IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Till alla som fått + WOW! Grattis!
Till er alla som inte lyckas... ja. finns inte många ord som kan trösta. Jag tror nog att vi alla i den här gruppen vet hur det känns att misslyckas gång på gång. Får trösta varandra med att vi är fler i liknande situation. Vi kämpar vidare tillsammans!
Själv är jag på ruvardag 9 (eller 10 om man räknar att jag satte in dag3) och supernervös. Mensen kan dyka upp närsomhelst och varje lutinusinsättning fasar jag för att se blod... Dag 13-14 efter ÄP kom första röda förra gången och det är imorn eller på fredag. Hur ska man orka stå ut? Tänkte testa men sedan tänker jag att om det visar minus kommer jag bara bli ledsen, även fast det kanske egentligen är för tidigt...
Ni som kommit ungefär lika långt i ruvningen.. hur mår ni? Jag hade jätteont i brösten till en början men det gör endast ont när jag trycker lite nu och har nån slags mensvärk till och från (haft det i några dagar nu...). Det gör mest ont på höger sida. Hoppas, hoppas det tagit sig. Men med tanke på värk och att brösten börjat göra mindre ont känns även detta försök misslyckat!
Spännande Kingston
Har verkligen försökt hålla humöret upp och hela tiden tänka positivt, och det har gått bra...fram tills nu. Läste just mailet om att inget ägg gick att frysa. Så det jag ruvar på nu är det enda vi har att hoppas på.
Sitter och letar info om allt möjligt som kan få embryot att stanna kvar. Lönlöst, jag vet. Men det är svårt att låta bli.
Grattis till plussen och kramar till er som behöver!
Något som ska ändras i listan? Kommer sitta vid datorn under dagen...
Hej tjejer!
Vilken magnifik tråd! Har slösat hela förmiddagen på er
Jag ska starta med sprutor ikväll och vill gärna vara med här om jag får!
Är det någon mer som är så tidigt i processen som jag? Jag går på Sophiahemmet och jag är 40år.
Jag fryste in ägg på Nordic IVF i Gbg för några år sedan då jag var lylämnad och hade panik, nu har jag ny karl och så bra AMH att läkaren vill ta ut nya ägg. Därför vet jag ju lite om hur det känns med själva stimuleringen och utplocket, men inte att göra det tillsammans och att hoppas på att det ska bli något. Det känns som om jag aldrig kommer att palla nervositeten fram till testdagen...
Du får gärna lägga till mig! Ivf försök 2 på Huddinge, 30 år spraystary 25/2 sprutstart 18/2 planerat äggplock vecka 10. :)
Något som ska ändras i listan? Kommer sitta vid datorn under dagen...
Menade såklart sparystart 25/1 :)
Du får gärna lägga till mig! Ivf försök 2 på Huddinge, 30 år spraystary 25/2 sprutstart 18/2 planerat äggplock vecka 10. :)