• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Linda8110
    lläännggttaann skrev 2015-02-16 20:44:13 följande:

gravtestet visade mycket svagt positivt, ska ta ett nytt test om några dagar tänkte jag, men jag är lite orolig eftersom det aldrig har varit så här i en vanlig cykel och tänkte om någon annan kanske hade varit med om samma sak.

Är nog bra om du pratar med din läkare. Låter ju lite som om embryot fäst och sedan lossnat... Men man vet ju aldrig :) Ett nytt gravtest kan ju eventuellt visa positivt även om det vore negativt så jag tycker att du ska gå på undersökning eftersom du faktiskt blödit så pass mycket.
  • lläännggttaann
    Linda8110 skrev 2015-02-16 20:50:27 följande:
    Är nog bra om du pratar med din läkare. Låter ju lite som om embryot fäst och sedan lossnat... Men man vet ju aldrig :) Ett nytt gravtest kan ju eventuellt visa positivt även om det vore negativt så jag tycker att du ska gå på undersökning eftersom du faktiskt blödit så pass mycket.
    jo jag försökte ringa dem idag men de var så många som ringde tydligen så jag skulle bli uppringd men blev inte det.. jaja jag får ringa i morgon igen :)
    Tack för svar i alla fall :)
  • Velveteen

Jag började med Puregon 150 IE igår. Kände ingenting i kroppen. Men i dag efter sprutan blev jag yr och det hettade i ansiktet. Någon som haft liknande? Jag hittade värmekänslan i listan över vanliga biverkning men hittar inget om att man kan bli yr. Kände mig som lite berusad, var obehagligt.

• Söndag

13de gonal sprutan tagen vul idag inget nytt och höjer därmed dosen till 250 tröstlöst... har tydligen stor äggreserv och mycket ägg så de är rädda att höja för mycket och överstimulering.

• Utflykt i verkligheten

Lite smått nipprig just nu... Knäpp som jag är så köpte jag ett RFSU-test på väg till jobbet. Jag är ju inte ens i närheten av att kunna testa, men gjorde det ändå. Testet visade svaaaaaagt positivt för att sedan blekna något. Om man tittar noga så kan man fortfarande se ett andra streck. Men frågan är hur mycket det är att lita på?

• ljungen78

Hej allihop - hoppas att det går bra för er med ruvningen och alla symptom och icke-symptom  Själv är jag nu på RD10 med blastocyst och det börjar alltså dra ihop sig. Testdag den 21/2. Tar både lutinus och progynon (sistnämnda pga att jag fick ta suprefact istället för ovitrelle inför ÄP eftersom jag var i riskzonen för överstimulering) och nu är frågan om progynon skjuter upp mensen..? Ngn som vet? Har symptom i form av känningar i tjejmagen och ömma bröst - men det ä garanterat medicineringen, så det känns helt betydelselöst.

I början av ruvningen tyckte jag att det var helt ok, men nu börjar det kännas ganska jobbigt. BÄVAR inför testet på lördag, tänk att den där jäkla lilla stickan bär så mkt ångest, hopp och förväntan. Vi har iaf bokat in en date night den kvällen, barnvakt fixad (har ett barn sedan tidigare) - så om det bli minus ska jag dricka massor av bubbel och njuta av det. Och tänka att nästa embryo är The One!

Kram på er allihop - snart är vi gravida, det känner jag på mig!

• lisodan
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-17 09:05:18 följande:

Lite smått nipprig just nu... Knäpp som jag är så köpte jag ett RFSU-test på väg till jobbet. Jag är ju inte ens i närheten av att kunna testa, men gjorde det ändå. Testet visade svaaaaaagt positivt för att sedan blekna något. Om man tittar noga så kan man fortfarande se ett andra streck. Men frågan är hur mycket det är att lita på?

Vilken dag är du på? Man brukar ju säga att ett streck är ett streck! Hoppas! Såvida det ej är utslag av Ovitrellen (tar 10 dagar innan den gått ur kroppen).

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari