• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • mom2012

Mollan79 - på min klinik ska vi ta lutinus iaf fram till testdag. Så du behöver nog någon paket lutinus till om de kör samma på din klinik :)

• Fröken Smilla

Lycka till imorgon, ni som ska göra ÄP!

För mig minns jag det som en positiv händelse, mycket tack vare morfinet. Det kändes som en skön berusning jag håller med tidigare talare, värmekudden var min bästa vän efteråt!

• Kingston
    Akelois skrev 2015-02-08 18:51:21 följande:

Josefinehej och kingston:

Jag var sinnessjukt nervös för äggplocket och var nästan svimningsfärdig innan. Kan säga att det gick hur bra som helst!! Det känns men på nåt konstigt sätt, inte ontkänsla liksom? Jag kände mest i höfterna och i svanken då man tydligen har nervgrupper som går precis där. Var tydlig med om det känns, då fyller sköterskan på med morfin. Är man riktigt nervös kan man få lugnande innan, det var skönt!

Ett tips till efteråt är att ha vetekudde! Den var superskön att ha i bilen och medan den var varm kändes knappt det onda.

Lycka till!!

Tack så mkt för dina fina ord! Och bra råd att ta med vetekudde! Ska packas ner :)
  • Kingston
    Längta skrev 2015-02-08 19:34:29 följande:
    Hej. Efter att ha gjort äggplock 3ggr nu kan ja säga att den värsta smärtan var nör dom la bedövning mlt äggstockarna. Glad för morfin då.

Men de som hjälper lite e verkligen och få tens innan. :)
    Ska ta allt jag kan få för att göra den här upplevelsen till den bästa möjliga!

Vet att jag mår väldigt dåligt på morfin men hellre det än att ha ont...
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-08 19:56:34 följande:

Jag håller din hand tillbaka! Detta kommer gå fint för oss båda :) Ett viktigt steg mot målet! KRAM

Då kan vi hålla varann i handen på avstånd ;)

Äggplock för oss också imon... Är sjukt nervös!
    [/quote]Ja det här fixar vi! Heja oss och kram tillbaka :)
  • Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-08 20:14:35 följande:

Lycka till imorgon, ni som ska göra ÄP!

För mig minns jag det som en positiv händelse, mycket tack vare morfinet. Det kändes som en skön berusning smile5.gif jag håller med tidigare talare, värmekudden var min bästa vän efteråt!

Tur det finns hjälpmedel att ta till! ;)

Tack för lyckönskningen!
  • Josefinehej

Kingston: du är Inte med på listan? Hur gammal är du? :)

Kingston skrev 2015-02-08 20:30:16 följande:

Tur det finns hjälpmedel att ta till! ;)

Tack för lyckönskningen!

• Niskan15

En fråga (lite pinsamt men ..)

Någon här inne som är hård i magen efter återinföring? Vet inte om det är av latinus men jag är så hård i magen. Vågar inte heller riktigt "ta i" då jag är rädd att något ska gå fel. Ruv.dag 4

• Ulri
    Niskan15 skrev 2015-02-08 22:52:05 följande:

Någon här inne som är hård i magen efter återinföring? Vet inte om det är av latinus men jag är så hård i magen. Vågar inte heller riktigt "ta i" då jag är rädd att något ska gå fel. Ruv.dag 4

Man blir det av progesteron. Jag tar alltid extra magnesium när jag ruvar. Du kan också äta linfrön, psylliumfröskal eller katrinplommon tex. Oxh drick mycket!
  • Bebro001

Halloj. Inget är pinsamt och att bajsa är som mest naturligt :D

Jag är på ruvdag 6 och from dag 4 började jag bli hård i magen (är det mkt sällan). Vet ej om det är Lutinus eller icke. Kram.

Niskan15 skrev 2015-02-08 22:52:05 följande:

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari