Fertilitetsutredning 2014/2015
Jag har fått en tid för utredning på en fertilitetsklinik. Är de noga med att man bor ihop? Jag och mannen är skrivna på olika adresser, fast i samma kommun. Vi är inte gifta.
Jag har fått en tid för utredning på en fertilitetsklinik. Är de noga med att man bor ihop? Jag och mannen är skrivna på olika adresser, fast i samma kommun. Vi är inte gifta.
Hej tjejer!
Har tagit en välbehövlig paus från Familjeliv då hela barnskapar-grejen kändes som ett infekterat sår och varje gång jag gick in här var det som att peta i det.
Har sedan senast genomgått en spolning, något av det mest smärtsamma jag gjort så min gyn trodde på stopp även om han inte kunde se något.
Efter spolningen har jag inte fått min mens. Är på bim +2 idag och testade negativt senast imorse. Usch, man vill bara ha det ena eller det andra så att man vet. Det är hemskt att gå omkring och hoppas. Ena stunden tänker jag "Tänk om det tagit sig nu" för att i andra stunden vara övertygad om att mensen ska komma när som helst.
Jag googlar runt som en galning, "plussa sent" osv haha.
Grattis till er som plussat!
Hur går det för er andra?
Bim +5 och varken mens eller plus på stickan. Håller på att bli tokig.
Jag förväntar mig snarare mens än ett plus dock. Tror mensen är sen pga att jag ätit Borago denna månad. Det enda jag vill är att den jäkla tanten ska komma eftersom jag har Pergotime-månad nästa cykel. Baah..
Hur går det med utredningar och allt?
Själv har jag fått tid för spolning nästa vecka, och får väl resultat på blodproven som togs. Ska bli mest intressant att få veta hur äggreserven ser ut. Vet genom företagshälsans hälsokontroll i våras att jag har lite högt TSH (3,4 - "normalt" värde ligger inom 0,4-3,5).
Uppdate:
Inge plus i sikte.
Nu har mottagningen stängt så nu under sommaren kommer jag inte gå på någon behandling.
Så ska bli lite skönt att slippa alla besök och hormoner under sommaren. Blir nya tag i augusti.
Då ska jag ta en halv Letrozol i 3 dagar och se vad det ger. Kanske slipper jag ägglossningsspruta. Den får mig sjuk varje gång :(
Glad sommar på er!
Jag har nu gjort en spolning och det gick jättebra, gjorde inte ett dugg ont. *lättad* (Tog dock två Panodil en timme innan, det kan ju ha påverkat.)
Vänster äggledare såg bra och fin ut, men höger hade de svårt att se... så blev inbokad för hysteroskopi i augusti.