• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-09 13:43:25 följande:

Usch, jag fick besked om att inga embryon kunde frysas idag. Jag hade odlat vidare de tre som blev över. Jag har satt tillbaka två jättefina, RD 4 idag, men det hade varit så himla skönt att ha något till frysen. Blev jättebesviken nu.

Förstår din besvikelse! Jag är nog mest rädd för att frysen ska bli tom än vad jag är för att inte lyckas bli gravid denna omgången...

Men upp med hakan! Förhoppningsvis behöver du inte dom där som skulle till frysen :)
  • noctura
    Kakan1976 skrev 2015-02-09 13:43:25 följande:

Usch, jag fick besked om att inga embryon kunde frysas idag. Jag hade odlat vidare de tre som blev över. Jag har satt tillbaka två jättefina, RD 4 idag, men det hade varit så himla skönt att ha något till frysen. Blev jättebesviken nu.

Jag hade heller inga som gick till frysen. Blev också besviken. Min man försökte trösta mig med att om inte detta tar sig så får vi bara ta nya tag och fixa flera nya :) Vi fick ju faktiskt ett toppenägg. Även om man fryser ner embryo så är det inte säkert att det klarar upptiningen bra. Hoppas du mår bättre snart. Kram
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-02-09 16:56:06 följande:
    6 är iallafall mer än 0 :) hände min kompis att hon inte fick ut några alls. Snacka om besvikelse!

Själv får jag (förhoppningsvis!!!) inte komma in förrän på lördag för återföring.
    oj, kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas.. så man får absolut vara glad och tacksam för allt över 0! Jaha okej, egentligen förstår jag inte vad som är bäst? 2 dagars odling eller 5? Vart gör du din IVF?
  • Gweny

tråkig för er där det inget blev till frysen! är ju något man hoppas på att ha som backup.

Grukangrace>> hoppas det växer på sig fint!

• Kakan1976

Tack alla för omtanken! Jag mår bra och är tacksam för de två som jag fick tillbaka även om jag är besviken att det inte blev nåt till frysen. Nu håller jag tummen för att det inte hade behövts några frusna ändå!

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-09 17:24:15 följande:
    oj, kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas.. så man får absolut vara glad och tacksam för allt över 0! Jaha okej, egentligen förstår jag inte vad som är bäst? 2 dagars odling eller 5? Vart gör du din IVF?
    Nej vi försökte få svar på det men det var väldigt diffust. Men vad vi förstod så är 5-dagars att föredra. Om de har klarat sig så länge verkar de vara större chans att de "överlever".

Men samtidigt är det större risk för att man inte får någon till frysen... Så ja vet inte heller vad som är bäst. Gör bara vad jag blir tillsagd typ ;)

Vi får hjälp utav Carlanderska
  • Bebro001
    MadArp skrev 2015-02-09 12:15:49 följande:

GRATTIS!! Som Linda 8110 skrev så håller Otrivellen i sig 10 dagar... 

Tack för att du skrev att du känner samma sak, håller på att gå under av oro..... Mina bröst är just nu enorma, har i vanliga fall mkt små bröst och maken såg mig naken här i helgen och han frågade va som hänt med mina bröst..... 

Denna oro!!!!!

Godkväll! Hoppas det är ett riktigt positivt test. Ska kolla på torsdag/fredag igen. Man vet aldrig. Säger hur det går sen.

Haha, så går runt med dubbeltuttar just nu då (inga passande bh-arr, haha). Men förstår din oro. Är väldigt påfrestande den här väntan!
  • Bebro001

Tack! OM det nu är riktigt positivt. Vet till hundra procent senare i veckan.

Gweny skrev 2015-02-09 12:47:09 följande:

Grattis!!

• Bebro001

Alla är så gulliga. Tack! Men kan fortfarande vara falskt. Får se i dagarna.

Gweny skrev 2015-02-09 12:47:09 följande:

Grattis!!

• mom2012

Mång ruvare här inne nu!

Själv på ruvardag4 med 3 dgrs embryon (×2). De växte långsamt så hoppet är inte stort til dem men har googlat lite och faktiskt hittat några solskenshistorier med långsamma delningar.

Vad sysslar ni med för att få tiden att gå? Går ni tx på gym o tränar mm som vanligt? Tidigare har jag soffruvat o tagit det lugnt men Pia sa verkligen lev spm vanligt så jag tränar försiktigt på krosstrainer o promenerar :)

Lycka till för oss alla!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari