• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2015-02-10 21:41:00 följande:

RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!

Usch vad trist. Känner med dig.

Kram
  • Längta
    Josefinehej skrev 2015-02-10 19:41:30 följande:

När började alla med lutinus? Till mig har dem sagt samma dag som återföring men ska man då börja på morgonen den dagen eller efter återinföringen??

Dagen efter plocket uppe i umeå. Mlrgon middag och kväll från och med dagen efter plock.
  • Kingston
    Linda8110 skrev 2015-02-10 21:41:00 följande:

RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!

Tråkig läsning! Men blev ändå glad av att du håller huvudet högt och kommer igen! Heja dig!
  • Kingston
    langtarefterbarn78 skrev 2015-02-10 20:45:29 följande:
    Tack! Låter bra att älta med ett gött gäng ???? vi fick vår son i jan 14. Först ett avbrutet ivf-försök och sedan lyckades vi andra gången. Gonal f 225. Tre blastisar. Imorgon tar jag ägglossningsstimulerande tabletter. Sedan ägglossningsspruta, otrivelle och lutinus. Håller med Lutinus är som stinkande risifrutti! Men det är värt det. Hoppas på på många plus i tråden! Vi har både manlig (lägre motalitet) och kvinnlig faktor (pco). Jag är 36 år.
    Härligt att få lite levande bevis på att det faktiskt funkar ;)

Vilken klinik går du på? Och hur många ägg hittade man då sonen blev till?

Hur länge tar man lutinus?

Många frågor blir det ;P
  • Mollan79

Hej på er

Tänkte bara uppdatera lite. Korta protokollet med högre dos funkade bättre på mig, 10 ägg varav fyra befruktade. Ett 2-dagars ruvar jag på sen ons 4/2. Börjar tappa hoppet lite bara då jag har mensvärk o molvärk mest hela tiden :(

Fick först bara Lutinus för en v utskrivet men efter ett samtal till kliniken så fick jag mer så det räcker fram till testdag 20/2.

Kram till er alla som kämpar <3

• Sandi
    Kingston skrev 2015-02-10 08:24:08 följande:
    Ja dom förklarade att om man har under 5 st ägg (nedre gräns för Carlanderska, men alla kliniker har sin gräns) så vill dom hellre återföra dag 2 eller 3 då dom tror att dom klarar sig bättre inuti livmodern än i ett "odlingsskåp".

Så att långtids odla är mer riskabelt då man riskerar att inga ägg överlever så länge, men om de gör det så anses dom ha mycket större chans att leda till en fullgången graviditet.

Så det är klart jag skulle bli glad om jag lyckas få tillbaka en 5-dagars blastocyst, men samtidigt skulle jag bli galet besviken om jag inte får någon alls till frysen!
    Aha Tack! så då är det större chans att en blastocyst klarar infrysning och uppfrysning än en 2-dagars?
  • Sandi
    Josefinehej skrev 2015-02-10 19:41:30 följande:

När började alla med lutinus? Till mig har dem sagt samma dag som återföring men ska man då börja på morgonen den dagen eller efter återinföringen??

På Huddinge så tar du med dig en lutinustablett som du tar direkt efter återföringen. På återföringsdagen hinner du alltså ta 2 doser. Det blir lite krångligt för läkaren som gör återföringen om du har tagit en tablett innan :)
  • Sandi
    Kingston skrev 2015-02-10 20:31:25 följande:
    Tänkte också fråga om lutinus.

Jag skulle börja ta det dagen efter äggplock, 3 ggr om dagen.

Men det är verkligen det äckligaste jag varit med om! ÄCKELVARNING:

Men hur länge ska man stå ut med den här skiten? Man får ju dom vidrigaste flytningarna i mannaminne! Ser ju ut som om man tappat en risifrutti "down there"... Jag lär ju leva i celibat tills dess att jag själv kan gå på toaletten utan att kräkas lite av åsynen!
    Lol... ja den är vidrig. Jag får använda binda hela tiden för det kommer så mycket vid helt oanade tillfällen
  • Kingston
    Sandi skrev 2015-02-11 07:09:36 följande:
    Aha Tack! så då är det större chans att en blastocyst klarar infrysning och uppfrysning än en 2-dagars?
    Jag tror att de har samma chans vid upptining. Men att en långtidsodlad eventuellt klarar sig bättre vid återföring då man har sett att den klarar av att dela sig och växa som den ska. Men allt verkar ju vara rena gissningsleken och chansningen!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari