• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • 89Madeleine

Hej!

Jag hade insättning av ett fint ägg i fredags, så jag ruvar nu för fullt.
    Räknas det som ruvardag 3 eller 4 idag för mig då?
    Räknar man insättningsdagen som ruvardag 1?

Testdag 1/3

Jag hoppas att vi får se massa plus här snart :)
    Själv är jag så nervös att jag spricker!

• mom2012

Tack fröken smilla. Sista försöket va tsh nere på 2.1 igen....men man undrar varför det åkt jojo. Vi har mkt problem med sköldkörteln på pappas sida och det sägs man kan ha problem innan det syns ordentligt i prover. Om vi gör ännu ett sista försök (varit många sista försök) så ska jag träfda en endolrinolog först.... remissen tog dock 3 månader.

• noctura

Det är riktigt ledsamt att läsa era inlägg, men jag hoppas ni är starka och orkar ta nya tag. Jag ligger fortfarande inlagd på sjukhus pga överstimulering. Segdragen historia men jag hoppas att jag slipper tappas på vätska. Får dropp och blodförtunnande sprutor än så länge.

• 89Madeleine
    noctura skrev 2015-02-16 16:10:10 följande:

Det är riktigt ledsamt att läsa era inlägg, men jag hoppas ni är starka och orkar ta nya tag. Jag ligger fortfarande inlagd på sjukhus pga överstimulering. Segdragen historia men jag hoppas att jag slipper tappas på vätska. Får dropp och blodförtunnande sprutor än så länge.

Men usch stackare! :(
    Hoppas det blir bättre snart!
    Kram
  • Fröken Smilla
    89Madeleine skrev 2015-02-16 16:04:56 följande:

Hej!

Jag hade insättning av ett fint ägg i fredags, så jag ruvar nu för fullt.

Räknas det som ruvardag 3 eller 4 idag för mig då?

Räknar man insättningsdagen som ruvardag 1?

Testdag 1/3

Jag hoppas att vi får se massa plus här snart :)

Själv är jag så nervös att jag spricker!

Hej!

Folk räknar lite olika, jag har själv räknat återföringsdagen som dag 1 eftersom man ju faktiskt ruvar så fort embryot är insatt. Men vet att ändra räknar dagen efter. Så man får nog göra som man själv vill!

Lycka till!
  • Gweny
    mom2012 skrev 2015-02-16 13:01:36 följande:

Gweny vad va ditt tsh på för att få levaxin? Mitt har varit uppe på 4,7 utan att ivf kliniken reagerat.

hmm låter ju konstigt faktiskt. för högt när man ska försöka få barn.  vanliga ska högst ligga på ca 2,5, och vi med sköldkörtelproblem högst 2,0.

Jag hade extremt högt när jag började med mitt, 25, var för 1 år sedan, men gick snabbt ner till bra värde. Har inte fått svar från mitt senaste prov dock, men dem skulle ringa ifall det var dåligt sa dem.

Säger som fröken smilla, kolla upp detta mer med dem. Mina gynekologer har varit hårda med att värdet ska ner, då det ökar risk för mf bla.
  • Gweny
    mom2012 skrev 2015-02-16 16:09:12 följande:

Tack fröken smilla. Sista försöket va tsh nere på 2.1 igen....men man undrar varför det åkt jojo. Vi har mkt problem med sköldkörteln på pappas sida och det sägs man kan ha problem innan det syns ordentligt i prover. Om vi gör ännu ett sista försök (varit många sista försök) så ska jag träfda en endolrinolog först.... remissen tog dock 3 månader.

såg nu efter mitt inlägg om detta inlägg du gjort.   hoppas det håller sig stabilt nu.
  • Gweny

Noctura>> uch då, hoppas du mår bättre snart!

89madde>> åh så kul, hoppas det växer på sig fint hos dig nu.

happyland>> fy vad tråkigt!!! 

• 89Madeleine
    Fröken Smilla skrev 2015-02-16 16:26:48 följande:
    Hej!

Folk räknar lite olika, jag har själv räknat återföringsdagen som dag 1 eftersom man ju faktiskt ruvar så fort embryot är insatt. Men vet att ändra räknar dagen efter. Så man får nog göra som man själv vill!

Lycka till!
    Okej, då vet jag :) :)

Tack detsamma!
  • 89Madeleine
    Gweny skrev 2015-02-16 16:32:24 följande:

Noctura>> uch då, hoppas du mår bättre snart!

89madde>> åh så kul, hoppas det växer på sig fint hos dig nu.

happyland>> fy vad tråkigt!!! 

Tack så mycket!
    Nervöst...!

Kram
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari