• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Sindyrella1983
    Josefinehej skrev 2015-02-11 15:26:38 följande:

Oj vad många :) grattis :)

Ja nu hoppas vi att dom är mogna också.
  • Söndag
    Kingston skrev 2015-02-11 15:22:59 följande:
    Förstår din besvikelse! Men håll hoppet uppe! Så såg mitt första vul ut också på ett ungefär men det blev ett ganska bra resultat ändå. Man behöver bara guldägget för att lyckas ;)
    Tack för förståelsen!

Nu orkar jag inte riktigt bläddra men hur går de för dig? Hur många ägg fick du ut och sådär? :)

Manlig faktor hos oss... Samtidigt som jag har stor äggreserv så de är/ var lite rädda att jag skulle bli överstimulerad men de verkar ju inte vara ngn fara.... :(
  • sofotrollet

Till alla som fått + WOW! Grattis!

Till er alla som inte lyckas... ja. finns inte många ord som kan trösta. Jag tror nog att vi alla i den här gruppen vet hur det känns att misslyckas gång på gång. Får trösta varandra med att vi är fler i liknande situation. Vi kämpar vidare tillsammans!

Själv är jag på ruvardag 9 (eller 10 om man räknar att jag satte in dag3) och supernervös. Mensen kan dyka upp närsomhelst och varje lutinusinsättning fasar jag för att se blod... Dag 13-14 efter ÄP kom första röda förra gången och det är imorn eller på fredag. Hur ska man orka stå ut? Tänkte testa men sedan tänker jag att om det visar minus kommer jag bara bli ledsen, även fast det kanske egentligen är för tidigt...

Ni som kommit ungefär lika långt i ruvningen.. hur mår ni? Jag hade jätteont i brösten till en början men det gör endast ont när jag trycker lite nu och har nån slags mensvärk till och från (haft det i några dagar nu...). Det gör mest ont på höger sida. Hoppas, hoppas det tagit sig. Men med tanke på värk och att brösten börjat göra mindre ont känns även detta försök misslyckat!

• MadArp

Samma ruvdag som dig då jag fick backa en dag då jag räknat "fel"....

Upplever symtom precis som du oxå... Dessutom på höger sida. Nervös som bara den..

Livrädd för att jag ska få mens....

Bara vänta och åter vänta!!!

sofotrollet skrev 2015-02-11 17:26:38 följande:

Till alla som fått + WOW! Grattis!

Till er alla som inte lyckas... ja. finns inte många ord som kan trösta. Jag tror nog att vi alla i den här gruppen vet hur det känns att misslyckas gång på gång. Får trösta varandra med att vi är fler i liknande situation. Vi kämpar vidare tillsammans!

Själv är jag på ruvardag 9 (eller 10 om man räknar att jag satte in dag3) och supernervös. Mensen kan dyka upp närsomhelst och varje lutinusinsättning fasar jag för att se blod... Dag 13-14 efter ÄP kom första röda förra gången och det är imorn eller på fredag. Hur ska man orka stå ut? Tänkte testa men sedan tänker jag att om det visar minus kommer jag bara bli ledsen, även fast det kanske egentligen är för tidigt...

Ni som kommit ungefär lika långt i ruvningen.. hur mår ni? Jag hade jätteont i brösten till en början men det gör endast ont när jag trycker lite nu och har nån slags mensvärk till och från (haft det i några dagar nu...). Det gör mest ont på höger sida. Hoppas, hoppas det tagit sig. Men med tanke på värk och att brösten börjat göra mindre ont känns även detta försök misslyckat!

• Sandi

Fick precis reda på att inget av de 4 befruktade äggen som odlades vidare överlevde :(. Är jättebesviken och ledsen. Känns inte som det här försöket kommer fungera heller.

• Linda8110

Ringde Huddinge idag och meddelade att min mens kommit och att det inte blev något denna gång heller... De beklagade och peppade! Nya tag. Vänta ut mensen och börja ÄL-testa på torsdag i nästa vecka.

• Längta
    Sandi skrev 2015-02-11 18:43:45 följande:

Fick precis reda på att inget av de 4 befruktade äggen som odlades vidare överlevde :(. Är jättebesviken och ledsen. Känns inte som det här försöket kommer fungera heller.

Blev samma för mig. 5 som inte klarade sig men vi får hoppas på våra små vi ruvar på. Vi får inte ge upp än.
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-11 15:26:17 följande:

Nu är jag ruvare! 3 ägg av 6 blev befruktade så nu hoppas jag verkligen på den lilla som är inuti mig just nu. Bara tanken att jag har något i mig känns så sjukt :)

Åh va spännande! Hur sjutton ska man kunna vänta på en testdag??? Våran testdag blir på sambons födelsedag dessutom... Kan antingen bli världen bästa eller världens sämsta födelsedag :S
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari