• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • väntar2015

Bra med alla tips man får här, som man inte blir upplyst om på kliniken, bl a om risifruttin som uppstår efter lutinus ;)

Jag har förhoppningsvis "bara" 1,5 vecka kvar till sprutstart, jag blev lite osäker om tidpunkten på kvällen, jag tänkte jag skulle försöka ta den vid 21.45 för det passar mig bäst iom jobb å så, eller måste man ta den tidigare på kvällen? Nån som vet om tiden på kvällen spelar nån roll?

En stor kram till alla som kämpar därute!

• Niskan15

Ja, det är verkligen fruktansvärt. Jag håller tummarna för oss! Jag går på ivf kliniken Sthlm.

Vi får hålla kontakten och hålla oss uppdaterade.:)

Kram

Längta skrev 2015-02-10 19:32:32 följande:

Åh usch ja de e fruktansvärt. Och de e andra gången de händer för mig...

Vad e fel på äggen??

Första ggn var det 7bsom dog innan frys.och vi blev gravid med mf i v6

Andra ggn fick vi inget återfört då ingen klarade sig. Denna gång håller vi tummarna för oss 2.

Och samma ruvardag e vi på. Jag önskar dig all lycka till och att våra små embryon klarar sig hela vägen .

Får jag fråga vart du går?

Hoppet e de sista som överger oss.

• Luthien87
    väntar2015 skrev 2015-02-11 07:38:24 följande:

Bra med alla tips man får här, som man inte blir upplyst om på kliniken, bl a om risifruttin som uppstår efter lutinus ;)

Jag har förhoppningsvis "bara" 1,5 vecka kvar till sprutstart, jag blev lite osäker om tidpunkten på kvällen, jag tänkte jag skulle försöka ta den vid 21.45 för det passar mig bäst iom jobb å så, eller måste man ta den tidigare på kvällen? Nån som vet om tiden på kvällen spelar nån roll?

Sen eftermiddag eller kväll sa de till mig. Jag tog mina vid 21. Så länge du tar vid samma tidpunkt varje dag så spelar det inte då stor roll tror jag.

Ovitrellen (ägglossningssprutan) skall dock tas på exakt klockslag som läkaren sagt.
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Längta

En bestämd tidpunkt tycker dom e bra då man böttre kommer ihåg att ta den. Men efter kl 19 och innan man lägger sig. E huvudsaken :)
  • Längta
    Niskan15 skrev 2015-02-11 07:48:01 följande:

Ja, det är verkligen fruktansvärt. Jag håller tummarna för oss! Jag går på ivf kliniken Sthlm.

Vi får hålla kontakten och hålla oss uppdaterade.:)

Kram

Ja. Absolut. Tycker du de har funkat bra där ?

Hur har du mått sen återföring?
  • Linda8110
    Kingston skrev 2015-02-10 22:46:29 följande:
    Tråkig läsning! Men blev ändå glad av att du håller huvudet högt och kommer igen! Heja dig!
    Tack! Ja man måste ju hålla sitt huvud högt, även om det dippar titt som tätt. Skulle aldrig förlåta mig själv om vi ger upp "redan". Men ja guuuud så tungt det är.
  • MadArp
    Sandi skrev 2015-02-11 07:15:28 följande:
    På Huddinge så tar du med dig en lutinustablett som du tar direkt efter återföringen. På återföringsdagen hinner du alltså ta 2 doser. Det blir lite krångligt för läkaren som gör återföringen om du har tagit en tablett innan :)
    Jag skulle ta morgondosen också och direkt efter ET, verkar vara himla olika hur alla klinikerna gör....?
  • MadArp

Viktigaste är att du tar den vid samma tid varje kväll plus/minus 15 min. Jag tog min 21.30 för det passade mig bäst iom jobbet.. Lycka till.... 
  • MadArp
    Heystella skrev 2015-02-11 08:59:16 följande:

Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!

GRATTIS!! Kan bara tänka mig känslan! Njut!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari