• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Josefinehej
    Sandi skrev 2015-02-11 07:15:28 följande:
    På Huddinge så tar du med dig en lutinustablett som du tar direkt efter återföringen. På återföringsdagen hinner du alltså ta 2 doser. Det blir lite krångligt för läkaren som gör återföringen om du har tagit en tablett innan :)
    haha oj jag som tog en för 1,5 timme sen........
  • Linda8110
    Heystella skrev 2015-02-11 08:59:16 följande:

Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!

Grattis!
  • Josefinehej

Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!

grattis!! :)
  • väntar2015

Grattis, vilken känsla! :) och tack för svar ni andra om sprutan, då blir det 21.45 :)
  • Akelois

Inga ägg gick att frysa... Innebär alltså att jag kommer behöva göra om hela behandlingen och vi fick inte ens en chans att stoppa in något ägg. SUCK!!

Ska dessutom gå ner 20 kilo på 2 månader innan behandlingen och jag är livrädd att det ska vara något annat som det ska skita sig på då... Något annat de "glömmer att kolla"

Har iaf pratat med läkaren i ösd och hans ursäkt till misstaget är att jag snyggfet. SNYGGFET?! Därför trodde inte han att jag har de BMI jag har. Allvarligt?!

Läkaren i Falun tyckte att det vikten stod lite luddigt så han hade missat det. Och på grund av detta så har vi gjort en hel hormonbehandling helt jävlar i mig i onödan!!

Det är inte min mening att kliva in här och vara negativ men det är skönt att skriva av sig någonstans då vi inte har pratat med släktingarna om detta.

• Gweny

Heystella>> grattis, vad roligt!

Akelois>> men vad klumpigt gjort/sagt av den läkaren, pga av det, så har ni behövt göra detta jobbiga och sen inte bli något av det, mähh!!  

Det som våra trådar är till för, man får skriva både uppåt och nedgångar här, få det ur sig. Vi har själva bara några få vänner som vet om det, men ingen kan ändå förstå hur det känns, som inte är på denna bana.

Hoppas det går bra med din viktminskning, kämpar själv på med det!

• Bebro001

STORT grattis! :D

• Niskan15

Kakan,

Jag har känt som mensvärk på morgonen. Var mycket i början vid ruv dag 3-4..

Nu är det mindre. Känner att alla "symptom" har börjat försvinna med smärta molande värk. Det är inte lika mycket nu. Undrar om det är negativt eller positivt. Man blir ju galen...

Ruv dag 6 idag

Kakan1976 skrev 2015-02-10 21:24:13 följande:

Är det nån mer än jag som får som mensvärk precis efter att ha tagit Lutinus på kvällen? Varje kväll när jag tagit en och gått och lagt mig så värker det lite extra...

• Linda8110
    Akelois skrev 2015-02-11 11:28:46 följande:

Inga ägg gick att frysa... Innebär alltså att jag kommer behöva göra om hela behandlingen och vi fick inte ens en chans att stoppa in något ägg. SUCK!!

Ska dessutom gå ner 20 kilo på 2 månader innan behandlingen och jag är livrädd att det ska vara något annat som det ska skita sig på då... Något annat de "glömmer att kolla"

Har iaf pratat med läkaren i ösd och hans ursäkt till misstaget är att jag snyggfet. SNYGGFET?! Därför trodde inte han att jag har de BMI jag har. Allvarligt?!

Läkaren i Falun tyckte att det vikten stod lite luddigt så han hade missat det. Och på grund av detta så har vi gjort en hel hormonbehandling helt jävlar i mig i onödan!!

Det är inte min mening att kliva in här och vara negativ men det är skönt att skriva av sig någonstans då vi inte har pratat med släktingarna om detta.

Vill börja med att beklaga att inget kom till frysen... Förstår din frustration.

Sedan, SNYGGFET! Anmäl fanskapet som sa så. Idioti! Vilka nötter!

Kram och lycka till med viktnedgången! Kämpa på med fokus :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari