IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Godmorgon/natt. Min upplevelse av äggplocket var mkt bra trots att de punkterade över 30 äggblåsor. Jag hade ingen nämnvärd smärta under äggplocket eftersom jag sa till så fort det började göra ont. Bra att vara ärlig. Tog emot lugnande tablett innan eftersom jag spände mig automatiskt från ankomst till kliniken. Hjälpte (trots att jag kände mig väldigt tung i bollen).
Är också känslig för morfin och mådde väldigt illa efter. Fick då Sofran intravenöst (i blodet) och hjälpte toppen! :)
Ps. Vetekudden samt voltaren supp direkt efter äggplocket hjälpte kanon! LYCKA till!
Ska ta allt jag kan få för att göra den här upplevelsen till den bästa möjliga!
Vet att jag mår väldigt dåligt på morfin men hellre det än att ha ont...
En fråga (lite pinsamt men ..)
Någon här inne som är hård i magen efter återinföring? Vet inte om det är av latinus men jag är så hård i magen. Vågar inte heller riktigt "ta i" då jag är rädd att något ska gå fel. Ruv.dag 4
Idag kl 10.30 sätter vi tillbaka vår frysta blasto. Dag 6,5 efter det att äl sprutan gav utslag. Håll tummarna
Råkade skicka tomt!
Grattis vad kul! Hoppas för dig! Nu väntar förmodligen det jobbigaste i hela den här processen? Väntan.. Själv har jag äggplock imorgon! Jag är väldigt nervös men jag försöker intala mig att jag inte ska vara det och att nästan alla i denna tråden redan har gått igenom detta så då måste ju jag också klara det!
[quote=74820265][quote-nick]Josefinehej skrev 2015-02-08 13:21:09 följande:[/quote-nick][/quote]
Hej,
Jag fick också tillbaka ett 2 dagars embryo i ons. Jag ska latinus 3gr/dag fram till den 22/2 (testdagen)
Verkar inte stämma att du endast ska ta det i en vecka. Dubbelkolla med läkaren igen.
Mollan79: Se absolut till att fa mer progesteron. Det är inte bra för kroppen att abrupt sluta med det vid en eventuell graviditet. Jag tar det fram till testdag och vid en eventuell graviditet ger de det vidare till vecka 12.
Jag håller tummarna GurkanGrace!
Tack alla för svar! Då vet jag att att jag inte är den enda med hård mage ???? lycka till alla!
Sandi, jag håller tummarna för oss! Denna väntan är så låååång! Man vet inte riktigt hur man ska leva fram till testdagen. Så svårt att koppla av och släppa alla tankar. Nojig över allt ...
Då har vi samma testdag Niskan15 :). Grattis till embryot!
Ruvdad 8, haft molande mensvärk sedan ruvdag 3-4, i natt på hö sida kände jag hugg, och nu under morgonen mer molande mensvärk på bägge sidor... Blir galen på alla dessa symtom, vet ju ej om de är bra eller dåliga.......