• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kingston
    langtarefterbarn78 skrev 2015-02-10 20:30:00 följande:

Vi ska köra fet nu i feb. Det är syskonförsök. Kan jag haka på gruppen, eller är det mest ivfare här?

Häng på här! Det är ett gött gäng att älta hos :) välkommen!
  • mom2012

Styrkekramar!

Här ruvardag 4 och känner mig lite uppgiven så som någon i tråden beskrev. 7:e ivf nu....vad är oddsen samt att embryon delade sig långsamt. Men man får ändå försöka ha hopprt uppe till BIM tänker jag.

• Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-10 20:31:25 följande:
    Tänkte också fråga om lutinus.

Jag skulle börja ta det dagen efter äggplock, 3 ggr om dagen.

Men det är verkligen det äckligaste jag varit med om! ÄCKELVARNING:

Men hur länge ska man stå ut med den här skiten? Man får ju dom vidrigaste flytningarna i mannaminne! Ser ju ut som om man tappat en risifrutti "down there"... Jag lär ju leva i celibat tills dess att jag själv kan gå på toaletten utan att kräkas lite av åsynen!
    HAHAHA! Läste högt för min sambo och skrattade gott åt Risifrutti! Det blir helt klart celibat tills man slutar ta dem.
  • langtarefterbarn78
    Kingston skrev 2015-02-10 20:32:26 följande:

Häng på här! Det är ett gött gäng att älta hos :) välkommen!

Tack! Låter bra att älta med ett gött gäng ???? vi fick vår son i jan 14. Först ett avbrutet ivf-försök och sedan lyckades vi andra gången. Gonal f 225. Tre blastisar. Imorgon tar jag ägglossningsstimulerande tabletter. Sedan ägglossningsspruta, otrivelle och lutinus. Håller med Lutinus är som stinkande risifrutti! Men det är värt det. Hoppas på på många plus i tråden! Vi har både manlig (lägre motalitet) och kvinnlig faktor (pco). Jag är 36 år.
  • langtarefterbarn78
    Mollan79 skrev 2014-12-30 17:36:49 följande:

Hej tjejer

Jag har ju provat på långa protokollet med dåligt resultat så de sa till oss att avbryta på 5:e sprutdagen pga för få och små blåsor. Nu ska vi prova det korta i januari men när man läser runt så verkar det ju som att det långa är bättre för att få fler blåsor.. Blir inte klok på detta. Är det nån med erfarenheter om detta som vill dela med sig? Kram på er alla kämpar!

Enligt min ivfläkare har alla en tröskel. Man måste ibland få en högre dos för att båsprna ska växa. Det optimala är att få runt tio ägg, tror jag, men kvaliteten är det viktigaste. Vi fick avbryta vårt första försökpga för låg dos. När jag fick en högre dos fick jag till slut ut 16 ägg. 7 befruktades, 4 var bra kvalitet, 1 blev min son och tre till frysen.

Jag är ingen expert, men jag tror att chansen är större med fler än fyra men helst färre än tjugo. Man mår ju dåligt av att bli överstimulerad också.
  • Kakan1976

Är det nån mer än jag som får som mensvärk precis efter att ha tagit Lutinus på kvällen? Varje kväll när jag tagit en och gått och lagt mig så värker det lite extra...

• Linda8110

RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!

• Fröken Smilla
    Linda8110 skrev 2015-02-10 21:41:00 följande:

RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!

Så tråkigt :( många kramar!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari