• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • noctura
    Kakan1976 skrev 2015-02-08 14:32:05 följande:

Det är nog överstimulering och symptomen brukar bli värre när man blir gravid! Så det känns lovande tycker jag! Även om det så klart inte är bra att du mår dåligt.

När hade du tänkt testa?

Okej. Tack för att du svarade :) Försöker att dricka mycket vatten och det känns faktiskt lite bättre. Iaf när jag ligger ner. Upp och gå är inte så trevligt. Ska jobba i morgon så vi får se hur det går. Har testdag först 14/2 så jag har tänkt att hålla mig tills dess :)
  • Linda8110
    noctura skrev 2015-02-08 14:13:20 följande:

Nu har det gått 9 dagar sedan ET och jag mår inte så bra. Spänd och svullen buk som gör ont. Andningen har blivit lite påverkad och jag har ont i ryggen. Har även fått lite feber. Mysko, undrar vad orsaken till det är? Natten var hemsk med värk i mage och rygg. Yrseln kom ganska direkt. Fick ta en Alvedon och den värsta smärtan försvann. Hoppas det inte blir sämre... Vid ET hade jag lite vätska i buken, kanske är det det som spökar tillsammans med Lutinustabletterna? Kliniken ringer mig i morgon.

Du är garanterat överstimulerad. Jag blev det och mådde fruktansvärt dåligt från mitten av sprutperioden fram till 2v efter äggplock. Jag var så svullen under ruvartiden så jag trodde jag skulle spricka. Ja fy... Vila vila vila är order. Samt att dricka kopiösa mängder vatten.
  • noctura
    Linda8110 skrev 2015-02-08 15:46:35 följande:

Du är garanterat överstimulerad. Jag blev det och mådde fruktansvärt dåligt från mitten av sprutperioden fram till 2v efter äggplock. Jag var så svullen under ruvartiden så jag trodde jag skulle spricka. Ja fy... Vila vila vila är order. Samt att dricka kopiösa mängder vatten.

Mina symptom började efter äggplock. Några dagar efter ET försvann svullnaden och vätskan. Men i fredags kom allt tillbaka, gahha! Är mer svullen och har mer vätska nu men jag hoppas det går över snart. Är nog överstimulerad som du skriver. Vatten ska det bli :) Tack för dina råd!
  • mom2012

Noctura - läste först nu att du även hade feber. Håll koll på dig så att du inte fått en infektion efter äggplock. Prata gärna med kliniken för råd.

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-08 13:24:27 följande:

Råkade skicka tomt!

Grattis vad kul! Hoppas för dig! Nu väntar förmodligen det jobbigaste i hela den här processen? Väntan.. Själv har jag äggplock imorgon! Jag är väldigt nervös men jag försöker intala mig att jag inte ska vara det och att nästan alla i denna tråden redan har gått igenom detta så då måste ju jag också klara det!

[quote=74820265][quote-nick]Josefinehej skrev 2015-02-08 13:21:09 följande:[/quote-nick]

[/quote]Då kan vi hålla varann i handen på avstånd ;)

Äggplock för oss också imon... Är sjukt nervös!
  • Linda8110
    noctura skrev 2015-02-08 16:27:52 följande:
    Mina symptom började efter äggplock. Några dagar efter ET försvann svullnaden och vätskan. Men i fredags kom allt tillbaka, gahha! Är mer svullen och har mer vätska nu men jag hoppas det går över snart. Är nog överstimulerad som du skriver. Vatten ska det bli :) Tack för dina råd!
    Bra att kliniken ska ringa dig imorgon. Låter som om de kanske ska ta lite prover på dig! Jag fick åka in varannan dag och lämna prover. Lycka till :)
  • Akelois

Josefinehej och kingston:

Jag var sinnessjukt nervös för äggplocket och var nästan svimningsfärdig innan. Kan säga att det gick hur bra som helst!! Det känns men på nåt konstigt sätt, inte ontkänsla liksom? Jag kände mest i höfterna och i svanken då man tydligen har nervgrupper som går precis där. Var tydlig med om det känns, då fyller sköterskan på med morfin. Är man riktigt nervös kan man få lugnande innan, det var skönt!

Ett tips till efteråt är att ha vetekudde! Den var superskön att ha i bilen och medan den var varm kändes knappt det onda.

Lycka till!!

• Längta
    Akelois skrev 2015-02-08 18:51:21 följande:

Jag var sinnessjukt nervös för äggplocket och var nästan svimningsfärdig innan. Kan säga att det gick hur bra som helst!! Det känns men på nåt konstigt sätt, inte ontkänsla liksom? Jag kände mest i höfterna och i svanken då man tydligen har nervgrupper som går precis där. Var tydlig med om det känns, då fyller sköterskan på med morfin. Är man riktigt nervös kan man få lugnande innan, det var skönt!

Ett tips till efteråt är att ha vetekudde! Den var superskön att ha i bilen och medan den var varm kändes knappt det onda.

Lycka till!!

Hej. Efter att ha gjort äggplock 3ggr nu kan ja säga att den värsta smärtan var nör dom la bedövning mlt äggstockarna. Glad för morfin då.

Men de som hjälper lite e verkligen och få tens innan. :)
  • Josefinehej

Jag håller din hand tillbaka! Detta kommer gå fint för oss båda :) Ett viktigt steg mot målet! KRAM

Kingston skrev 2015-02-08 17:21:32 följande:

[/quote]Då kan vi hålla varann i handen på avstånd ;)

Äggplock för oss också imon... Är sjukt nervös!

• Josefinehej

Tack så mycket för lugnande ord! Det kommer gå bra :)

Akelois skrev 2015-02-08 18:51:21 följande:

Lycka till!!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari