäker vilken ruvaedag jag e på.

• Linda8110
    Bebro001 skrev 2015-02-09 09:10:07 följande:
    Känner igen mig.. Ruvdag 6 av blastocyst.

Sen dag 4 molande värk i magen från och till. Mina bröst har blivit större och mer ömma senaste 2 dagarna. Man blir tokig. Idag är det 13 dagar sen jag tog ovitrelle och tog ett tjuv-gravtest (digitalt) idag. Dumt, vet. Men orkar inte med väntan...

Den visade positiv 1-2 v... Nu är frågan om det är ovitrellen lr ej... Gah! :(
    Klart du är gravid!!! Ovitrelle sitter inte i mer än max 10 dagar. Grattis :)))
  • Josefinehej

Okej skriv dina uppgifter så fixar jag det sen!

Gud vad skönt! Jag har också gjort nu och det gick jättebra:) jag har ej fått reda på antalen ägg än :)

Kingston skrev 2015-02-09 08:58:11 följande:

Nä jag sitter aldrig vid en dator så jag kan inte skriva i mig hehe.

Jag är strax 28 år.

Äggplocket är nu gjort och jag överlevde trots allt. Det var uthärdligt och jag skulle kunna göra om det (men jag hoppas innerligt att jag slipper).

12 äggblåsor och 8 ägg och nu väntar vi igen...

• Linda8110
    Längta skrev 2015-02-09 09:14:09 följande:

Hej alla.

En undran. E de från återföeingsdagen man räknar ruvardag 1 eller dagen efter? Osäker vilken ruvaedag jag e på.

Dagen efter återföring är ruvardag 1 :)
  • Bebro001
    Linda8110 skrev 2015-02-09 09:33:15 följande:

Klart du är gravid!!! Ovitrelle sitter inte i mer än max 10 dagar. Grattis :)))

Hoppas så gärna att det är så! Ska testa om några dagar. Håller er uppdaterade! Va lite dumt att jag testade tidigare eftersom man så blir osäker :) dumma ovitrelle.

Tack!
  • Happyland
    Bebro001 skrev 2015-02-09 10:18:33 följande:
    Hoppas så gärna att det är så! Ska testa om några dagar. Håller er uppdaterade! Va lite dumt att jag testade tidigare eftersom man så blir osäker :) dumma ovitrelle.

Tack!
    Grattis! Härligt!  

• Happyland

Är på ruvardag 8 idag och har haft en dipp i humöret sen ett par dagar. Har i princip inget ömma bröst, bara om jag trycker på dem, och känner mig inte annorlunda på något sätt alls. När fäster 2-dagars ungefär, om man räknar från ET?

De här dagarna är tortyr...

• Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2015-02-09 07:06:02 följande:

Idag kl 10.30 sätter vi tillbaka vår frysta blasto. Dag 6,5 efter det att äl sprutan gav utslag. Håll tummarna

Håller tummen!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari