Fertilitetsutredning 2014/2015
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
Åh, jag blir tokig på mig själv! Kan inte låta bli att hoppas att jag är gravid trots att jag vet att chansen är så liten. Men temperaturen håller sig hög och jag känner mig på något sätt annorlunda. Lite yrslig och gasig/spänd i magen. Brösten som brukar börja ömma nästan direkt efter äl och sedan avta har nu gjort tvärtom, började ömma lite först igår. Äl +11 eller 12 idag, mensen brukar komma på dag 13...
Grattis! Va roligt! Har du gått på nån behandling eller blev du bara gravid ändå efter så lång tid?
Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. Ska testa mig imorgon bitti också!Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig!
Jag har också plussat, känns helt fantastiskt! Tänk att kunna ringa till IVF-kliniken och avboka vår tid där nu! Vi gjorde det på egen hand (med hjälp av lite pergotime, men ändå)!
Jag har också plussat, känns helt fantastiskt! Tänk att kunna ringa till IVF-kliniken och avboka vår tid där nu! Vi gjorde det på egen hand (med hjälp av lite pergotime, men ändå)!
Uppdatering:
Var till läkaren 16:e april, hade 2 äggblåsor som skulle släppa men en tredje som hade börjat växa. Så fick ta en spruta som skulle ge mig ägglossning nästa dag alltså den 17:e.
Idag plussade jag! innan förväntad mens! Happyface!
Uppdatering:
Var till läkaren 16:e april, hade 2 äggblåsor som skulle släppa men en tredje som hade börjat växa. Så fick ta en spruta som skulle ge mig ägglossning nästa dag alltså den 17:e.
Gjorde värsta missen!
Men ska ju inte testa innan det gått 10 dagar efter sprutan. kan visa falskt positivt då.
Fattar inte hur jag kunde missa den infon.
Uppdatering:
Jag har fått en tid för utredning på en fertilitetsklinik. Är de noga med att man bor ihop? Jag och mannen är skrivna på olika adresser, fast i samma kommun. Vi är inte gifta.