• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • väntar2015
    Flaxkatten skrev 2015-02-12 10:58:51 följande:

Hej tjejer!

Vilken magnifik tråd! Har slösat hela förmiddagen på er

Jag ska starta med sprutor ikväll och vill gärna vara med här om jag får!

Är det någon mer som är så tidigt i processen som jag? Jag går på Sophiahemmet och jag är 40år.

Jag fryste in ägg på Nordic IVF i Gbg för några år sedan då jag var lylämnad och hade panik, nu har jag ny karl och så bra AMH att läkaren vill ta ut nya ägg. Därför vet jag ju lite om hur det känns med själva stimuleringen och utplocket, men inte att göra det tillsammans och att hoppas på att det ska bli något. Det känns som om jag aldrig kommer att palla nervositeten fram till testdagen...

välkommen hit! :) Jag är glad att jag hängt med tråden från början, är mååånga sidor att läsa nu. Du ligger ca 1,5 vecka före mig i processen, jag har beräknad mens 21 feb och kommer börja med första sprutan där i krokarna. Hade precis haft min mens när vi var på första mötet på ivf kliniken, så det har varit en låång månad nu i väntan på nästa, men snart så :)

Hoppas allt går bra för dig!
  • Utflykt i verkligheten
    Fröken Smilla skrev 2015-02-12 14:05:16 följande:
    Vi skulle inte ha sex under två veckor efter äggplock så det var ju en stor del av ruvartiden också. Men sen var det fritt fram! Inte för att min stackars man blev lyckosam sen, för då kom alla konstiga graviditetssymtom
    Vill minnas att vi fick instruktionen "inget sex, inga bad" så länge jag blöder. Någon tidsbegränsning hörde jag inte. Nåväl, det spelar ingen som helst roll här heller. Innan plus - inget sex.  
  • Fröken Smilla
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-12 14:36:05 följande:

Vill minnas att vi fick instruktionen "inget sex, inga bad" så länge jag blöder. Någon tidsbegränsning hörde jag inte. Nåväl, det spelar ingen som helst roll här heller. Innan plus - inget sex.  

Intressant att de säger så olika... De på min klinik menade att de ville att allt skulle läka ordentligt först. Men som du skriver så spelar det ingen roll jag är fortsatt nojig även om det står överallt att det är ok med sex. Mannen väntar tålmodigt på att lusthormonerna kommer igång för det har han läst. Jag önskar honom lycka till för just nu är lusten lika med noll stackarn.
  • hallonbacken

Hej

Var med här i börja och står med i listan men har mest bara läst utan att uppdatera min info. Vi gjorde korta protokollet och hade äp 6/2 då man plockade ut 15 ägg. Av dessa befruktades 14 och jag fick tillbaka ett fint på dag 3 (dvs. 9/2). Resterande skulle odlas vidare till dag 5 och sedan frysas in. De skulle skicka brev med resultatet så de kommer väl framöver. Jag är altså ruvar nu och har testdag 27/2 om någon kunde vara snäll och uppdatera min info.

Vi gör IVF pga. manlig faktor och använder donerade spermier då min sambo inte har några alls. Detta är andra IVF -försöket. Första ledde aldrig till ET då det var då det konstaterades att det inte fanns några spermier alls.

• Josefinehej
    Fröken Smilla skrev 2015-02-12 14:59:51 följande:
    Intressant att de säger så olika... De på min klinik menade att de ville att allt skulle läka ordentligt först. Men som du skriver så spelar det ingen roll jag är fortsatt nojig även om det står överallt att det är ok med sex. Mannen väntar tålmodigt på att lusthormonerna kommer igång för det har han läst. Jag önskar honom lycka till för just nu är lusten lika med noll stackarn.
    ja till mig så sa dem att OSKYDDAT skulle man vänta med ungefär 5 dagar, då antar jag att om man har skyddat är det okej efter ett par dagar? Eller?
  • ljungen78

Oj vad många inlägg - hänger inte med i svängarnaGlad Jag är iaf på RD 5 efter insättning av 5-dagars blastocyst, testdag 21/2. Känner ingenting utöver svullna och ömma bröst - och det är ju lika väl lutinus och progynonet. Hur känner ni andra som ruvar??

• Velveteen

Hej!

Jag är gärna med i den här gruppen, vi ska göra syskonförsök hos IVF Nordic i Göteborg. (När vi fick vårt första barn gjorde vi ivf:en på RMC i Malmö.) Jag ska börja med Puregon-sprutor på söndag 15/2. Ska göra korta protokollet. Jag är 39 år, är första försöket hos dem.

• Sindyrella1983

Vi har fått instruktioner om att inte baza eller ha sex på ca 10 dagar. Men så länge jag tar lutinus så tycker jag inte att det är så fräscht. Så vi skippar det ett tag.

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari