• roadstories

Fertilitetsutredning 2014/2015

En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.

Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)

• Svar på tråden Fertilitetsutredning 2014/2015
  • lyckobubblor
    FirstOne skrev 2015-03-01 20:08:21 följande:
    Tack :D <3 du får uppdatera hur det går!!! Det är med din mans spermier det blir inseminering?

Första barnet för mig (första graviditeten) så man är lite nervös. Ska till gyn imorn för att "konstatera" det 4 olika grav-test redan visat.. Kanske man blir mindre panikslagen då.
    Nu är det gjort!! Så spännande och det blir två långa veckor nu!

Japp, det är med min mans spermier. Vi blev nedslagna imorse då mängden var väldigt liten men antalet var jättestort så det gjorde inget!

Lycka till, här är det andra barnet men det kommer nog blir lika nervöst ändå när det väl tar sig :)
  • FirstOne
    lyckobubblor skrev 2015-03-02 15:10:51 följande:
    Nu är det gjort!! Så spännande och det blir två långa veckor nu!

Japp, det är med min mans spermier. Vi blev nedslagna imorse då mängden var väldigt liten men antalet var jättestort så det gjorde inget!

Lycka till, här är det andra barnet men det kommer nog blir lika nervöst ändå när det väl tar sig :)
    Å va pirrigt!

Enligt min gyn så var det nog det som gjorde susen men såklart hon säger det :p

Lycka till och hör av dig om resultaten!
  • roadstories
    FirstOne skrev 2015-02-28 14:25:54 följande:
    Ville bara uppdatera: Jag hade fel och det tog sig.. ;)

Lycka till tjejer!
    Åh Grattis!!
    Kul att du blev den första i den här gruppen med tanke på ditt användarnamn mehehehe ;)
  • FirstOne
    roadstories skrev 2015-03-04 00:07:01 följande:
    Åh Grattis!!
    Kul att du blev den första i den här gruppen med tanke på ditt användarnamn mehehehe ;)
    Muahaha ;) tackar!
  • TheKitten

I fredags var jag på vul och visade en äggblåsa som växte! så nu försöker vi förfullt. Dock ska jag dit imorgon igen för och kolla tjockleken på slemhinnan, den var lite tunn i fredags tyckte läkaren. Så håller fingrar och tår för att det tar sig!

• smiley85girl

måste uppdatera lite, I dag har jag/vi varit hos min läkare igen och fått provsvaren hade tydligen för "bra" äggreservs värde mitt Amh låg på 5.5 och mitt fsh låg på 6.4.
    Hon sa jag hade antydning på pco men inget hon trodde eller kunde säga att jag har,
    Men sa det värkar som att för många ägg bildas å försöker mogna så de bråkar om platsen, så osäkert om jag ens har ägglossning.(då stickorna inte stämmer provar 2 olika märken varje månad)
    Hon gjorde vul och slemhinnan å allt såg jättefint men hon såg många små bubblor som var början till ägg som var på väg att vandra uppåt för att mogna. (ska ha mensen i morgon)

Men ska få börja med pergotime nu. skulle tillbaka på ultraljud dag 11-13 men behövde inte det då det är påsk å ingen där då. Så fick prova denna månaden ändå om jag ville å det tackade jag inte nej till såklart, så nästa månad ska jag dit på ultraljud. Men börjar med pergotime om ca 6 dagar :)

Men någon som vet vad gränsvärdet för amh ska vara? glömde fråga :(

vet det var några här som har pco vad låg erat värde på?

• TheKitten

Min uppdatering..

När jag kollade slemhinnan så den bra ut MEN hade nu 3 ägg på gång istället för 1. Så blev förbud direkt.

Men hade ju sex innan förbudet så finns en risk/chans att jag blir gravid iaf. Så nu inväntar jag mensen som är om en vecka...

• Längtar2015

Hej! Får jag gå med i denna grupp?

Jag har idag bokat för blodprov och Gyn undersökning. Alltså i början av utredningen. Känner mig nervös inför vad som komma skall...

• TheKitten
    Längtar2015 skrev 2015-03-26 21:29:43 följande:

Hej! Får jag gå med i denna grupp?

Jag har idag bokat för blodprov och Gyn undersökning. Alltså i början av utredningen. Känner mig nervös inför vad som komma skall...

Ja självklart!

Bara fråga om du undrar något :)
  • Längtar2015
    TheKitten skrev 2015-03-26 22:00:14 följande:
    Ja självklart!

Bara fråga om du undrar något :)
    Tack! Är nervositeten vanlig inför detta? Vet inte hur jag ska känna men jag är jätte nervös. Börjar alla fertilitetsutredningar på samma sätt, blodprov efter äl och sen Gyn undersökning?
Svar på tråden Fertilitetsutredning 2014/2015