• CB1982

IVF 2015 januari - februari

asa02 skrev 2015-02-01 20:28:14 följande:

är på rd 15. Har blödit i tre dagar med mensvärk. Men fick strkt plus imorse. missfall va? liknande erfarenheter ngn?

MSN kan tyvärr testa positivt på graviditetstester flera veckor efter ett missfall då tyvärr hcg värdet går ner långsamt.

Det behöver dock inte betyda att allt är kört, även om man bara får insatt ett befruktat ägg kan det ju dela sig och bli två.

Hände mig sist men tyvärr satte sig ett av embryot fel (utomkvedshavandeskap)

Hade jag varit dig hade jag ringt kliniken du går på eller ringt till gynakuten.

Kram <3
  • CB1982

Hej!

Jag är ny i tråden!

Är 33 år och är inne på mitt tredje försök.

Förra året lyckades vi bli gravida via IVF men jag förstod ganska tidigt att något inte var som det skulle.

Jag blödde lite hela tiden och hade ont i vänster sida samt i underlivet.

Efter ett tag konstaterade dom att jag hade två embryo (ägget hade delat sig för fick insatt ett) varav ena satt precis utanför livmodern.

Det andra embryot satt däremot rätt. Dock har jag en komplikation sedan tidigare på vänster sida vilket gjorde att läkaren avråde till operation.

Risken var att det skulle bli skador som gjorde det svårt att kunna bli gravid i framtiden sant att risken var stor att embryot som satt rätt inte skulle klara sig.

Därför rekommenderade läkaren cellgift vilket tyvärr då ledde till att båda dog. Jag vågade inte ta den risken att eventuellt inte kunna få barn i framtiden.

Jag startade dock med sprutorna den 18/1 (korta protokollet) och hade äggplock i onsdags och återföring i fredags. Så nu är jag ruvare och otroligt rädd för att samma sak ska hända igen.

Har testdag den 17/2

• CB1982
    asa02 skrev 2015-02-02 10:51:33 följande:

tack vad fina ni är... 

ringde dem i söndags och de sa åt mig att ta ett nytt gravtest på onsdag. Men känns ju rätt värdelöst då jag ju läst det ni säger, att hcg kan stanna kvar i kroppen i flera veckor efter mf. Hur kändes ditt missfall kakan? värken för mig är konstant molande och tryck. 

igår fick jag tryck på ena äggstocken och började oroa mig för utomkvedshavandeskap. Hur kändes det CB1982? Usch stackare, behövde du ta sån där hemsk abortmedicin för att få ut det?

så skönt att ha några med erfarenhet att prata med här:)

Jag hade ont i vänstra sidan och bultande i underlivet, dock blödde jag inte jätte mycket utan bara lite då och då.

Jag fick ta cellgiftsspruta 2 ggr för att avbryta graviditeten.

Måste dock säga också att jag hade mens de tre första månaderna med min son utan att förlora honom så du kan ju fortfarande vara gravid, det kan tex vara en tvilling som du förlorar men vet hur jobbigt det är att hålla fast vid varje halmstrå och hoppas.

Skickar massa med styrke kramar <3
  • CB1982
    maka011 skrev 2015-02-03 09:34:58 följande:

Blev bara ett embry som klarade sig till frysen. Ett endaste av de 17 ägg som var mogna. Är så besviken så jag inte vet vart jag ska bli av. För detta innebär ju att jag måste gå igenom skiten igen! Vet inte om jag fixar det en gång till.

Vi hade också 17 ägg sist där alla först såg jätte bra ut men blev ändå inte något till frysen så förstår din besvikelse. Men ett är bättre än inga och kanske räcker det till ev ett nytt försök om det inte skulle gå nu? Annars till ett syskon försök.
  • CB1982

Hej!

Fick igår veta att vi inte fick några ägg till frysen denna gången heller

Det fanns ett ägg av 6 som lyckades bli blastocyster men inte i tillräckligt bra skick för att frysas tyvärr.

Känns trist och nu har vi "bara" hoppet till det ägg som blev insatt.

Är öm i brösten (började igår) men vad jag förstått kan det vara en biverkning på lutinus. Hade dock inte ont i brösten sist förrän 5 dagar innan testdag som sen var positivt. Så hoppas verkligen att brösten är öma pga en graviditet och inte pga biverkningar.

• CB1982
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-04 18:47:52 följande:

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med läkaren inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

Jag tycker det beror lite på din erfarenhet om du gjort flera försök.

För min del hade jag inte vågat vänta, våra klarar sig inte till dag 5. De pratade om att dom ville försöka med 5 dagars denna gången men med min erfarenhet så berättade jag att jag var rädd att dom inte skulle klara sig till dag fem.

Läkaren lyssnade och vi satte in 2 dagars och tur var väl det för 1 av 6 klarade sig till dag 6 (dom ville ge dom en extra dag på sig) men den var inte i tillräckligt bra skick för frysen.
  • CB1982

Hej!

Jag har börjat få molande värk/smärta i magen och ryggen. Så jag är inställd på att det är mensen som är på väg nu.

Jag har inte känt det så här mer än vid missfall tidigare så känner mig nere.

Jag tror inte längre på något positivt resultat men trots det har jag en liten gnutta hopp kvar om så väldigt liten.

• CB1982

Hej!

Någon som vet om man kan få större bröst av Lutinus? Jag har varit öm flera dagar men idag gör dom riktigt ont samt märkte jag att dom blivit större. Någon mer som har/haft det så?

Är ju bara på ruvardag 9.

• CB1982
    Akelois skrev 2015-02-07 19:01:56 följande:

Hej tjejer.

Har funderat fram och tillbaka om jag ska skriva här eller inte....

Jag har iaf bestämt mig för att vara ärlig med er tjejer då jag gillar hela högen, är så ledsen att jag måste lämna er.

Nu är det så här att både vår hemmaläkare och läkaren i Falun har helt missat att informera oss om en viktig sak, fast vi HAR frågat och varit helt ärliga.

Frågan är om det finns någon BMI-gräns när vi betalar privat. Nej det är inga problem för er har vi fått till svar. Dagen efter äggplock ringer först en sköterska och säger att det ser så bra ut och att vi kan komma tillbaka på måndag för insättning. Ni kan ju tänka er lyckan här hemma! Någon timme senare ringer överläkaren och säger att de fryser äggen och att det inte blir någon insättning. Lyckan byttes mot panik på 2,3 sekunder...! Du uppfyller inte vår BMI-gräns var svaret. Vilken j*vla gränsen frågar vi?! Vi hävdade kontraktsbrott och att det är en fråga om etik och moral.

Han erkänner att både han och hemmaläkaren har gjort fel men inget att göra. Vad krävs det för att vi ska få gå vidare frågade jag och svaret blev. "Gå ner 20(!!) kilo så syns vi om 2 månader"

Så läkaren uppmanar mig till att svälta mig själv för att ens kunna uppnå en sån makaber viktnedgång. Helt sinnessjukt! Jag förstår inte hur kroppen ska må bättre av två månaders svält? Vad de har för gräns talar de inte ens om...

Så tråkigt!

Jag kan bara rekommendera dig att kontakta Socialstyrelsen och fråga dom om det verkligen får gå till så här.

Jag har varit med om något annat men då även den förra kliniken avbröt vår behandling. Fick då hjälp via Socialstyrelsen.

Berätta för dom så kopplar dom dig till rätt person. Tyvärr hittade jag inte numret men ska kolla imorgon om jag kan hitta numret till rätt person åt dig.

Kram
  • CB1982
    Akelois skrev 2015-02-07 19:01:56 följande:

Hej tjejer.

Har funderat fram och tillbaka om jag ska skriva här eller inte....

Jag har iaf bestämt mig för att vara ärlig med er tjejer då jag gillar hela högen, är så ledsen att jag måste lämna er.

Nu är det så här att både vår hemmaläkare och läkaren i Falun har helt missat att informera oss om en viktig sak, fast vi HAR frågat och varit helt ärliga.

Frågan är om det finns någon BMI-gräns när vi betalar privat. Nej det är inga problem för er har vi fått till svar. Dagen efter äggplock ringer först en sköterska och säger att det ser så bra ut och att vi kan komma tillbaka på måndag för insättning. Ni kan ju tänka er lyckan här hemma! Någon timme senare ringer överläkaren och säger att de fryser äggen och att det inte blir någon insättning. Lyckan byttes mot panik på 2,3 sekunder...! Du uppfyller inte vår BMI-gräns var svaret. Vilken j*vla gränsen frågar vi?! Vi hävdade kontraktsbrott och att det är en fråga om etik och moral.

Han erkänner att både han och hemmaläkaren har gjort fel men inget att göra. Vad krävs det för att vi ska få gå vidare frågade jag och svaret blev. "Gå ner 20(!!) kilo så syns vi om 2 månader"

Så läkaren uppmanar mig till att svälta mig själv för att ens kunna uppnå en sån makaber viktnedgång. Helt sinnessjukt! Jag förstår inte hur kroppen ska må bättre av två månaders svält? Vad de har för gräns talar de inte ens om...

Måste bara fråga en fråga som kanske är onödig men du går möjligtvis inte på Cura?

Var nämligen hos dom jag gick när dom helt plötsligt vände efter vi också varit ärliga och faktiskt frågat rätt ut om det var problem då jag och min man då inte var gifta (nummer är vi det) men dom sa att det var inga problem då vi gjorde det privat.
  • CB1982

Hej!

Idag har jag tyvärr börjat blöda så är väldigt nere.

Vi har inte råd med fler försök nu så antingen får vi spara i 2-3 år eller bara acceptera att vi inte kan få barn ihop.

Hoppas att det går bättre för er andra <3

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari