Fertilitetsutredning 2014/2015
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
Hur går det för er andra?
Idag var jag på ul och hade 3 stora blåsor. Så graviditetsförbud nu tills vidare. Ska börja på ny dos med en halv tablett Pergotime efter mensen. Om inte det funkar blir det spruta.
Jag var på vul idag och det har gått jätte bra :)
Två bra äggblåsor på ca 16 på högra äs och en på vänster på ca 18.. Enligt min gyn så har man oftast äl vid 20 eller t.o.m ibland 25 så jag ska tillbaka på torsdag igen och då även i samband med det ska min man lämna sperma prov som hon tydligen kan bedöma direkt om de är ok eller om det behövs vidare undersökning (fick en tid på eftermiddagen).
En annan grej vi diskuterade var IUI (intrauterine insemination) vilket hon kan göra själv på mig på torsdag beroende på när jag har/haft äl samt om min mans spermier är ok. Vi ska iaf ha sex idag och imorn, uppehåll på onsdag för att sedan lämna spermaprov på torsdag och då även ha sex efteråt tror jag.
Vi har faktist inte diskuterat chansen att det blir tvillingar etc, men vet ni vad, om det blir tvillingar så blir det.. Jag tar alla chanser jag får. Skulle bara bli glad om jag fick två på en gång.
Vi bor på en liten ö med väligt limiterad sjukvård och allt runt omkring det då jag är super glad att denna underbara gyn finns här. Föreställ er att om man vill föda barn så måste man ta flyg/båt till huvudstaden.. Man kan inte riktigt vara nojig utan det är fanimej allt eller inget.
Ursäkta osammanhängande text med massa svammel men var så säker på att pergotime inte skulle göra något för mig.. Men det ser lovande ut :)
Ajuste och endometrium såg jätte bravutnockså, tack vare vitamin e och östrogen-pillerna kanske?
okej hoppas det tar sig! :)
nja sexförbud är de ju inte men måste vara skyddat (lite tråkigare)
nja man ska nog följa vad läkaren säger. finns ju fler risker osv.
okej hoppas det tar sig! :)
nja sexförbud är de ju inte men måste vara skyddat (lite tråkigare)
nja man ska nog följa vad läkaren säger. finns ju fler risker osv.