• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kingston
    89Madeleine skrev 2015-02-16 16:04:56 följande:

Hej!

Jag hade insättning av ett fint ägg i fredags, så jag ruvar nu för fullt.
    Räknas det som ruvardag 3 eller 4 idag för mig då?
    Räknar man insättningsdagen som ruvardag 1?

Testdag 1/3

Jag hoppas att vi får se massa plus här snart :)
    Själv är jag så nervös att jag spricker!

Då är du på nästan samma stadie som mig och "Josefinehej" :)

Vi är också väldigt nervösa! Vi håller tummarna för att det går vägen för oss nu!

Idag har jag haft lite molvärk till och från, spec. på höger sida av någon anledning.

Hur ska det här sluta?!
  • lisodan
    Gweny skrev 2015-02-16 12:57:10 följande:

Vad heter hon? Går på SU nämligen.

Stina Järvholm. Mycket bra tycker jag!
  • Josefinehej

Vad kul "89madeleine" så ja då är vi 3 väldigt nära varandra :) heja dig också!

jag har också haft lite molvärk idag men ytterst lite, knappt märkbart. Senaste gången jag var gravid kände jag ingenting innan BIM men alla andra år/månader man inte va gravid kände man Huuur mycket som helst så jag vet inte om jag "vill" känna något :) kroppen fuckar upp mitt huvud (och googlingsfingrar)

Kingston skrev 2015-02-16 17:23:04 följande:

Vi är också väldigt nervösa! Vi håller tummarna för att det går vägen för oss nu!

Idag har jag haft lite molvärk till och från, spec. på höger sida av någon anledning.

Hur ska det här sluta?!

• 89Madeleine
    Kingston skrev 2015-02-16 17:23:04 följande:

Hur ska det här sluta?!
    Vad kul! Hoppas verkligen att det blir plus för oss alla! :)
    Kram
  • 89Madeleine
    Josefinehej skrev 2015-02-16 17:50:08 följande:

jag har också haft lite molvärk idag men ytterst lite, knappt märkbart. Senaste gången jag var gravid kände jag ingenting innan BIM men alla andra år/månader man inte va gravid kände man Huuur mycket som helst så jag vet inte om jag "vill" känna något :) kroppen fuckar upp mitt huvud (och googlingsfingrar)

Haha google är min bästa vän! Men fy så jobbigt det är att försöka känna så mycket och googla så mycket...
    Egentligen ska man sluta med det och bara invänta testdag. Man kan ju inte göra något för att påverka i alla fall... :(

Kram
  • sofotrollet
    Josefinehej skrev 2015-02-16 13:37:00 följande:

hej alla ivf-vänner! Många tråkiga besked dem senaste 2 dagarna här nu känner jag.. kämpa vidare <3

Själv ringde jag till huddinge för jag behövde ha mer lutinus. Då passade jag på att fråga om hur det hade gått med mina 2 ägg som skulle vidareodlas/frysas. Och inga hade klarat sig till frysen :( det känns inte alls bra.Varför skulle just det ägget jag har fått tillbaka klara sig? usch vad ledsen man blir, men får inte ge upp än antar jag...

kram

Tråkigt med att inga ägg gick till frysen. Vet du om det berodde på att de ej fortsatte dela sig eller för att de ej klarade frysning? Fick inte heller några ägg i frysen, trots att de hade delat sig fint dag tre. Vet dock ej varför de ej frystes. Ingen lycka för vår del denna gång.. Har endast ett försök kvar. Håller tummarna för er!! :)
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-16 17:50:08 följande:

Haha! That's me!

Kände ingenting de andra två graviditeterna (förutom den sista som slutade med utomkveds) så jag vill inte heller känna av ett skit! Men precis som du beskriver så har jag haft 372538 symptom på graviditet alla dom andra gångerna då jag inte ens varit i närheten av en!

Google har jag lagt ner för det verkar ändå aldrig stämma. Rätt skönt att slippa det iaf...
  • lläännggttaann
    Hej!
    Jag har en liten äcklig fråga som kanske någon här kan svara på..
    Jag hade äggplock den 27/1
    Återföring den 30/1
    Testdag 15/2
    Men, är det någon här som har fått bruna flytningar ca tre dagar innan testdag som övergår till rött i tre dagar sedan går över till bruna flytningar igen och vet vad det kan betyda??
    Kan tillägga att jag inte har haft någon mensvärk eller några känningar alls som jag brukar få innan mens..
    Tacksam för svar :)
  • Linda8110
    lläännggttaann skrev 2015-02-16 20:11:53 följande:

Hej!
    Återföring den 30/1
    Testdag 15/2
    Men, är det någon här som har fått bruna flytningar ca tre dagar innan testdag som övergår till rött i tre dagar sedan går över till bruna flytningar igen och vet vad det kan betyda??
    Kan tillägga att jag inte har haft någon mensvärk eller några känningar alls som jag brukar få innan mens..

Låter som mens?
  • Linda8110
    lläännggttaann skrev 2015-02-16 20:11:53 följande:

Hej!
    Återföring den 30/1
    Testdag 15/2

Men vad sa gravtestet då?
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari