• roadstories

Fertilitetsutredning 2014/2015

En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.

Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)

• Svar på tråden Fertilitetsutredning 2014/2015
  • TheKitten

Hej!
    Jag hoppar in här! :)
    Jag och min sambo började våran utredning i december 2014 då vi försökt över ett år.
    Dom to spermaprov och det var bra och konstaterade att jag hade PCOS.
    Diagnosen var skön att få. Äntligen vet jag varför jag aldrig blir av med mina finnar och min mens är borta 5 månader och varför jag är "hårig". Kändes skönt.
    Jag fick Primolut som jag har tagit och Pergotime som jag tog sista tabletten igår.
    På fredag ska jag på äggledarspolning (låter så skönt, not). Sen nästa vecka ska jag dit och kolla om någon äggblåsa växer! :D
    Jag har så många känslor! Glad, rädd, förväntansfull osv. Efter att försökt så länge utan resultat så känns det sjukt att man eventuellt kommer bli gravid 2015!

• Dakine
    TheKitten skrev 2015-02-05 10:18:07 följande:

Hej!
    Jag och min sambo började våran utredning i december 2014 då vi försökt över ett år.
    Diagnosen var skön att få. Äntligen vet jag varför jag aldrig blir av med mina finnar och min mens är borta 5 månader och varför jag är "hårig". Kändes skönt.
    Jag fick Primolut som jag har tagit och Pergotime som jag tog sista tabletten igår.
    På fredag ska jag på äggledarspolning (låter så skönt, not). Sen nästa vecka ska jag dit och kolla om någon äggblåsa växer! :D
    Jag har så många känslor! Glad, rädd, förväntansfull osv. Efter att försökt så länge utan resultat så känns det sjukt att man eventuellt kommer bli gravid 2015!

Känner igen mig så mycket i din berättelse, ska bli roligt att få följa er på vägen. 

Jag startade med pergotime i tisdags, och har två tabletter kvar. På måndag ska jag på vul! 

Finnarna har redan börjat minska med hjälp av pergotime tror jag !? :S 
    Jag har också många känslor nu... allt känns snurrigt! ;) 
  • roadstories

Idag på bim+1 kom mensen. Eller det jag tror är mens, fick en liten blödning på eftermiddagen som nu verkar ha avtagit ?? Men det kan ju hända att det kommer igång ordentligt imorgon.

Den här gången tog jag det hårdare än nånsin. Känner mig så uppgiven och ledsen då jag verkligen hade börjat hoppas när mensen var sen.

Var och shoppade med min höggravida vän när det började. Att gå och titta på babykläder efter det kändes som ett enda långt slag i magen. Suck. Hur mycket längre till ska man orka?

• roadstories
    TheKitten skrev 2015-02-05 10:18:07 följande:

Hej!

Välkommen!

Känner igen det där med att det är skönt att få diagnosen. Äntligen fick man svar på så mycket och t.ex finnarna stör en inte på samma sätt längre. Man har en anledning till varför man har dem.

Spännande med äggledarspolning! Har läst om såååå många som blivit gravida på stört efter det. Håller tummarna för att du har en eller två fina äggblåsor! :D
  • roadstories
    Dakine skrev 2015-02-05 12:56:49 följande:

Känner igen mig så mycket i din berättelse, ska bli roligt att få följa er på vägen. 

Jag startade med pergotime i tisdags, och har två tabletter kvar. På måndag ska jag på vul! 

Finnarna har redan börjat minska med hjälp av pergotime tror jag !? :S 

Jag har också många känslor nu... allt känns snurrigt! ;) 

Jag märkte också att finnarna minskade med pergotime :o Fick jättefin hy (för någon med pcos) som höll i sig till en vecka innan bim ungefär.
  • joss82

Mensen är här idag. Så himla deppigt, även om jag vet att chansen att vi ska lyckas själva är liten. Ledsen idag.

• Dakine
    roadstories skrev 2015-02-05 21:49:13 följande:
    Jag märkte också att finnarna minskade med pergotime :o Fick jättefin hy (för någon med pcos) som höll i sig till en vecka innan bim ungefär.
    Ja helt otroligt, mina finnar på ryggen är typ helt borta nu! Vill aldrig sluta äta hormoner! 
  • TheKitten

Ja jag hoppas jag med.

Jag upplever också att jag har mindre finnar och gladare :)

Sitter på mottagningen och väntar nu

• TheKitten

Äggledarspolning var inte skönt! Som värsta mensvärk och då hade jag tagit smärtstillande innan. Usch! Men nu vet vi att mina ledare är öppna! :) på måndag ska vi kolla äggen. Var ett ägg som var lite större nu men ska kolla igen på måndag.

• roadstories
    joss82 skrev 2015-02-06 08:11:46 följande:

Mensen är här idag. Så himla deppigt, även om jag vet att chansen att vi ska lyckas själva är liten. Ledsen idag.

Vet hur du känner :( det är jobbigt att hela tiden "rycka upp sig" och "ta nya tag nästa månad"..
Svar på tråden Fertilitetsutredning 2014/2015