Fertilitetsutredning 2014/2015
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
Suck, pergotime slut hos leverantören :(. Ska försöka på annat apotek men antar att det är samma besked där. Betyder att vi missar den här månaden. Och nu när jag ska få spolning och allt, känns som att chansen skulle vara större då... Ni som äter Letrozol, när tar man den? Kanske skulle kunna få den istället?
Jag ska börja jaga Pergotime redan nu. Om jag inte hitta skulle jag få recept på de andra.
Hej. Vi har fått tid nu för att min sambo ska lämna spermier för att testas,.
Jag ska ta blodprover cykel dag 3. Bland annat tsh för sköldkörteln.
Någon som vet hur lång tid det brukar ta på ett ungefär innan man får provsvaren?
(går på en privat klinik)
jag ska senare få bland annat antibiotika då jag hade lite bakterier i slidan (bakteriell vaginos)
Hej, vi är oxå ett par som kämpar! 2,5 år nu och efter utredning för ett år sen vet vi att allt ser ut som det ska. Men då det ändå inte tar sig ska vi nu få hjälp på traven med insemination. Fått recept på Pergotime och har det inte kommit från leverantören då så skulle jag få sprutor att ta i stället. BIM nästa vecka och då hoppas vi att det drar igång.
Är det någon som testat insemination?
Kram
Jag har mejlat och frågat när Pergotime kommer och fick detta svar:Vi har haft leveransproblem på Pergotime. Den senaste informationen är att leverans till Sverige bör ske i slutet av denna vecka eller början av nästa vecka.
Så jag ska vänta lite och se om dom kommer
Jag har mejlat och frågat när Pergotime kommer och fick detta svar:Vi har haft leveransproblem på Pergotime. Den senaste informationen är att leverans till Sverige bör ske i slutet av denna vecka eller början av nästa vecka.
Så jag ska vänta lite och se om dom kommer
Jag hörde att pergotime skulle sluta säljas, till fördel av letrozol... Men vet inte om det stämmer :)
Jag slutade min pergotimekur i lördags, och idag fick jag glad gubbe på CB äl test så det betyder att ägglossningen sker imorgon! :D
Hej, vi är oxå ett par som kämpar! 2,5 år nu och efter utredning för ett år sen vet vi att allt ser ut som det ska. Men då det ändå inte tar sig ska vi nu få hjälp på traven med insemination. Fått recept på Pergotime och har det inte kommit från leverantören då så skulle jag få sprutor att ta i stället. BIM nästa vecka och då hoppas vi att det drar igång.
Är det någon som testat insemination?
Kram
En äggblåsa på 22 mm var den största :D gyn sa att jag lär ägglossa typ imorn.
Blev ingen IUI för hon tyckte inte att det var nån ide att spendera så mkt pengar när allt ser ut att vara perfekt (spermier, ägg och endometrium) och dessutom är det bara första pergo kuren. Så det blev ICI (intracervical insemination) vilket man kan göra utan att tvätta sperman och därmed inga dyra kostnader.. Ska ge det 3 försök med ägglossningstimulernade medel innan vi går vidare till IUI. Kanske inte behöver några försök mer, vem vet.
Hoppas hoppas hoppas..
Vad spännande FirstOne! Hur gick det? Blev det nu? Själv väntar jag på mens så vi kan ta ultraljud och sen börja med hormoner. Lycka till!