• Bebro001

IVF 2015 januari - februari

Hej alla.

Är mitt i min första IVF behandling (Carl von linne klicken i Uppsala). Långa metoden, Har PCOS.

Är på sprutdag 10 idag. Tar puregon.

Dag 1-6: 75ie. VUL 1 dag 6: väldigt många som höll på att växa. Låg på 8-11 mm. Östradiol provet ok, men ej optimalt.

Dag 7-10: 83ie. VUL 2 idag dag 10: fortfarande många som håller på att växa. 9-12 mm. Vet ej hur många eftersom det var svårt att räkna alla... Får svar på blodprov senare idag. Får se hur de ändrar dosen puregon.

Har en dum känsla att första försöker kommer skita sig. Men kanske bara är hjärnspöken. Läkarna vill ta det mkt försiktigt pga antalet äggblåsor i äggstockarna.

Någon mer som går på CVL? :)

Med vänlig hälsning, Beatrice

Lycka till alla!

• Bebro001

Hej ni. Lite funderingar.

Tog puregon 75ie dag 1-6. VUL visade på många äggblåsor som var på gång (8-12mm). Östradiolet (blodprover) visade på 750. Vilket är sådär.

Läkarna höjde puregon till 83ie dag 7-10.

Idag på VUL visade det på ingen större förändring. Några hade dock vuxit lite. Fortfarande flera på 8-13 mm= på gång. Dock hade nu östradiol blodprover sjunkit från 750 till 250...

Nu har de höjt till 112,5ie dag 11-14.

Har någon varit med om detta? Hur har det gått? Känns som att de nog får avbryta om det inte går till på fredag...fast de inte sagt något om det. Känns jobbigt.

Kram bea

• Bebro001

Halloj!

:) va kul! Håller tummarna för er. Hur mår du?

happyhappy skrev 2015-01-19 17:22:40 följande:

Jag går också på CvL. Ska på vårt första vul på onsdag. ????

• Bebro001

Hrj. :) håller verkligen tummarna för att andra försöker lyckas! Personalen är verkligen toppen! Tack! Drtsamma för er! Dock verkar det gå halvdant just nu.

Petris skrev 2015-01-19 11:40:23 följande:

Hej! Ja har precis gjort min första ivf på Carl von linne som tyvärr inte blev ngn gradivitet.personalen va helt underbar, ja hade Läkaren Jan Holte. De ägg ja fick tillbaka fick kvalitets poäng 10 10. Påbörjar min andra ivf nu på Huddinge genom landstinget. Önskar dig all lycka till. :)

• Bebro001

Någon? :)

Bebro001 skrev 2015-01-19 17:28:23 följande:

Hej ni. Lite funderingar.

Tog puregon 75ie dag 1-6. VUL visade på många äggblåsor som var på gång (8-12mm). Östradiolet (blodprover) visade på 750. Vilket är sådär.

Läkarna höjde puregon till 83ie dag 7-10.

Idag på VUL visade det på ingen större förändring. Några hade dock vuxit lite. Fortfarande flera på 8-13 mm= på gång. Dock hade nu östradiol blodprover sjunkit från 750 till 250...

Nu har de höjt till 112,5ie dag 11-14.

Har någon varit med om detta? Hur har det gått? Känns som att de nog får avbryta om det inte går till på fredag...fast de inte sagt något om det. Känns jobbigt.

Kram bea

• Bebro001

Hej. Kan någon lägga till mig i listan tro? Fungerar inte för mig :)

Namn: Bebro001

Ålder: 26

Spraystart: 24/12

Sprutstart: 9/1

Försök: 1

Klinik: Carl von linne kliniken, Uppsala.

Ps. Någon som gått ner i östradiol (blodprovet) efter något UL? På 2a UL hade mitt gått ner från 750-250. Känns sådär kul. Imorgon UL + blodprov nr 3. Wish us luck!

• Bebro001

Stort grattis! ???? håller alla fingrar och tår att allt går bra framöver. Stor kram från stovkholm

lisodan skrev 2015-01-26 10:14:47 följande:

Spännande med allt som händer i tråden.

Själv har jag faktiskt fått ett plus på stickan!!!!! Vi tjuvtestade igår på ruvardag 10, för jag har kännt mig lite konstig under helgen. Molvärk och bakiskänsla.

Känns helt otroligt att vi efter sammanlagt två ET fått plus båda gångerna. Å andra sidan ej så många befruktade ägg. 3 allt som allt på 2 IVF försök. (Ett klarade ej upptining).

Nu gäller det bara att resten av graviditeten går bättre än sist!!!

• Bebro001

Nu sitter jag på tåget på väg till Uppsala. Är mitt 5e VUL och blodprov sen 10 dagar tillbaks. Är väldigt lättstimulerad. I söndags var det många fina äggblåsor men östrogenet låg på 6000. Nu har jag inte sprutat puregon på två dagar. Håll tummarna att östrogenet gått ner lite, att blåsorna växt klart och att de kan bestämma ÄP!

Är så nervös. Jobbig känsla.

• Bebro001

Förstår det! Håller tummarna för dig. Hojta till hur det gått! :) man får vara nervös. Man har ingen kontroll själv och det är påfrestade.

På väg hem igen. Gick nog inte så bra. Hade minst 30 stora ägg som var klara. Nu väntar vi på blodprovet. Den bestämmer om vi avbryter lr inte. Tror tyvärr det lutar åt det då hak nämnde att man med "säkerhet skickar dig till sjukhuset toksjuk om vi tar ut just nu". Ledsen man blir. Dock ibland kan man avvakta 5-6 dagar och se om ägg tillbakabildas och sen göra nu kontroll.

MadArp skrev 2015-01-27 07:59:59 följande:

Lycka till idag, ska också på VUL nu på morgonen, sist hade inte äggblåsorna växt som de borde så nu hoppas jag att de har det.

Super nervös!!

.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari