• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Längta
    Akelois skrev 2015-02-11 11:28:46 följande:

Inga ägg gick att frysa... Innebär alltså att jag kommer behöva göra om hela behandlingen och vi fick inte ens en chans att stoppa in något ägg. SUCK!!

Ska dessutom gå ner 20 kilo på 2 månader innan behandlingen och jag är livrädd att det ska vara något annat som det ska skita sig på då... Något annat de "glömmer att kolla"

Har iaf pratat med läkaren i ösd och hans ursäkt till misstaget är att jag snyggfet. SNYGGFET?! Därför trodde inte han att jag har de BMI jag har. Allvarligt?!

Läkaren i Falun tyckte att det vikten stod lite luddigt så han hade missat det. Och på grund av detta så har vi gjort en hel hormonbehandling helt jävlar i mig i onödan!!

Det är inte min mening att kliva in här och vara negativ men det är skönt att skriva av sig någonstans då vi inte har pratat med släktingarna om detta.

Hej. Förstår din frustration. Vi har haft problem med läkaren i ösd också. Möjligtvis att du e härifrån trakterna?

Vore trevligt och ha ngn här omkring som går igenom lite lilnande och prata med.

Jag e ifrån östersund men bor juat nu 5 mil utanför. Men skulle du vilja prata ngt så finns jag.

Skönt och få prata av sig med ngn som vet ungefär vad man går igwnom.

Kram
  • Petris

Hej! Vill gärna va med här om ja får!:) 30 år är jag och gör min andra ivf som är på Huddinge sprayar med synarela sen 25/1 och ska hålla på m de tills de är dax för sprutstart som är den 18/2, 27/2 bil för att kolla äggblåsorna och ÄP planerat till vecka 10. Vill ngn va snäll och lägga till mig? :)

• Akelois

Tack igen tjejer, ni är så jäkla go så jag skulle vilja ge alla en stor, fet kram!

Vi är i fasen med att anmäla både läkaren i ösd samt läkaren i Falun. Vill inte att detta ska få ske för någon annan!

Längta: jag bor i Fåker, 3 mil utanför Östersund. Skulle gärna prata med dig!

• Längta
    Akelois skrev 2015-02-11 13:45:23 följande:

Tack igen tjejer, ni är så jäkla go så jag skulle vilja ge alla en stor, fet kram!

Vi är i fasen med att anmäla både läkaren i ösd samt läkaren i Falun. Vill inte att detta ska få ske för någon annan!

Det gör ni helt rätt i. Jag fick en läkare på gyn nu sist ja var på sjukhuset som sa till mig att en äggblåsa hade blitt så stor så den puttat undan den andra och sen fick ja ligga och fylla i journalen när han gjorde kollen. Sjukt. Så ringde umeå och dom ringde dit och skällde på han oxh så fick ja en ny som kollade. Viktigt inför plock ju.massa hittepåfolk på de där stället. Mpste vara påläst själv för att få gå tillen läkare och beta saker. Illa.

Jag bor i stugun. Men in till stan titt som tätt. Bara säga till nör de passar om vi ska träffas över en fika på stan eller hur vi ska göra. :)
  • Akelois
    Längta skrev 2015-02-11 13:50:19 följande:
    Det gör ni helt rätt i. Jag fick en läkare på gyn nu sist ja var på sjukhuset som sa till mig att en äggblåsa hade blitt så stor så den puttat undan den andra och sen fick ja ligga och fylla i journalen när han gjorde kollen. Sjukt. Så ringde umeå och dom ringde dit och skällde på han oxh så fick ja en ny som kollade. Viktigt inför plock ju.massa hittepåfolk på de där stället. Mpste vara påläst själv för att få gå tillen läkare och beta saker. Illa.

Jag bor i stugun. Men in till stan titt som tätt. Bara säga till nör de passar om vi ska träffas över en fika på stan eller hur vi ska göra. :)
    Men jösses?! Bra att du fick en ny! Den möjligheten har inte vi eftersom vi går privat hos Ove Jörgensen. Och byta läkare nere i Falun går inte heller eftersom han är den enda på kliniken. Höjden av otur!

Ja det vore mycket trevligt att träffas över en fika! Vi har ju olika ställen vi blir behandlade på så det vore roligt att byta erfarenheter/kunskaper med varandra. Ska kolla när jag ska in till stan nästa gång, nu har det varit ett himla rännande så förhoppningvis inte på några dagar
  • Längta
    Akelois skrev 2015-02-11 14:08:12 följande:

Men jösses?! Bra att du fick en ny! Den möjligheten har inte vi eftersom vi går privat hos Ove Jörgensen. Och byta läkare nere i Falun går inte heller eftersom han är den enda på kliniken. Höjden av otur!

Ja det vore mycket trevligt att träffas över en fika! Vi har ju olika ställen vi blir behandlade på så det vore roligt att byta erfarenheter/kunskaper med varandra. Ska kolla när jag ska in till stan nästa gång, nu har det varit ett himla rännande så förhoppningvis inte på några dagar

Vi gick hos ove våra första 2 ivf försök. Men vi har blivit skickad till umeå för plock.

Men 3de gången som e nuhade vi all kontakt med umeå direkt och bara ultraljud på sjukhuset.

Men du skicka ett mail till mig så kan vi hålla kontakten via där istället.

Lijaas@live.se
  • Söndag

Första vul gjort två 10 mm samt många små ökar dosen gonal till 175 får vi se.... Känns lite besvärligt :(

• Kingston
    Akelois skrev 2015-02-11 13:45:23 följande:

Helt rätt! Anmäl skiten... Sånna arslen kan få hålla till på andra ställen!
  • Kingston
    Petris skrev 2015-02-11 13:45:12 följande:

Hej! Vill gärna va med här om ja får!:) 30 år är jag och gör min andra ivf som är på Huddinge sprayar med synarela sen 25/1 och ska hålla på m de tills de är dax för sprutstart som är den 18/2, 27/2 bil för att kolla äggblåsorna och ÄP planerat till vecka 10. Vill ngn va snäll och lägga till mig? :)

Välkommen hit! Jag kan inte lägga till dej men förhoppningsvis finns det andra som kan fixa det... ;)

Lycka till och hoppas du kommer trivas här inne!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari