• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Bebro001

Tar Lutinus nu sedan 1 v tillbaks ca. I början illamående. Sen igår känningar i magen, drar. Drog i ljumsken igår. Riktigt dåligt humör. Mycket flytningar. Ömma bröst. Nästan som innan mens. Är ruvare dag 4 med blastocyst. Får se vart det leder.

sofotrollet skrev 2015-02-07 15:03:51 följande:

Jag är på ruvardag 5 med tredagarsembryo och har de senaste två dagarna haft som menvärk. Vill såklart inte ge upp hoppet och det e ca 4-5 dagar till Bim (om jag räknar ca 14 dgr efter äggplock/ägglossning) så vill ju gärna tro att det än inte är kört.. Men nu till min fråga, vad har ni som tar Lutinus för biverkningar? Ni som fick ett plus, hade ni mensvärksliknande smärta innan plusset?

• lisodan
    sofotrollet skrev 2015-02-07 15:03:51 följande:

Jag är på ruvardag 5 med tredagarsembryo och har de senaste två dagarna haft som menvärk. Vill såklart inte ge upp hoppet och det e ca 4-5 dagar till Bim (om jag räknar ca 14 dgr efter äggplock/ägglossning) så vill ju gärna tro att det än inte är kört.. Men nu till min fråga, vad har ni som tar Lutinus för biverkningar? Ni som fick ett plus, hade ni mensvärksliknande smärta innan plusset?

Japp, jag hade mensliknande smärta innan pluss. Men inte så mycket eller ihärdande. Mer som molvärk. Och det kom och gick lite. Samt ibland riktiga hugg. Men kanske dumt att jämföra med mig för jag har förmodligen endometrios och rejäla smärtor och kramper vid mens. Klarar mig ej utan Ipren och även med det känner jag riktigt kass under 1-2 dagar med mens. Så ont gjorde det inte. Jag plussade med starkt steck på rd 10 med ett 2 dagars. Lycka till!
  • CB1982

Hej!

Någon som vet om man kan få större bröst av Lutinus? Jag har varit öm flera dagar men idag gör dom riktigt ont samt märkte jag att dom blivit större. Någon mer som har/haft det så?

Är ju bara på ruvardag 9.

• Akelois

Hej tjejer.

Har funderat fram och tillbaka om jag ska skriva här eller inte....

Jag har iaf bestämt mig för att vara ärlig med er tjejer då jag gillar hela högen, är så ledsen att jag måste lämna er.

Nu är det så här att både vår hemmaläkare och läkaren i Falun har helt missat att informera oss om en viktig sak, fast vi HAR frågat och varit helt ärliga.

Frågan är om det finns någon BMI-gräns när vi betalar privat. Nej det är inga problem för er har vi fått till svar. Dagen efter äggplock ringer först en sköterska och säger att det ser så bra ut och att vi kan komma tillbaka på måndag för insättning. Ni kan ju tänka er lyckan här hemma! Någon timme senare ringer överläkaren och säger att de fryser äggen och att det inte blir någon insättning. Lyckan byttes mot panik på 2,3 sekunder...! Du uppfyller inte vår BMI-gräns var svaret. Vilken j*vla gränsen frågar vi?! Vi hävdade kontraktsbrott och att det är en fråga om etik och moral.

Han erkänner att både han och hemmaläkaren har gjort fel men inget att göra. Vad krävs det för att vi ska få gå vidare frågade jag och svaret blev. "Gå ner 20(!!) kilo så syns vi om 2 månader"

Så läkaren uppmanar mig till att svälta mig själv för att ens kunna uppnå en sån makaber viktnedgång. Helt sinnessjukt! Jag förstår inte hur kroppen ska må bättre av två månaders svält? Vad de har för gräns talar de inte ens om...

• CB1982
    Akelois skrev 2015-02-07 19:01:56 följande:

Hej tjejer.

Jag har iaf bestämt mig för att vara ärlig med er tjejer då jag gillar hela högen, är så ledsen att jag måste lämna er.

Nu är det så här att både vår hemmaläkare och läkaren i Falun har helt missat att informera oss om en viktig sak, fast vi HAR frågat och varit helt ärliga.

Frågan är om det finns någon BMI-gräns när vi betalar privat. Nej det är inga problem för er har vi fått till svar. Dagen efter äggplock ringer först en sköterska och säger att det ser så bra ut och att vi kan komma tillbaka på måndag för insättning. Ni kan ju tänka er lyckan här hemma! Någon timme senare ringer överläkaren och säger att de fryser äggen och att det inte blir någon insättning. Lyckan byttes mot panik på 2,3 sekunder...! Du uppfyller inte vår BMI-gräns var svaret. Vilken j*vla gränsen frågar vi?! Vi hävdade kontraktsbrott och att det är en fråga om etik och moral.

Han erkänner att både han och hemmaläkaren har gjort fel men inget att göra. Vad krävs det för att vi ska få gå vidare frågade jag och svaret blev. "Gå ner 20(!!) kilo så syns vi om 2 månader"

Så läkaren uppmanar mig till att svälta mig själv för att ens kunna uppnå en sån makaber viktnedgång. Helt sinnessjukt! Jag förstår inte hur kroppen ska må bättre av två månaders svält? Vad de har för gräns talar de inte ens om...

Så tråkigt!

Jag kan bara rekommendera dig att kontakta Socialstyrelsen och fråga dom om det verkligen får gå till så här.

Jag har varit med om något annat men då även den förra kliniken avbröt vår behandling. Fick då hjälp via Socialstyrelsen.

Berätta för dom så kopplar dom dig till rätt person. Tyvärr hittade jag inte numret men ska kolla imorgon om jag kan hitta numret till rätt person åt dig.

Kram
  • CB1982

Hej tjejer.

Måste bara fråga en fråga som kanske är onödig men du går möjligtvis inte på Cura?

Var nämligen hos dom jag gick när dom helt plötsligt vände efter vi också varit ärliga och faktiskt frågat rätt ut om det var problem då jag och min man då inte var gifta (nummer är vi det) men dom sa att det var inga problem då vi gjorde det privat.
  • Bebro001

Nej men fasen va arg jag blir!

Om de ska ta upp det är det INNAN. Ni har ju genomgått behandling nu... Är galet.

Skulle absolut också anmäla detta.

Stor kram!

Hej tjejer.

• Söndag

Men va galet! :-O va vill de ha för bmi? Huva nu blev jag jätte nervös...

• noctura
    NAMN & ÅLDER:
    Heystella: 24 år
    Josefinehej: 24 år
    Flinilinis: 25 år
    89Madeleine: 25 år
    Bebro001: 26 år
    Niskan15: 27 år
    Luthien87: 27 år
    Malinka87: 27år
    Meligna: 28 år
    Happyhappy: 28 år
    Väntar2015: 28 år
    Hallonbacken: 28 år
    Akelois: 29 år
    Maka011: 29 år
    Sofotrollet: 29år
    Monsan: 29 år
    Noctura: 29 år
    shinyxxx: 29 år
    Hedwig H: 30 år
    PD1984: 30 år
    Sindyrella1983: 31 år
    Söndag: 31 år
    Bergamott83: 31 år
    ulri: 32 år
    toksnippa: 33 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Linda8110: 33 år
    Gweny: 33 år
    MadArp: 34 år
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Sandi: 36 år
    Ljungen78: 37 år

Jenjoh5: 37 år
    Happyland: 38 år
    Kakan1976: 38 år
    Liil: 39 år
    Lisodan: 39 år
    Grukangrace: 41 år

FÖRSÖKSNUMMER:
    Ljungen78: 1
    Happyland: 1

Meligna: 1
    Akelois: 1
    Happyhappy: 1
    Fröken Smilla: 1
    Josefinehej: 1
    Utflykt i verkligheten: 1
    Väntar2015: 1
    Söndag:1
    Monsan: 1
    Noctura: 1
    Bergamott83: 1
    Bebro001: 1
    Hallonbacken: 1
    Niskan15: 1
    89Madeleine: 1
    Malinka87: 1
    PD1984:1
    Gweny: 1
    Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
    Maka011: 2 (första avbröts)
    Flinilinis: 2 (första avbröts)
    Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5
    Lisodan: 2 (1 MA v. 7)
    Linda8110: 2 (1 FET)
    Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)
    Sofotrollet: 2 (1 ET, 1 FET)
    MadArp: 2 (1:a inget ägg blev befruktat av 14 st)
    Hedwig H: 2 (IVF 1 totalfrys, FET 1)
    Luthien87: 2
    shinyxxx: 2
    Liil: 3
    ulri: 3 (1 IVF, 2 FET)
    Sindyrella1983: 5 (har gjort 4 ET, ma v 7 på ET4.)
    Grukangrace: 5 (har gjort 4)
    Toksnippa: 6 (1 MF & 1 MA, tredje syskonförsöket nu)
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)

SPRAYSTART:
    Lisodan: 6/12
    Malinka87: 11/12-14

Luthien87: 19/12-14
    Bebro001: 24/12-14
    Sandi: 31/12-14
    Akelois: 5/1-15
    Josefinehej: 14/1-15
    Gweny: 16/2-15
    PD1984: 24/2-15

SPRUTSTART:
    Lisodan 31/12
    Fröken Smilla: 2/1
    Luthien87: 7/1
    Malinka87: 7/1
    Bebro001: 9/1
    Meligna: 12/1
    Maka011: 14/1
    Flinilinis: 14/1
    Nocura: 14/1
    Happyhappy: 15/1
    MadArp: 18/1
    Sandi: 20/1
    Kakan1976: 22/1
    Akelois: 22/1
    Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor
    Josefinehej: 28/1
    Söndag: 4/2
    Sindyrella1983: 30/1
    89Madeleine: 2/2

ÄP:
    Lisodan: 13/1
    Fröken Smilla: 16/1

Luthien87: 20/1
    Malinka87: 21/1
    Flinilinis: 26/1
    maka001: 28/1
    Bebro001: 29/1
    MadArp 30/1
    Sofotrollet: 30/1
    Meligna: v 5
    noctura: v. 5
    Niskan15: 2/2
    Ljungen78: 2/2
    Akelois: 4/2
    Sandi: 4/2
    Kakan1976: 3/2
    Utflykt i verkligheten: 6/2

Sindyrella1983: 11/2
    Gweny: v.12
    Söndag: v. 7- 8

FET:
    Grukangrace: prel. 30-31/1
    Heystella: v. 6
    Hedwig H: prel. v. 6
    Sandy: 6/2

ET:
    Lisodan: 15/1
    Fröken Smilla: 21/1

Luthien87: 22/1
    Malinka87: 23/1
    shinyxxx: 29/1
    noctura: 30/1
    Happyland 1/2
    MadArp 2/2
    Sofotrollet 2/2
    Bebro001: 3/2
    Kakan1976: 5/2
    Ljungen78: prel 7/2
    Sindyrella1983: prel 16/2

KLINIK:
    Maka011: Carlanderska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Happyhappy: Carl von Linne Uppsala
    Bebro001: Carl von Linne Uppsala
    PD1984: Carl von Linne Uppsala
    Flinilinis: Falun
    väntar2015: Falun
    Akelois: Falun
    Noctura: Falun
    Hallonbacken: RMC Linköping
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum
    Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum
    89Madeleine: Reproduktionsmedicin Huddinge
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Jenjoh5: Nordic IVF Malmö
    Sindyrella1983: Nordic IVF, Malmö
    Ljungen78: Nordic IVF Malmö

Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Heystella: Nordic IVF Gbg
    Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Lisodan: Sahlgrenska
    Luthien87: Sahlgrenska
    Malinka87: Sahlgrenska
    Gweny: Sahlgrenska
    Monsan: IVF kliniken i Umeå
    toksnippa: Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Bergamott83: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Liil: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Söndag USÖ, Örebro
    shinyxxx: Falun

RUVAR
    ulri: Testdag 3/2
    Fröken Smilla: Testdag 6/2
    Luthien87: Testdag: 6/2
    Malinka87: Testdag 7/2
    shinyxxx: Testdag 11/2
    FliniL­inis: Testdag 12/2
    Linda8110: Testdag 13/2
    noctura: Testdag 14/2
    Happyland: Testdag 16/2
    Bebro001: Testdag 16/2
    Sofotrollet Testadg 17/2
    Heystella: Testdag 18/2
    MadArp: Testdag 19/2
    Niskan15: Testdag 22/2 
    Sandi: Testdag 22/2
    Kakan 1976: Testdag 23/2

GRAVIDA:
    Lisodan: (testdag 30/1)
    Fröken Smilla
  • Gweny

Hej tjejer.

Men hallå!! Fy vad dåligt av dem... så kan dem ju inte göra mitt upp i allt!!!

På SU är bmi-gränsen på 35. vissa ställen har 30.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari